Gjest one Skrevet 23. mai 2005 #1 Del Skrevet 23. mai 2005 En mor og en far ønsker seg mange barn,hun blir gravid 11 ganger på 15 år. Hvor mange som er naturlige aborter eller sparket ut av henne av sin mann vet man ikke. 8 barn blir født. Ei lita jente dør noen uker etter fødselen pga hjertefeil. Det vokser opp 7 barn. Mor er nervevrak og slår unga,far drikker og knuser hus og banker mor fordi hun banker barna. I noen tiår får dette fortsette uten at noen griper inn. men politi,barnevern og fengsel av far får han etter nesten 2 tiår alikevel foreldreretten når de skilles. Idag lever 6 stykk. Han ene ble ikke 40 år før heroinen tok ham. Av 6 gjenlevende barn,er 4 psykisk syke,går til behandling,uføretrygdet,fengsel,piller og alkohol. En av de som ikke har møtt veggen enda spruter ut barn som bare det. hun drikker som en svamp og har fått 4 barn på 6,5 år. Pluss noen aborter innimellom disse barna da. Idag er jeg voksen,har aldri hatt prob med piller eller alkohol.Jeg har 3 barn og får hjelp herfra og derfra,tar imot all hjelp,jeg må omprogrameres og bygges opp på nytt. Dette er som en vond drøm. Er dette virkelig min oppvekst er det meg det handler om. Mammaen vår døde da flere av oss var små. Pappa var glad for det. han var så skadefro at vi minste fikk aldri sagt farvel engang. Men 100 vis av papirer og flere tiår med innblanding av barnevern så ble det aldri gjort noe. Skolen visse også,men de valgte å snu det andre kinnet til. Husker en gang skolen var omsorgsfull ovenfor meg,de var bekymret og spurte om noe var galt,men det er ikke lett å snakke når man er blitt skremt til taushet. De gav seg ikke så de gjorde noe som var stort i deres øyne,de sendte meg inn til helsesøster slik at hun kunne ta blodprosentenpå meg,altså et lite stikk i fingeren. Tenk at et sykt ektepar får lov til å dra så mange uskyldige mennesker med seg ned i rennestenen. Det er en syk,syk verden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 23. mai 2005 #2 Del Skrevet 23. mai 2005 Tenk at et sykt ektepar får lov til å dra så mange uskyldige mennesker med seg ned i rennestenen.Det har vel vært sånn at i valgte mellom to onder...så har det vært en mening at det er barnets beste å få voksne opp hos sine biologiske foreldre. Det ser imidlertid ut som om dette synet er i ferd med å snu...og at hele denne praksisen skal vurderes på nytt. Dagbladet har jo satt litt fokus på vonde oppvekstforhold for barn de siste dagene. Til deg vil jeg bare si ...lykke til...det er dessverre alt jeg kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirill Skrevet 23. mai 2005 #3 Del Skrevet 23. mai 2005 Dette var vondt å lese! Har så lyst å hjelpe. Tru på deg selv! Du kan endre "familiens historie"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 23. mai 2005 #4 Del Skrevet 23. mai 2005 :trøste: mangler ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 23. mai 2005 #5 Del Skrevet 23. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. mai 2005 #6 Del Skrevet 23. mai 2005 :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mai 2005 #7 Del Skrevet 23. mai 2005 :blomst_opp: :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 23. mai 2005 #8 Del Skrevet 23. mai 2005 Tøff tøff lesing :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiit Skrevet 23. mai 2005 #9 Del Skrevet 23. mai 2005 :trøste: Håper du får all den styrken du trenger for å leve et godt liv! All mulig lykke til deg. (Jeg tror desverre at det er slik at de store overgrepene som barnevernet har gjort gjennom årene, har vært som nettopp det du beskriver: IKKE grepet inn der det burde vært gjort!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 23. mai 2005 #10 Del Skrevet 23. mai 2005 Når jeg leser slike ting, er det som å lese om en annen verden. Jeg i min naive verden, klarer ikke å forstå at noen kan behandle barn på en slik måte. Det gjør fysisk vondt å høre din beretning. All medfølelse til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå