Gå til innhold

Gjenbruk på sosiale media - gjenganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare blåse ut litt. Som en ivrig bruker av FINN.no og alt av sånne gjenbrukssider, selgegrupper, byttegrupper osv på facebook - så har jeg hatt en god del hell med det jeg har hentet, byttet vekk eller solgt. Men så, så er det alltid noen som skaper problemer, som gir dårlig navn til slike portaler.

Jeg snakker om dere. Dere som byr, bestiller og spørr og graver om alt, men som ikke kommer for å hente - eller vil ha det fraktet hjem til dere. Hadde jeg ville frakte tingene jeg selger selv, så hadde jeg kjørt de på freetex - hensikten er at jeg skal slippe dette.

Og dere da, som i deres villeste fantasi tror at dere kan kreve nypris eller bedre for noe. Nei, du kan ikke selge ett furu-vitrineskap for 2000,-. Ingen kjøper det, kanskje om du gir det bort! (Klar over at jeg generaliserer, men ikke alt er salgbart og det virker til at det ligger langt inne hos enkelte). Enda bedre er de som prøver å selge ting som åpenbart er ødelagt.

Men best - dere som skal ha 10 kr for noe. 10kr. Er det prinsippet i at det skal utveksles penger mot noe? Gammeldags tankegang om å bytte til seg mot noe annet?

Bakgrunnen er at jeg er veldig irritert over å ha mottatt en henvendelse fra noen som manglet alt, så jeg letet fram litt ekstra i tillegg til tingene jeg skulle gi bort. Ble det hentet? Nei. Jeg ble blokket istede.

Anonymkode: d1340...63e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...