Gå til innhold

MR bildene av hodet tilgjengelig i digital portal.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk tilgang til dem allerede dagen etter undersøkelsen. Kjenner meg redd. Kan det være lurt å ikke se dem selv nå før svarrapporten foreligger? Tenk om jeg ser noe som helt åpenlyst er en svulst der inne? Hva har dere andre gjort? Fikk dere tilfang til bildene dagen etter?

Anonymkode: 74ece...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du er helsepersonell med god kjennskap til tolkning av MR bilder så vil ikke bildene si deg noe som helst. Det beste er å ikke se på dem, du risikerer bare å bli vettskremt over noe som er helt vanlig. Tolkningen legges forresten ikke ut digitalt for pasienter, den sendes legen din.

Anonymkode: bb419...514

• Liker 5
Skrevet

Er du en MR-radiograf eller radiolog? Da kan du trygt se på bildene. Hvis ikke, la være. Du vil bare bli vettskremt ved de ulike vektingene og se f.eks væske i ventriklene se ut som svære tumorer for deg

Anonymkode: 960d1...3f8

• Liker 3
Skrevet

Så dessverre på bildene, kjenner veldig urolig! Så små flekker, det ene lignet på en liten svulst i mine øyne. Huff. Tar en uke før svaret foreligger. Andre som har sett på bildene selv og trodd de har alvorlig sykdom - som viste seg å ikke være noe? TS

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Så dessverre på bildene, kjenner veldig urolig! Så små flekker, det ene lignet på en liten svulst i mine øyne. Huff. Tar en uke før svaret foreligger. Andre som har sett på bildene selv og trodd de har alvorlig sykdom - som viste seg å ikke være noe? TS

Du skal ikke tenke på dette i det hele tatt. Hvis du ikke har inngående kjennskap til hvordan MR-bilder av hjernen skal se ut, har du ingen sjanse til å få noe informasjon ut av dette. Det er mye i hjernen som for et utrent øye kan se ut som svulster og klumper på et MR-bilde.

Pust ut, tenk på noe annet, og vent på radiologens og legens vurdering.

Anonymkode: 581a9...f59

• Liker 4
Skrevet

Huff, på det ene bildet som er tatt forfra så ser jeg et større hvitt parti over øyehulen.... som overhodet ikke er synlig over øyehulen på andre siden. Hva kan det være? En svulst?? Lyst til å kaste opp. Får ikke svar før om en uke. :( TS

Skrevet

Hva slags digital portal legger ut MR-bilder? Ikke det offentlige sykehus eller? Har hatt MR og CT et titalls ganger, aldri blitt lagt ut. 

Anonymkode: 5b317...8ca

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags digital portal legger ut MR-bilder? Ikke det offentlige sykehus eller? Har hatt MR og CT et titalls ganger, aldri blitt lagt ut. 

Anonymkode: 5b317...8ca

Aleris

Skrevet

Om det er noen trøst så fikk jeg svar fortere enn en uke. Tok MRav hodet å på en torsdag og fikk tilbakemelding søndag. Får håpe det går like fort for deg å få svar. Jeg tok også på Aleris og fikk samme tilbud som du, men jeg valgte å la vær -det kan være lurt ellers så går man jo og er ekstra redd. Lykke til!

Anonymkode: 63352...ed4

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk tilgang til dem allerede dagen etter undersøkelsen. Kjenner meg redd. Kan det være lurt å ikke se dem selv nå før svarrapporten foreligger? Tenk om jeg ser noe som helt åpenlyst er en svulst der inne? Hva har dere andre gjort? Fikk dere tilfang til bildene dagen etter?

Så lenge du ikke er lege eller radiograf så bryr du deg ikke med å se på bilder av ditt eget hode. Du begriper ikke noe av de bildene uansett. 

Anonymkode: 54147...ee2

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge du ikke er lege eller radiograf så bryr du deg ikke med å se på bilder av ditt eget hode. Du begriper ikke noe av de bildene uansett. 

