AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Har som overskriften avslører begynt å snuse igjen etter ikke mindre enn 11 år uten. I starten var jeg beinhard på null snus, men begynte å innvilge meg en ukentlig prell for kosens skuld. En prell ble til to osv. Nå er jeg altså nikotinavhengig igjen. Herlighet, når jeg skriver dette blir jeg så innmari oppgitt! Får lyst til å skrike! At jeg kunne være så sykt dust! Ahh, uansett. Jeg trenger å skjule at jeg er på igjen for venner og bekjente. Jeg har seriøst aldri hørt om noen som er så dumme som meg! Dette kan bare ikke komme ut. Jeg tenker at dersom jeg bare holder bruken min skjult så kan jeg slutte igjen over jul eller noe uten at noen behøver å vite noe om dumskapen min. Jeg snuser på skolen (er student) og på toget, men ikke hjemme. Sliter med nikotin sug på hjemmebane så jeg vurderer å snuse også hjemme, men å gjemme boksen. Er det noen som har noen tips? Anonymkode: 6ccac...523
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #2 Skrevet 22. oktober 2019 Hvorfor skulle noen i det hele tatt bry seg om at du snuser?? Anonymkode: 3d1ac...410 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 Fordi jeg gjorde et stort nummer ut av at jeg sluttet for 11 år siden. Fikk så mye ros for hvor flink jeg var blablabla... Foreldrene mine synes jeg var dum som brukte så mye penger på det osv. Nå er ikke økonomien min deres sak lengre, men likevel er man skikkelig dust om man velger å trå tilbake inn i avhengighet igjen etter å ha klart å slutte så lenge. Dersom du ikke forstår disse mekanismene kan jeg ikke hjelpe deg. Trodde det var mainstream oppfatning. Anonymkode: 6ccac...523
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 Hvorfor slutte over jul? Du vet at det bare er en unnskyldning for å utsette problemet. Slutt igjen nå på minuttet, og aldri mer unn deg en snus i helger eller noe. Vært igjennom akkurat det samme, bortsett fra at jeg første gangen hadde holdt oppe i 4 år. Måtte slutte tvert for å klare det, holdt oppe i 8 år nå. Anonymkode: c1403...147 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #5 Skrevet 22. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg gjorde et stort nummer ut av at jeg sluttet for 11 år siden. Fikk så mye ros for hvor flink jeg var blablabla... Foreldrene mine synes jeg var dum som brukte så mye penger på det osv. Nå er ikke økonomien min deres sak lengre, men likevel er man skikkelig dust om man velger å trå tilbake inn i avhengighet igjen etter å ha klart å slutte så lenge. Dersom du ikke forstår disse mekanismene kan jeg ikke hjelpe deg. Trodde det var mainstream oppfatning. Anonymkode: Jeg har selv sluttet å røyke etter å ha vært storrøyker i mange år. Men om jeg skulle ha begynt å røyke igjen, så hadde jeg virkelig ikke brydd meg om hva foreldrene mine måtte syns eller mene. Det er 11 år siden du sluttet å snuse, dvs at du er en godt voksen. Da er det på tide å slutte å bekymre seg over hva foreldre eller andre måtte mene om en så harmløs sak som snusing. Anonymkode: 3d1ac...410 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #6 Skrevet 22. oktober 2019 herregud ingen bryr seg! men det er da bare å ha den under leppa og gjemme boksen. Der jeg jobber er det ikke lov å snuse. men ingen merker det, vi er flere der som snuser og det er bare å ha den under leppa og la boksen ligge i veska. Anonymkode: 66acc...e64
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #7 Skrevet 22. oktober 2019 Gjem selve boksen på et veldig bra sted. Fyll en liten beholder med noen snus som du kan lettere gjemme på deg. Begynn å kjøp hvit posesnus som du lett kan ta ut og putte i lomma om du behøver å skjule den fort. Hvite snus setter ikke flekker som vanlig tobakksnus. Anonymkode: 427fb...295
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #8 Skrevet 23. oktober 2019 På 22.10.2019 den 2.26, AnonymBruker skrev: Hvorfor slutte over jul? Du vet at det bare er en unnskyldning for å utsette problemet. Slutt igjen nå på minuttet, og aldri mer unn deg en snus i helger eller noe. Vært igjennom akkurat det samme, bortsett fra at jeg første gangen hadde holdt oppe i 4 år. Måtte slutte tvert for å klare det, holdt oppe i 8 år nå. Anonymkode: c1403...147 Jeg er helt enig med deg, men sliter med nikotinsuget. Har vurdert plaster eller noe, men det er enda dyrere enn snusen så det føles meningsløst og demotiverende. Jeg skal ta tak i dette, men av ulike årsaker orker jeg ikke på nåværende tidspunkt. En annen utfordring er at det er så sykt digg også så man sitter igjen veldig spaltet. Jeg husker etter få sekunder av den første snusen hvorfor jeg begynte første gangen. Det er veldig avhengighetsskapende av en grunn. - ts Anonymkode: 6ccac...523
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #9 Skrevet 23. oktober 2019 Ikke fokuser så mye på at du sliter med ditten og datten. Heller fokuser på at hvert 10. minutt du holder deg unna, så er du 10 min nærmere til at suget forsvinner. Du må ikke mate avhengigheten ved å fokusere på ubehaget og lengselen og alt det. For det gjør det bare tusen ganger sterkere. Ikke ty til plaster, onico eller noe sånt. Bare slutt, skjerp deg og hold ut. Det er seriøst det eneste som funker for meg ihvertfall, jeg kan ikke dulle med meg selv og unne meg 1 snus om dagen eller til helg, eller på fest, eller synes synd på meg selv fordi abstinensene er for ille. Jeg måtte være hard og bare si nei til meg selv, om å om igjen. Selv nå, 2 år senere så får jeg anfall hvor jeg plutselig får lyst på snus. Men jeg kan ikke la meg selv tenke på det, for da blir det bare verre. Jeg må presse tankene vekk, for om jeg sitter å tenker "jeg har sååå lyst på snus, det gjør vondt i kroppen. det er en tommhetsfølelse i leppa" osv så blir bare trangen sterkere. Jeg må stoppe meg selv fra å tenke på det, så går det over etterhvert. Anonymkode: 5202a...dc4
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #10 Skrevet 23. oktober 2019 Ikke gjør som mannen min iallfall: Han sluttet etter å ha snust i minst 10 år, og etter 3-4 år startet han igjen, og da i smug. Problemet var at han skylte brukte snusposer ned i toalettet, og disse fløt opp igjen. Og ikke lenge etter ropte minstemann, Mamma! Kom å se hva som ligger i doen! 😂 Anonymkode: 27d65...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #11 Skrevet 23. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke fokuser så mye på at du sliter med ditten og datten. Heller fokuser på at hvert 10. minutt du holder deg unna, så er du 10 min nærmere til at suget forsvinner. Du må ikke mate avhengigheten ved å fokusere på ubehaget og lengselen og alt det. For det gjør det bare tusen ganger sterkere. Ikke ty til plaster, onico eller noe sånt. Bare slutt, skjerp deg og hold ut. Det er seriøst det eneste som funker for meg ihvertfall, jeg kan ikke dulle med meg selv og unne meg 1 snus om dagen eller til helg, eller på fest, eller synes synd på meg selv fordi abstinensene er for ille. Jeg måtte være hard og bare si nei til meg selv, om å om igjen. Selv nå, 2 år senere så får jeg anfall hvor jeg plutselig får lyst på snus. Men jeg kan ikke la meg selv tenke på det, for da blir det bare verre. Jeg må presse tankene vekk, for om jeg sitter å tenker "jeg har sååå lyst på snus, det gjør vondt i kroppen. det er en tommhetsfølelse i leppa" osv så blir bare trangen sterkere. Jeg må stoppe meg selv fra å tenke på det, så går det over etterhvert. Anonymkode: 5202a...dc4 Ja, dette kan jeg relatere til! Jeg føler så sykt synd på meg selv når jeg går uten snus at jeg som oftest innvilger en prell der og da. Dessuten så er følelsen av at alt strevet forrige gang var forgjeves og at jeg like gjerne kan kose meg. På toppen av alt dette kommer den besnærende tanken at jeg slutter over jul. Anonymkode: 6ccac...523
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #12 Skrevet 23. oktober 2019 Det var ts forresten. Anonymkode: 6ccac...523
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #13 Skrevet 23. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, dette kan jeg relatere til! Jeg føler så sykt synd på meg selv når jeg går uten snus at jeg som oftest innvilger en prell der og da. Dessuten så er følelsen av at alt strevet forrige gang var forgjeves og at jeg like gjerne kan kose meg. På toppen av alt dette kommer den besnærende tanken at jeg slutter over jul. Anonymkode: 6ccac...523 Nei, det er kjipt og dumt Anonymkode: 6ccac...523
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #14 Skrevet 23. oktober 2019 Du nevner at du ikke vil bli oppdaget "hjemme", og da antar jeg det betyr at du har en partner der hjemme? Partnere bruker jo å kysse hverandre i ny og ne, og snus-ånde og snus/tobakkssmak i munnen din er jo en avslørende faktor du ikke ser ut til å tenke på? Jeg kjenner i hvert fall veldig godt om noen snuser. Det lukter tobakk, rett og slett. Å kysse noen som snuser....fysj for en smak. Anonymkode: a8633...0b2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #15 Skrevet 23. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du nevner at du ikke vil bli oppdaget "hjemme", og da antar jeg det betyr at du har en partner der hjemme? Partnere bruker jo å kysse hverandre i ny og ne, og snus-ånde og snus/tobakkssmak i munnen din er jo en avslørende faktor du ikke ser ut til å tenke på? Jeg kjenner i hvert fall veldig godt om noen snuser. Det lukter tobakk, rett og slett. Å kysse noen som snuser....fysj for en smak. Anonymkode: a8633...0b2 Ja, jeg er gift. Det du nevner stemmer ikke helt all den tid man kan snuse Catch eller Skruf mint når man er i hjemlige omgivelser. Ihvertfall gjør jeg det og mannen min merker ingenting. Eller han sier ihvertfall ikke noe. - ts Anonymkode: 6ccac...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå