Gå til innhold

Elektrisk barnevogn, hva blir det neste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.klikk.no/foreldre/barn/den-forste-elbarnevogna-6835182?utm_source=sprinkle&utm_medium=2abb3b1f-09ea-4ead-a101-b2812ef83ce5&utm_content=forum.kvinneguiden.no

Det er så man nesten ikke tror det. De som ikke klarer å trille en vanlig vogn burde revurdere om de bør få barn, såfremt de ikke har en eller annen form for bevegelseshemming. Som det nevnes i artikkelen, er jo trilling av vanlig vogn god trening, noe som garantert er bra for nybakte mødre.

Det som IKKE nevnes i artikkelen, er brannrisikoen. Vil anta at batteriteknologien er noenlunde lik elsykler og el- sparkesykler. Og det er jo vanlig å la babyer sove i vogna. Man trenger vel ikke å si så mye mer om problemstillingen.....

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor som har vært gravid en rekke ganger sa noe lurt; de fleste kvinner blir jo ikke akkurat noen sylfider etter gjennomført svangerskap, så litt trening i form av normal barnevogn burde de vel ikke akkurat takke nei til. Makan.

Anonymkode: 9c842...2fc

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan provosere. 

Du sier akkurat det samme som ble sagt om elsykler i sin tid, folk vil miste trimmen! Så viser det seg at elsyklister sykler mye MER enn andre..

Siden man ikke går fortere enn 4-5 km/t vil motor hjelpe hovedsakelig i oppoverbakker. Jeg har 1.5 km bakker opp til bhg, hadde vært kjekt med motor. 

Anonymkode: 54574...3d4

• Liker 16
Skrevet

Og ps. Er du like redd for alle batterier i apparater som er avslått? Det er i så fall unødvendig.

Brann oppstår i 99% av tilfellene når batterier lades.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor som har vært gravid en rekke ganger sa noe lurt; de fleste kvinner blir jo ikke akkurat noen sylfider etter gjennomført svangerskap, så litt trening i form av normal barnevogn burde de vel ikke akkurat takke nei til. Makan.

Anonymkode: 9c842...2fc

Hva får du ut av å hakke på gravide/nybakte mødre? Det er vel ikke opp til oss tilfeldige hva de de skal kjøpe eller ikke? Og hva så om de er større, de har nylig født og kroppen har vært gjennom mye. TS: har du et problem med at de selger disse? Det er akkurat bevegelseshemmede etc som har behov for disse, hvorfor syte når de selger noe som de kan ha nytte av? Kvinner som far utført keisersnitt må også være forsiktige etter inngrepet. 

Anonymkode: a12f2...0de

• Liker 12
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden man ikke går fortere enn 4-5 km/t vil motor hjelpe hovedsakelig i oppoverbakker. Jeg har 1.5 km bakker opp til bhg, hadde vært kjekt med motor. 

Det er tungt å sykle i oppoverbakker, så jeg forstår godt at nybakte mødre synd det er tungt med en barnevogn i oppoverbakke etter graviditet og fødsel. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg forstår ikke at dette kan provosere. De som kjøper en slik barnevogn vil jeg gå ut ifra har et reelt og gjennomtenkt behov for en elektrisk barnevogn, all den tid begge disse modellene er veldig dyre. Jeg har ikke noe med hva grunnen deres kan være.

Å si at man burde revurdere å få barn hvis man vurderer en elektrisk barnevogn blir for dumt.

Anonymkode: c83f2...44e

• Liker 11
Skrevet

Jeg har ikke bil, jeg bor på toppen av en lang bratt bakke, og jeg har ikke akkurat vært i toppform etter noen av fødslene. Skal jeg handle inn matvarer på toppen av det hele og slepe matvarer til hele familien opp bakken, takker jeg ikke nei til litt drahjelp. Pass dine egne saker.

Anonymkode: fc1c5...f2d

• Liker 15
Skrevet

Jeg brukte ikke barnevogn i det hele tatt, kun bæretøy. Skjønner ikke hvorfor friske kvinner skal bruke vogn når det beste for baby er bæring. 

Anonymkode: 3e177...149

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ikke barnevogn i det hele tatt, kun bæretøy. Skjønner ikke hvorfor friske kvinner skal bruke vogn når det beste for baby er bæring. 

Skjønner ikke at folk gidder å bære. Helt idiotisk. 

Anonymkode: 65912...b71

• Liker 7
Skrevet

Jeg har tvillinger og bor på toppen av alle bakkers storebror. Hadde jeg hatt el-barnevogn så hadde jeg vært ute å trillet mye. Akkurat nå så skjer det omtrent aldri uten en god kjøretur først, men det blir ikke så ofte som jeg vil siden det er styr å pakke alt i bilen.

Anonymkode: 56acc...d26

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde nok gått mer tur om jeg hadde fått drahjelp i bakkene her. Ikke minst ser jeg det som ekstremt positivt med den elektriske bremsen, for det er min store frykt, å snuble i nedoverbakke så vogna tar i veien. 

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være negativt, de som ikke vil ha slik vogn kan jo bare la være å kjøpe?

Anonymkode: 8f6e9...555

• Liker 8
Skrevet

Jeg har skulderplager og bor i toppen av en bakke med 35% helning. Dette høres helt fantastisk ut

Anonymkode: 82121...170

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk gidder å bære. Helt idiotisk. 

Anonymkode: 65912...b71

Hvorfor er å bære, som vi kvinner har gjort med ungene våre gjennom en utviklingshistorie på millioner av år, som er optimalt for tilknytning og fysisk utvikling hos barnet, idiotisk? 

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor på toppen av en liten, bratt bakke. Etter graviditet, bekkenløsning og en komplisert fødsel var jeg i dårlig form. Det var heller ikke en lett baby jeg hadde fått meg, og han ble fort tyngre. 

Trilleturer var fantastisk trening, men pga bakken ble det ikke så ofte. De første ukene måtte jeg ha en eller to hviledager før jeg igjen klarte å forlate huset, dersom jeg hadde trillet vogna opp bakken. Handleturer med vogn kunne jeg bare glemme å gjøre alene.

Bæresjal hjalp heller ikke de første månedene, for det tok noen måneder før jeg var sterk nok til å bære babyen over lengre tid.

Elmotor på vogna ville hjulpet meg mye. Den hadde ikke trengta å ha så stort batteri, bare nok til at jeg kom meg opp bakken.

Anonymkode: a4649...ea4

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne ikke trille min baby på mange uker grunnet kombinasjonen komplisert keisersnitt, oppoverbakke og snø. Dette hadde hjulpet enormt. 

Anonymkode: 6d0b7...47b

• Liker 4
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er å bære, som vi kvinner har gjort med ungene våre gjennom en utviklingshistorie på millioner av år, som er optimalt for tilknytning og fysisk utvikling hos barnet, idiotisk? 

Vet du hva som ER idiotisk, det er å oppriktig mene at DIN måte å gjøre ting på er det beste for alle! Alle gjør det de syns er best, så får du bære barnet ditt. For øvrig, å påstå at å bruke en barnevogn ute hemmer «optimal tilknytning» og fysisk utvikling, er toppen av idioti. 

• Liker 9
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bæresjal hjalp heller ikke de første månedene, for det tok noen måneder før jeg var sterk nok til å bære babyen over lengre tid.

Anonymkode: a4649...ea4

Det hjelper ikke at du har bekkenløsning eller får vondt i ryggen/bakken, bæring er best 🙈 Det er leit å lese noen av svarene her, folk klarer ikke å forsøke å sette seg i andres sko, det er bare «meg, meg, meg» og alt som fungere for dem selv, skal fungere på alle.

• Liker 3
Skrevet

Ser mange ikke svarer på overskriften. Hva blir det neste? 

Jeg tipper elektronik i lekeplasser, at elektronik tar fart på husken eller noe sånt 

Anonymkode: 491a2...ac4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skal jeg begynne.... 

Fordi mange har rygg og bekkenplager etter svangerskapet. Fordi man blir gående å bære på en sovende baby, hvis den sovner i sjalet, i steden for å kunne få en etterlengtet halvtime til en dusj. Fordi man da må bære alt annet man skal ha med seg av stellesaker som kunne hengt på en vogn. 

nei ellers takk! 

Anonymkode: 1473d...b73

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...