Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på forsikring i mnd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest #Rasshøl

Jeg betaler for hele året, hver juni. Betaler rundt 15000,- Jeg leier leilighet, så har kun innbo- reise- og sykeforsikring. 

Det blir 1250,- i mnd. 

Endret av #Rasshøl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke bil, så ingen bilforsikring her. Er uføretrygdet, med en forsikringsutbetaling hver mnd i tillegg til NAV uføretrygden, altså en forsikring jeg hadde via fagforeningen mens jeg var i jobb. Hadde jeg vært i jobb nå, hadde jeg hatt uføreforsikring i tillegg til nedenforstående forsikringer.

Jeg har en hund, som er forsikret. Det er dyrt å forsikre hunder, koster i snitt 416,- i mnd (får faktura to ganger i året)

Innboforsikring 165,- (gikk nylig opp fra 149,-)

Bygg- eller husforsikring har jeg ikke, da jeg bor i blokk og bygget er forsikret gjennom borettslaget.

Forsikring på sønnen er det eks-mannen min som har, så der har jeg ikke oversikt over beløp.

165 + 416 = 581 kr i forsikringer i måneden

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, feebee skrev:

Ingen verdens ting.

Eier ikke noe det er verdt å forsikre. 

Deg selv? Er du i arbeid bør du sikre deg gjennom en uføre- og ulykkesforsikring. Blir du syk, kommer du ut for en ulykke etc, noe som gjør at du ikke kan jobbe lenger. Da er uføreforsikringen god å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Million said:

Deg selv? Er du i arbeid bør du sikre deg gjennom en uføre- og ulykkesforsikring. Blir du syk, kommer du ut for en ulykke etc, noe som gjør at du ikke kan jobbe lenger. Da er uføreforsikringen god å ha!

Har passiv inntekt som jeg kan leve av hvis jeg er litt forsiktig med utgiftene, så føler ikke at uføreforsikring er nødvendig. Da vil jeg heller spare de pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare meg selv og hunden. Har reiseforsikring, forsikring på hund og på 1 bil. Betaler 1600kr og synes det er veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plass mellom 5 og 6000kr. Da har vi forsikret følgende:

hus

2 biler som brukes daglig og 1 veteran

henger

atv

hund

hest

gjeldsforsikring på 2 mill på 2 voksne

barneforsikring 2 barn

kritisk sykdom på 1 mill på 2 voksne

ulykkesforsikring 2 voksne

Anonymkode: 7b67d...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 1900kr. Bil -topp kasko, en toppdekning barneforsikring, en alvorlig sykdomsforsikring og en livsforsikring.

Husforsikring inkludert i fellesutgifter og innbo via jobben

Anonymkode: 0191e...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ca 1900kr. Bil -topp kasko, en toppdekning barneforsikring, en alvorlig sykdomsforsikring og en livsforsikring.

Husforsikring inkludert i fellesutgifter og innbo via jobben

Og reiseforsikring for tre personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns vi betaler mye også! Vi betaler rundt 2500 kr bare i personforsikringer - dvs barneforsikring på 2 barn, 2 uføre forsikringer samt 2 livsforsikring. Der uføreforsikringene utgjør mye.. 

I tillegg betaler vi også rundt 2500 kr i skadeforsikringer - hus, 1 bil, reise, 1 relativt stor båt og to hunder

Anonymkode: 3e0ee...94b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2300 kr

Hus og innbo
2 biler ink veiavgift
1 barneforsikring

Anonymkode: 2b169...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 2500, men jeg har halv pris. Betaler for hus, 2 biler, hund, innbo, 2 barn og person på 2 voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...