Gå til innhold

Elektrisk barnevogn, hva blir det neste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er en god idé jeg. Kunne vurdert det om jeg skulle hatt flere barn. Ville ikke brukt motoren hele tiden, men opp de tyngste bakkene. 

Når barna blir større og man handler på veien så går man fort rundt å dytter på førti kilo. Det er tungt opp bakker! 

Ville altså brukt den vanlig mesteparten av tiden for det er selvsagt god trening. Men litt drahjelp av og til ville gjort at barnevognen ville blitt brukt mer, istedet for bil. 

Og nå har jeg ikke engang begynt å snakke om de som har fysiske skader, sykdommer og plager. Som er gravide eller nettopp har tatt keisersnitt. 

Så dette er et lurt produkt som jeg tror vil bli populært. Og jeg tror ikke det blir særlig mindre trening av det. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette måtte jo komme, og kunne godt kommet før. Vi bodde ganske greit til i forhold til bratte bakker, men det kan fort bli tungt med vogn, barn, og kanskje varer. Litt drahjelp i de tyngste bakkene kan gjøre det mer fristende å bruke vogn fremfor bil.

• Liker 1
Skrevet

Har den ruggefunksjon? Det hadde jeg gitt høyrearmen min for! 

Anonymkode: 1473d...b73

• Liker 2
Skrevet

Her lærte jeg masse! 
Første tanken var «Latskapen lenge leve!», men ser jo nå at det finnes lassevis med gode argumenter for elektrisk barnevogn. 
Bratt læringskurve 😂 

Det kan ikke være enkelt å være nybakt mor i dag med alle disse fordømmende utsagnene og meningene som blir kastet rundt en. Tror man skal være ganske trygg på seg selv hvis man ikke blir litt preget av dette. Så all honnør til dere damer - reis dere og vis hvem som kjenner seg selv og barnet best! Gjør det som faller deg naturlig (så må man alltid presisere «så lenge barnet ikke lider»)

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ikke barnevogn i det hele tatt, kun bæretøy. Skjønner ikke hvorfor friske kvinner skal bruke vogn når det beste for baby er bæring. 

Anonymkode: 3e177...149

Jeg var frisk som en fisk, men foretrakk barnevogn ute og bæring inne. Det var flott å kunne legge stellevesken og et par handleposer fra matbutikken under vogna. Og etter å ha gått gravid i ni måneder, med stor mage på slutten, var det toppen av lykke å strene i vei i lysløypene og være "fri". Samtidig bar jeg masse hjemme (inne) og elsket det.

Husk at det som passet for deg, ikke passer for alle andre. Hvis du virkelig tenker etter, kommer du nok på noen grunner til at friske kvinner bruker barnevogn.

Anonymkode: c83f2...44e

• Liker 8
Skrevet

Åååhh, ja takk! 

Bor på byens høyeste punkt, og går nesten aldri skikkelig tur, fordi vi får grusomme bakker på vei hjem. Jeg tar heller bussen over alt, for seriøst, jeg orker ikke de bakkene. Av samme grunn har jeg elsykkel, men det funker jo ikke med baby. :P

Hvorfor er elektrisk vogn så mye verre? 

Skrevet

Min første reaksjon til denne vogna var: hvor late skal vi bli? Må jo kunne klare å dytte en vogn. 

Så tenkte jeg meg litt om. Hos svigers går vi aldri tur med vogn da de bor ved en fjord og eneste veien å gå er bratt oppover. Der hadde det faktisk vært genialt med litt drahjelp i form av en motor. Man kunne gått til fjells der det er vei også. Så det er igrunn ikke så veldig dumt allikevel ;)

Anonymkode: 1be92...f88

Skrevet
10 timer siden, Resignert skrev:

https://www.klikk.no/foreldre/barn/den-forste-elbarnevogna-6835182?utm_source=sprinkle&utm_medium=2abb3b1f-09ea-4ead-a101-b2812ef83ce5&utm_content=forum.kvinneguiden.no

Det er så man nesten ikke tror det. De som ikke klarer å trille en vanlig vogn burde revurdere om de bør få barn, såfremt de ikke har en eller annen form for bevegelseshemming. Som det nevnes i artikkelen, er jo trilling av vanlig vogn god trening, noe som garantert er bra for nybakte mødre.

Det som IKKE nevnes i artikkelen, er brannrisikoen. Vil anta at batteriteknologien er noenlunde lik elsykler og el- sparkesykler. Og det er jo vanlig å la babyer sove i vogna. Man trenger vel ikke å si så mye mer om problemstillingen.....

Neivel? Men man kan kanskje få lov til å si noe om at ts her er dømmende og mangler breddesyn/har tunnelsyn? 

Står vogna i ro så kan man faktisk ta bort batteriet. Hadde elsykler og sparkesykler vært sååå brannfarlige ville de blitt forbudte, det samme gjelder elbiler. 

Ikke alle barnevogner blir trillet på flate marka. Noen bor fkatisk slik til at de må opp tildels tunge bakker og andre kan ha bruk for vogner med både to og tre barn oppi, da blir det lettere tungt, enten man nettopp har født vaginalt eller barna har kommet på andre måter. 

Hva funksjonshemmede og barn angår, hvilken rett har ts til å dømme over andres rett til å få barn? Hun tenker ikke på at hun i morgen selv kan bli påkjørt eller falle ned fra sin høye hest og brekke nakken og selv bli funksjonshemmet sittende i rullestol og bli vurdert som uegnet til å få barn. 

Hver og en gjør det de selv vil, utrn at andre skal fordømme dem, for å ha en barnevogn av nyeste slaget. 

Anonymkode: b8ba6...22d

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ikke barnevogn i det hele tatt, kun bæretøy. Skjønner ikke hvorfor friske kvinner skal bruke vogn når det beste for baby er bæring. 

Anonymkode: 3e177...149

Hvert til sitt bruk. Det finnes ikke en ting som er best for alle babyer. 

Anonymkode: 636bc...de7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...