AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg var på intervju hos Norcosult for noen dager siden, og i dag ble jeg oppringt og bedt om å komme på et andregangsintervju! Jeg er utrolig glad, da dette er en drømmearbeidsgiver for enhver ingeniør, men samtidig er jeg veldig nervøs! Jeg er ingeniørstudent og dette er første gang jeg søker en stilling på dette nivået. Så jeg aner ikke hva jeg kan vente meg på et andregangsintervju, da jeg aldri før har vært i denne situasjonen. Noen som har lyst til å dele tips/erfaringer? 😄 Anonymkode: db17c...936
Gjest ByeByeLove Skrevet 21. oktober 2019 #2 Skrevet 21. oktober 2019 Det kommer an på. Hva innebar det første intervjuet? Beskriv. Det impliserer hva det andre vil by på.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 Hos oss er et andregangsintervju bare et intervju til, gjerne litt mer i dybden/bli bedre kjent, og gjerne med litt andre. Hos oss er typisk førstegangsintervju med leder for avdelingen, feks kundestøtte, mens på andregangsintervju dukker gjerne daglig leder opp. Anonymkode: 26ffe...317
Gjest padawan Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 Har du kommet deg gjennom førstegangsinterjuet så har du i og for seg "bestått" de faglige kvalifikasjonene. På interju #2 ønsker de å bli å bedre kjent med hvem du er.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #5 Skrevet 23. oktober 2019 Takk for svar :) Det første intervjuet var ganske kortvarig, så vi rakk ikke så mye mer enn å skrape overflaten og gå gjennom det klassiske. Vi diskuterte mitt siste arbeidsforhold (sommerjobb), min bakgrunn - hvor jeg forklarte godt og enkelt veien fra videregående opp til og med i dag (sommerjobber, førstegangstjeneste osv.). Vi diskuterte fagvalgene mine, hvorfor jeg har valgt de fagene jeg har og hvilke fag jeg tenker videre. Intervjueren satt med min CV, siste attest, og karakterutskrift. Vi diskuterte såvidt karakterkortet. Så snakket vi litt om motivasjon for å jobbe i akkurat Norconsult, om jeg anså Norconsult som en potensiell arbeidsgiver fremover. Fikk såvidt diskutert litt fritidsinteresser. Anonymkode: db17c...936
Gjest ByeByeLove Skrevet 23. oktober 2019 #6 Skrevet 23. oktober 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk for svar Det første intervjuet var ganske kortvarig, så vi rakk ikke så mye mer enn å skrape overflaten og gå gjennom det klassiske. Vi diskuterte mitt siste arbeidsforhold (sommerjobb), min bakgrunn - hvor jeg forklarte godt og enkelt veien fra videregående opp til og med i dag (sommerjobber, førstegangstjeneste osv.). Vi diskuterte fagvalgene mine, hvorfor jeg har valgt de fagene jeg har og hvilke fag jeg tenker videre. Intervjueren satt med min CV, siste attest, og karakterutskrift. Vi diskuterte såvidt karakterkortet. Så snakket vi litt om motivasjon for å jobbe i akkurat Norconsult, om jeg anså Norconsult som en potensiell arbeidsgiver fremover. Fikk såvidt diskutert litt fritidsinteresser. Anonymkode: db17c...936 Du har nok gode odds her. De virker fornøyd med karakterene dine. Det kan hende de går litt mer i dybden på fag, men mest sannsynlig vil de fokusere på deg som person og hvordan du passer inn. Så lenge du ikke dummer deg ut, får du sannsynligvis et tilbud.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #7 Skrevet 23. oktober 2019 Vil lest meg litt ekstra opp på bedriften og hvert klar på å svare spørsmål på hvorfor du vil jobbe og hva som er dinne sterke sider. Anonymkode: 4e045...81f
Read Skrevet 10. november 2019 #8 Skrevet 10. november 2019 Takk for tipsene alle sammen! Intervjuet gikk strålende og jeg fikk tilbud om sommerjobb! Var i liten grad "intervju", og det hele føltes mer som en vanlig samtale. Vi gikk relativt raskt gjennom hva som ble diskutert på første intervju, jeg fikk deretter en presentasjon av bedriften og det gjeldende kontoret. VI brukte en del tid på å diskutere fag og faglige interesser, planer from fremtiden osv. Følte andregangsintervjuet gikk mer på å bli kjent med meg som person, i motsetning til et førsteintervju som er veldig overfladisk med karakterkort, store ord og klisjeer. Da er jeg en erfaring rikere og gleder meg stort på sommerjobb 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå