AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1 Skrevet 21. oktober 2019 Hvilken rynkekrem hjelper for å hindre at nye rynker dukker opp? Lettere å forebygge enn å fjerne tenker jeg. Men finnes det en krem som forebygger dette? Er jo 1000000 kremer der ute å velge mellom... Takk Anonymkode: 00771...f33
Antoinette Skrevet 21. oktober 2019 #2 Skrevet 21. oktober 2019 Går du inn i et parfymeri i 2019 og spør etter "rynkekrem" kommer du til å bli behandlet som en gammeldags tulling. Huden trenger solbeskyttelse og nok fuktighet for å forebygge rynker. Det beste er et kompett pleieprogram med rens, peeling, serum, og fukt + eget til nattpleie. 3
Roci Skrevet 21. oktober 2019 #3 Skrevet 21. oktober 2019 Det viktigste du gjør for huden din, er å tilføre nok fuktighet samt god solbeskyttelse. Ellers er det noen få aktive ingredienser som faktisk har effekt på huden: Retinol: reduserer rynker, gjør pigmentflekker mindre fremtredende, gir klarere hud og minsker porer. Øker imidlertid hudens sensitivitet for sol og kan føre til irritasjon hvis man ikke gradvis venner huden til større doser. Hyaluronsyre: gir ekstra fukt og bedrer hudens elastisitet Vitamin C : styrker hudens eget kollagen og elastin, lysner pigmentflekker og reparerer solskadet hud. Glykolsyre: eksfolierer huden (slik at du ikke trenger å bruke peelingprodukter med fysiske skrubbekorn), styrker hudens kollagenproduksjon og bidrar til økt fuktighet ved at den bedrer hudens nivå av hyaluronsyre, og motvirker rynker. Vær obs på at glykolsyre kan øke hudens solsensitivitet, så bruk helst slike produkter om natten og om vinteren. 5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 På 21.10.2019 den 12.48, Roci skrev: Det viktigste du gjør for huden din, er å tilføre nok fuktighet samt god solbeskyttelse. Ellers er det noen få aktive ingredienser som faktisk har effekt på huden: Retinol: reduserer rynker, gjør pigmentflekker mindre fremtredende, gir klarere hud og minsker porer. Øker imidlertid hudens sensitivitet for sol og kan føre til irritasjon hvis man ikke gradvis venner huden til større doser. Hyaluronsyre: gir ekstra fukt og bedrer hudens elastisitet Vitamin C : styrker hudens eget kollagen og elastin, lysner pigmentflekker og reparerer solskadet hud. Glykolsyre: eksfolierer huden (slik at du ikke trenger å bruke peelingprodukter med fysiske skrubbekorn), styrker hudens kollagenproduksjon og bidrar til økt fuktighet ved at den bedrer hudens nivå av hyaluronsyre, og motvirker rynker. Vær obs på at glykolsyre kan øke hudens solsensitivitet, så bruk helst slike produkter om natten og om vinteren. Så da hjelper det om jeg bestiller denne???: https://www.protein.no/hyaluronsyre?gclid=Cj0KCQjw0brtBRDOARIsANMDykYy63gEpslu5KQ2rQAhlml1giTFVrhpawahnjOD4-0S67VdRsrC64QaAuatEALw_wcB Tusen takk for råd Ts😊 Anonymkode: 00771...f33
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #5 Skrevet 22. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så da hjelper det om jeg bestiller denne???: https://www.protein.no/hyaluronsyre?gclid=Cj0KCQjw0brtBRDOARIsANMDykYy63gEpslu5KQ2rQAhlml1giTFVrhpawahnjOD4-0S67VdRsrC64QaAuatEALw_wcB Tusen takk for råd Ts😊 Anonymkode: 00771...f33 Du bør ikke ta hyaluronsyre som kosttilskudd, det kan hjelpe kreftceller til å spre seg. Velg en krem med hyaluronsyre og smør den på huden. Anonymkode: 4a0ae...5c4