Anonymkode: 54147...ee2

En radiograf tolker ikke bilder. De tar bildene. Det er radiolog som tolker MR og røntgenbilder. 

Anonymkode: 8aa7b...1f1

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, på det ene bildet som er tatt forfra så ser jeg et større hvitt parti over øyehulen.... som overhodet ikke er synlig over øyehulen på andre siden. Hva kan det være? En svulst?? Lyst til å kaste opp. Får ikke svar før om en uke. :( TS

Er det svulst så tror jeg nok du får svar før det er gått ei uke. Sønnen min fikk telefon fra sykehuset på ettermiddagen dagen etter MR, da var det oppdaget en svulst i hjernen.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Fotballmamma skrev:

Er det svulst så tror jeg nok du får svar før det er gått ei uke. Sønnen min fikk telefon fra sykehuset på ettermiddagen dagen etter MR, da var det oppdaget en svulst i hjernen.

Huff:( Håper det går bra med han.... TS

Skrevet

Den flekken kan ligne en sånn stor flekk som ses hos MS pasienter. TS

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den flekken kan ligne en sånn stor flekk som ses hos MS pasienter. TS

Har du andre symptomer på MS da? Hvis ikke hadde jeg ikke bekymret meg for det. Og skulle det være MS er det ingen dødsdom heller. 

Anonymkode: 91521...c08

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du andre symptomer på MS da? Hvis ikke hadde jeg ikke bekymret meg for det. Og skulle det være MS er det ingen dødsdom heller. 

Anonymkode: 91521...c08

Jeg har i perioder opplevd nummenhet i hånd og arm, samt litt skjelving. Og så hat jeg hatt en periode hvor jeg har våknet opp med smerter i den ene hånden. Men det er gått tilbake nå, kjenner det bare sånn svakt. Sliter med å bli helt utmattet av å gjøre lite. Så mye stikkinger i hodet på et spesifikt sted som var årsaken til henvisningen. De med hånden har jeg bare tenkt kommer fra den vonde nakken og skuldrene mine. Ikke tatt opp det med legen. TS

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS. Ro ned og les kommentarene grundig. Jeg forstår at du er lettskremt nå. Men nå har du sett bildene og tolker alt i verste fall. Husk at kun autorisert helsepersonell evner å se hva som er hva. Jeg har også slike bilder ute og alt kan være svulster hvis jeg tenker det. For min del var det ingenting galt og sannsynligheten er svært liten for at det er nettopp det hos deg, med mindre legen din har sagt annet. 
anbefaler deg og ikke se mer på bildene. Pust! 

Anonymkode: f5247...bf9

• Liker 3
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS. Ro ned og les kommentarene grundig. Jeg forstår at du er lettskremt nå. Men nå har du sett bildene og tolker alt i verste fall. Husk at kun autorisert helsepersonell evner å se hva som er hva. Jeg har også slike bilder ute og alt kan være svulster hvis jeg tenker det. For min del var det ingenting galt og sannsynligheten er svært liten for at det er nettopp det hos deg, med mindre legen din har sagt annet. 
anbefaler deg og ikke se mer på bildene. Pust! 

Anonymkode: f5247...bf9

Har du tatt MR av hjernen? Jeg kjenner meg full av angst nå:( TS

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når de trenger ei uke på å tolke resultatet, så skal det jo godt la seg gjøre for deg å se svulster.

Anonymkode: deefc...a34

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt MR av hjernen? Jeg kjenner meg full av angst nå:( TS

Snakk om å påføre seg selv ubehag. Du har ingen forutsetning for å klare å tolke disse bildene, likevel har du sittet og "analysert" dem og er sikker på at du har både svulster og ms. Hvorfor gjør du dette mot deg selv? Har du helseangst?

Du kan ikke gjøre noe fra eller til, så legg det bort. Om det er noe bekymringsverdig på bildene kan du ikke gjøre noe med det selv da heller, det er det helsepersonell som gjør. Slutt å skrem deg selv, gå og finn på noe lystbetont. 

Anonymkode: bb8ba...d66

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...