Gå til innhold

Aldri bestilt på AirBnb før

Anbefalte innlegg

Skrevet

belastes du med en gang? hvordan finner du frem til adressen og hvor hentes nøkkel og slik? 
Kan utleier kansellere? hva skjer da med det du har betalt?

Anonymkode: 17ac1...65a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Noen ganger belastes du med en gang, andre ganger er det bare en liten sum man betaler først. Noen ganger betaler man halve beløpet først, så resten senere.

Utleier pleier å informere om nøkkel og slikt noen dager før ankomst. Jeg liker å ha ting klart i god tid, så jeg pleier å sende epost litt i forveien for å spørre. Noen ganger blir vi møtt av utleier, andre ganger får vi en kode til nøkkelskap, det er litt forskjellig.

Vi opplevde en gang at utleier kansellerte, de fikk vannlekkasje. Da fikk vi med en gang opp et nytt forslag fra Airbnb, en annen ledig leilighet i samme område. Så ble vi booket over på den, airbnb tok seg av overføring av pengene, så det var ikke noe stress for oss.

Anonymkode: 909e9...dbb

• Liker 1
Skrevet

Selve booking-prosessen er ganske lik som når du bestiller hotellrom på nett. Airbnb tar seg av det som har med betaling å gjøre, du legger bare inn kortinfo. Det du må være obs på er at den enkelte utleier kan ha spesielle vilkår, for eksempel med tidspunkt for innsjekk. Jeg har feks innsjekk senest kl 23:00. Noen har også spesielle husregler. Det er derfor viktig at du leser annonsen nøye før du bestiller. Cancellation policy kan variere fra utleier til utleier. Noen har gratis kansellering veldig nært innsjekk, mens hos andre får du kanskje ikke igjen hele summen. 

En dyktig utleier sender deg info om veibeskrivelse og nøkkelhenting i god tid før avreise, og de burde svare på spørsmål ganske kjapt hvis du lurer på noe. De fleste gir deg også informasjon om selve leiligheten, om butikker i nærområdet, osv. Hos meg ligger sistnevnte info i et velkomst-hefte på kjøkkenbenken.

Anonymkode: e1ee2...28a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...