Gå til innhold

Disse "nye" enveisbillettene til SAS....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jo SAS begynne med billige enveisbilletter til utlandet. Vel, jeg regnet jo med at det måtte jo gjelde fra utlandet til Norge også, men da jeg prøvde å bestille billett fra London til Oslo (evt. Tromsø), fikk jeg enten til svar at det ikke fantes billetter i denne klassen, eller businessklassebilletter til over 10000 for to.

Er det noen som har en forklaring på dette? Det virker jo litt snålt at det kun skal finnes billigbilletter den ene veien.

Jeg har sendt e-post til SAS for å spørre, men siden jeg er en utålmodig sjel, håper jeg noen her har peiling. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde ikke de hadde begynt med de nye billettene enda? Kanskje du er for tidlig ute?

Skrevet

Jeg trodde også det først, Fakse, men så prøvde jeg å bestille motsatt vei, bare for å se, og det gikk helt fint (f.eks Oslo-London 23. august til 547 kr), så jeg tror ikke at det kan være forklaringen. :klø: Får vel smøre meg med tålmodighet og håpe at de svarer snart.....

Skrevet

Hadde samme opplevelse i fjor når vi skulle bestille billetter til Gran Canaria. Vi kom oss til Gran Canaria for en slikk og ingenting, men det var klin umulig å komme seg hjem igjen uten å bli loppa til skinnet (reklamen sier vel "du skal alltid hjem igjen" - og det er vel det de skor seg på)

Gjest Anonymous
Skrevet

det er nok enten blitt fult på den billett klassen eller så har de ikke lagt ut billetter på alle avgangene sine

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvordan det nye systemet til SAS er, men jeg kan fortelle om mine erfaringer for to år siden.

Jeg studerte i England, og var usikker på når jeg skulle hjem igjen for sommeren. Så jeg bestilte enveis-billett fra Oslo til Heathrow. Da jeg senere fant tidspunktet for når jeg skulle hjem igjen, fant jeg ingen økonomibilletter for London-Oslo, men prøvde jeg å bestille med retur tilbake til London, så hadde de billetter. Jeg ringte SAS om dette, og de sa at for økonomiklassen kunne man kun kjøpe enveis fra utlandet og hjem når det var mindre enn sju dager til avgang. Men fra Norge til utlandet kunne man bestille når man ville...

På grunn av oppsigelse av hybelen jeg bodde i og diverse, så kunne jeg ikke satse på at det var ledig billett den dagen jeg ville reise. Så jeg ble nødt til å kjøpe en tur-retur billett. Noe som kostet meg på den tiden 1000 kroner ekstra.

Jeg håper virkelig at SAS har endret sine rutiner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...