Roci Skrevet 22. oktober 2019 #6 Skrevet 22. oktober 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da hjelper det om jeg bestiller denne???: https://www.protein.no/hyaluronsyre?gclid=Cj0KCQjw0brtBRDOARIsANMDykYy63gEpslu5KQ2rQAhlml1giTFVrhpawahnjOD4-0S67VdRsrC64QaAuatEALw_wcB Tusen takk for råd Ts😊 Anonymkode: 00771...f33 Det aner jeg ikke, jeg har beskrevet virkingen av produktene når de brukes direkte på huden, ikke som kosttilskudd. Hvis du vil forebygge rynker, foreslår jeg først og fremst en god fuktighetskrem med høy solfaktor og et serum med C-vitamin til bruk på dagtid. På natten kan du bruke serum/toner med glykolsyre, for eksempel Pixi Glow Tonic eller The Ordinary - Glycolic Acid 7% Toning Solution. Endret 22. oktober 2019 av Roci 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #7 Skrevet 22. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke ta hyaluronsyre som kosttilskudd, det kan hjelpe kreftceller til å spre seg. Velg en krem med hyaluronsyre og smør den på huden. Anonymkode: 4a0ae...5c4 oj.. Ok takk😁 men krem er ikke farlig? Ts Anonymkode: 00771...f33
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #8 Skrevet 22. oktober 2019 Rynkekrem er noe tull, hjelper ingenting. Rynker får du uansett. Anonymkode: 004f6...9c5
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #9 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg sverger til Filorga. Er 31, har såvidt begynt å få noen bittesmå linjer i panna(tror bare det er jeg som legger merke til det). Men etter en måned med Filorga NCTF reverse krem føles huden mye strammere, glattere og jeg ser ikke lenger noen linjer😊 Anonymkode: 91172...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #10 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg sverger til Filorga. Er 31, har såvidt begynt å få noen bittesmå linjer i panna(tror bare det er jeg som legger merke til det). Men etter en måned med Filorga NCTF reverse krem føles huden mye strammere, glattere og jeg ser ikke lenger noen linjer😊 Anonymkode: 91172...0a7 Kult. Tar du den om natten eller før sminken på dagen? 😊 Ts Anonymkode: 00771...f33
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #11 Skrevet 22. oktober 2019 Fersk aloe vera gel rett fra planten hver kveld før leggetid, Jada, aloen er litt ekkel før den tørker, men den fungerer bedre enn de fleste kremer der ute som er proppfulle med unødvendige kjemikalier som gjør mer skade enn for huden.... Anonymkode: d1b82...6a0 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #12 Skrevet 22. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kult. Tar du den om natten eller før sminken på dagen? 😊 Ts Anonymkode: 00771...f33 Tar den morgen og kveld etter ansiktsrens😊 Den er dyr, da, men drøy i bruk😊 Anonymkode: 91172...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #13 Skrevet 30. oktober 2019 På 21.10.2019 den 12.48, Roci skrev: Det viktigste du gjør for huden din, er å tilføre nok fuktighet samt god solbeskyttelse. Ellers er det noen få aktive ingredienser som faktisk har effekt på huden: Retinol: reduserer rynker, gjør pigmentflekker mindre fremtredende, gir klarere hud og minsker porer. Øker imidlertid hudens sensitivitet for sol og kan føre til irritasjon hvis man ikke gradvis venner huden til større doser. Hyaluronsyre: gir ekstra fukt og bedrer hudens elastisitet Vitamin C : styrker hudens eget kollagen og elastin, lysner pigmentflekker og reparerer solskadet hud. Glykolsyre: eksfolierer huden (slik at du ikke trenger å bruke peelingprodukter med fysiske skrubbekorn), styrker hudens kollagenproduksjon og bidrar til økt fuktighet ved at den bedrer hudens nivå av hyaluronsyre, og motvirker rynker. Vær obs på at glykolsyre kan øke hudens solsensitivitet, så bruk helst slike produkter om natten og om vinteren. Dette! Anonymkode: 8372c...799 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå