Gå til innhold

Allergi og petal cleanse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått to kattunger og hatt de i to uker nå.

vår datter på 4år testet negativt på pels allergi, men syntes hun allikevel har rennende nese.

Jeg har kjøpt petal cleanse som skal påføres pelsen til katt og gjøre den mer allergi vennlig.

Noen som har erfaring med dette? Skal det også påføres i ansiktet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan reagere på enzym i spytt og huden til dyret, så selv om man ikke reagerer på pels så kan man være allergisk. 

Anonymkode: fa108...5a3

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva de tester hos legen, men hun reagerte negativ på katt ved en sånn pirkeprøve.

Skrevet

Om hun fikk negativt resultat på katteallergi er det lite sannsynlig at det er det. Om du fremdeles mistenker at noe er galt må barnet utredes videre - feks blodprøver eller ørenesehals-spesialist. Rennende nese kan være mye annet enn allergi. 

Petal cleanse of lignende produkter som AirCleanse og homecleanse er fint det, men hjelper nok ikke hvis man ikke er allergisk. Følg bruksanvisningen ved behov.

Anonymkode: df312...9f6

Skrevet

Barnet har testet negativt, da hjelper det ikke. Utred barnet ditt videre

Anonymkode: cf6d9...803

Skrevet

Det har ikke noe å si at hun testet negativt, hun kan være allergisk likevel. Man må ha hatt nok kontakt med katt til å utvikle antistoffer for å teste positivt, og hvis hun ikke har tilbragt mye tid med katter før, kan det rett og slett hende at hun ikke har utviklet antistoffer før nå.

Anonymkode: 716f6...02c

Skrevet
På 22.10.2019 den 8.30, Poskan78 skrev:

Vi har fått to kattunger og hatt de i to uker nå.

vår datter på 4år testet negativt på pels allergi, men syntes hun allikevel har rennende nese.

Jeg har kjøpt petal cleanse som skal påføres pelsen til katt og gjøre den mer allergi vennlig.

Noen som har erfaring med dette? Skal det også påføres i ansiktet?

Dette er tull å nruke. Det har ingen seriøs dokumentasjon på at det hjelper på annet enn psyken, altså placeboeffekt. 

I tillegg, å skaffe katt når du har ett barn som reagerer på katt er galskap. Skal barnet risikere å sitte igjen med astma resten av livet fordi dere har tatt katter i hus? Få kattene ut jo før jo bedre. At nesen renner er bare en begynnelse....

Anonymkode: 8cab4...757

Skrevet

Jeg synes at Petal Cleanse fungerte, men kanskje en klut med vann ville gjort samme nytten? Man får uansett løs mye pels og døde hudceller.

Katten skal gres først for å fjerne løse hår, dette gjør nok en stor forskjell i seg selv. Man gnir over pelsen med en klut fuktet med PC, tørker så med et håndkle etterpå. Jeg brukte det ikke i ansiktet på katten.

Jeg støvsuget også ofte med støvsuger med allergifilter. Jeg stakk ikke ansiktet inn i pelsen på katten. Jeg unngikk å komme i direkte kontakt med kattens spytt/nese. Vasket hender etter å ha koset med katten (det burde alle gjøre uansett). Jeg lot ikke katten komme inn på soverommet.

Anonymkode: dcb0d...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...