Gå til innhold

Tar i mot tips ang Skottland/Edingburgh.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa.

Vi er to par som lurer på å dra på ferie sammen i år. Ingen av oss har reist særlig mye i utlandet, ikke har vi så god råd heller. Vi har likevel snakket om en tur til Skottland/Edingburgh. Jeg har alltid drømt om Skottland, så jeg håper vi får det til. :)

Slik vi har tenkt det, får vi tre overnattinger i Edingburgh. Men det blir ikke mer enn to hele dager der. Er det noen som har noen gode tips og råd til oss, om hva vi bør få med oss? Tenkte på Edingburgh Castle osv. Er det billig å shoppe, eller er det ganske like priser som her i landet? Hvordan er hotell standarden der? Som sagt har vi liten erfaring fra utlandet, så vi tar i mot tips med stor takk... så vi ikke roter oss helt vekk i et fremmed land :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vimsa.

Uff så mye feil jeg skrev :o ... men jeg mener Edinburgh, ikke Edingburgh. Snek seg inn en g der maaange plasser. Beklager. Har forresten funnet litt info ved å lete og søke her på kg under reiseliv, men blir glad dersom noen har noe mer å fortelle også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg bare elsker Skottland, spesielt Glasgow. Hvis du søker i forumet her finner du en god del jeg har skrevet om Glasgow/Skottland før.

Jeg anbefaler på det varmeste å leie bil og ta en tur til Dunnotar castle ved Stonehaven rett sør for Aberdeen, det er bare helt fantastisk der!

Har ikke shoppa noe i Edinburgh, men Glasgow er i alle fall et shoppingparadis. Skal dit igjen i sommer, for fjerde gang på tre år. Så jeg er altså veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er mulig å bo på universitetsområdet der dere skal. Rimelig overnatting!

Har bodd på universitetet i Edinburgh noen netter en sommer, riktignok mange år siden, men det kan være verdt å sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa.

Tusen takk for tips! Vi har snakket om å en "pakkeløsning" som inkluderer turen til og fra+ hotell. Jeg har så utrolig lyst nå, at jeg klarer nesten ikke vente med å bestille turen. Hvordan bruker været å være der borte om sommeren? Planen er å reise i midten av juli....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Glasgow i juli i fjor, gikk ikke i t-skjorte en eneste dag. Det er skottsk vær der, hvilket vil si at det gjerne regner et par-tre ganger om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest på besøk

Tilbrakte en uke i Skotland i fjor. Anbefaler Stirling. Tar ca 30-40 min med toget fra Edinburgh, og er i følge turistbrosjyrene inngangsporten til Highlands. De innfødte bare ler av det, men for en turist så kunne det fint se slik ut :) Mye kultur og gode shoppingmuligheter.

Bodde forøvrig på et knøttlite sted som het Airth. De har plassert et SAS hotell midt på bygda i et gammelt slott. Utrolig flott hotell forresten. Pleide å tilbringe kveldende på lokal-puben "Elphinston Inn", og lokalbefolkningen tok meget godt imot oss :P, og var også de eneste turistene som beveget oss ut av hotellet. Fikk med andre ord all moroa for oss selv!

Er bra i både Glasgow og Edinburgh og altså, og det er jo byer man bør få med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scott

Skottland er fantastisk!! Mine favoritter er Glasgow og Stirling. Edinburgh liker jeg ikke så godt pga. turistifisert (spes. hovedgata opp til slottet).

Tror dere får mest ut av de 2 dagene hvis dere vet mer hva dere har mest lyst å gjøre.......

Shopping er omtrent som her hjemme og serverdigheter er OK hvis man er veldig opptatt av slott og borger.

Er dere studenter og har lyst på lott og løye anbefales området rundt uni eller ved Leith.

Et besøk på et whisky dest. er nesten et must.

Mange fine strender rundt byen hvis dere er intr. i å gå tur.

http://www.edinburgh.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...