Gjest Safiya Skrevet 21. oktober 2019 #1 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) Jeg har selv vokst opp med at å følge semifinalene og finalen i Eurovision er en tradisjon, og jeg vil driste meg til å si at Eurovision er favorittprogrammet mitt, i det minste hvertfall at finalen er en stor happening hvert år! For et par år siden ble jeg klar over hvor sinnsykt aktive øvrige fans i Europa er på eksempelvis Twitter, og det virker som at det er en typisk norsk greie at man har en del fordommer mot de som benker seg foran tv-benken hvert år. Når jeg ovenfor venner og øvrige folk har sagt hvor blodfan av Eurovision jeg er har jeg blitt møtt med til tider latter, men også en del spørsmål. De fordommene jeg iallfall har møtt på er at menn som følger Eurovision er typiske "skrullehomser" og at det er en del "snålinger" blant den hardbarka Eurovisionfansen. Hva tenker dere? Endret 21. oktober 2019 av Safiya
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #2 Skrevet 21. oktober 2019 Nå er det jo først og fremst et musikkprogram. Og musikken er ikke spesielt bra. Da blir det lett å harselere med. Anonymkode: 80787...d33 1
Gjest Safiya Skrevet 21. oktober 2019 #3 Skrevet 21. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå er det jo først og fremst et musikkprogram. Og musikken er ikke spesielt bra. Da blir det lett å harselere med. Anonymkode: 80787...d33 Det blir jo en smakssak selvfølgelig. Selv om jeg er uenig i hvem som vinner til tider, så synes jeg at de ulike landene sine særpreg på musikke kan være veldig interessant å høre på.
visp Skrevet 21. oktober 2019 #4 Skrevet 21. oktober 2019 Det er vel noe av det verste programmet jeg kan tenke meg pga elendig musikk som gjør vondt, men håner ikke venner som liker det. Det får de bare gjøre, men helst ikke sammen med meg da:) 1
Oisann Skrevet 21. oktober 2019 #5 Skrevet 21. oktober 2019 Ser på Eurovision noen ganger, syntes 2009 finalen med Rybak var noe av det beste TVen jeg noen gang har sett, men det er mange Eurovision fans i Norge. Enda fler i Sverige. Eurovision er for hvert land som EM er for fotball fans. Mange som syntes fotball fans er snåle, men ingenting galt i å være det! Det er slik med alle interesser. 1
Nevian Skrevet 21. oktober 2019 #6 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg vil ikke kalle meg blodfan fordi jeg hører alle låtene flere ganger på forhånd og fører mine egne poeng inn i et Excel-ark, men synes absolutt hele greia er stas Jeg er vanligvis alltid på besøk til noen og gjør en liten happening av det. Dessuten dukker det jo opp noen gode låter i blant òg. Jeg kjenner til alle fordommene, men har ikke opplevd å bli gjort til latter på noen annen måte enn med humor i bunn. Tror i hvert fall ingen går og lurer på om jeg er homofil på grunn av det.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 21. oktober 2019 #7 Skrevet 21. oktober 2019 Ikke sett siden Bobbysocks vant, så fan er jeg ikke. Men har ingen fordommer mot de som ser på.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 Har vel ikke sett på Grand Prix siden jeg var nødt til å være hjemme på lørdagskvelden som barn og vi kun hadde statskanalen som tilbud. Har jo forstått at det er blitt litt sånn glam-show som tiltrekker seg noen grupper i samfunnet som kanskje ikke er målgruppa for mye annen underholdning. Har ikke noe problem med det. Anonymkode: 711df...890
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #9 Skrevet 21. oktober 2019 For meg er dette med at all Eurovision-musikk er dårlig så langt fra sant som det går an å komme. Jeg liker stort sett over 90 % av låtene som er med hvert år, og ser på det som kvalitet. 😄 Anonymkode: 47265...205 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå