Gå til innhold

Noen som vet om kommuner der de har stort behov for sykepleiere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er villig til å flytte for å søke jobb som tilkallingsvikar. Har noen års erfaring som sykepleier, men pga. ulike årsaker jobbet jeg med noe annet et par år. Er innforstått med at man må bli tilkallingsvikar etter 2 år ute av yrket (har snakket med et vikarbyrå som sa dette) for å få et bein innafor yrket igjen. 

Anonymkode: 3ed57...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er villig til å flytte for å søke jobb som tilkallingsvikar. Har noen års erfaring som sykepleier, men pga. ulike årsaker jobbet jeg med noe annet et par år. Er innforstått med at man må bli tilkallingsvikar etter 2 år ute av yrket (har snakket med et vikarbyrå som sa dette) for å få et bein innafor yrket igjen. 

Høres rart ut. Vet om noen som fikk 80% fast på en avdeling på sykehuset etter mange år som selger av medisinsk utstyr. 

Anonymkode: 413bc...05d

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste kommuner skriker etter sykepleiere. Så er du villig til å flytte, så søk i de kommunene du vil til. Nei, du vil få fast jobb med 1 gang. Ikke vikariat, hvis du ikke kun søker på dette.

Anonymkode: 79a17...2a0

• Liker 4
Skrevet

Nå har du laget ørten tråder om det samme, er du virkelig ikke kommet i gang med søkeprosessen enda? Det er garantert flust av ledige stillinger både i egen kommune og nabokommunene, er det ikke noe utlyst kontakter du sykehjem og hjemmesykepleie og spør om de trenger folk. Mange har gitt opp å utlyse stillinger i mangel på søkere. Et vikarbyrå ville jeg ikke brukt som pålitelig kilde for arbeidsmarkedet, de er kun interessert i egen vinning. Det er pr nå 672 ledige sykepleiestillinger på finn, hvorfor finner du ikke stillinger du syns høres interessant ut og søker på dem? Hvorfor tror du KG har bedre oversikt enn finn?

Anonymkode: e5ad7...e4a

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har du laget ørten tråder om det samme, er du virkelig ikke kommet i gang med søkeprosessen enda? Det er garantert flust av ledige stillinger både i egen kommune og nabokommunene, er det ikke noe utlyst kontakter du sykehjem og hjemmesykepleie og spør om de trenger folk. Mange har gitt opp å utlyse stillinger i mangel på søkere. Et vikarbyrå ville jeg ikke brukt som pålitelig kilde for arbeidsmarkedet, de er kun interessert i egen vinning. Det er pr nå 672 ledige sykepleiestillinger på finn, hvorfor finner du ikke stillinger du syns høres interessant ut og søker på dem? Hvorfor tror du KG har bedre oversikt enn finn?

Anonymkode: e5ad7...e4a

Takk for råd! Er såvidt i gang med å søke, men kommer nok til å søke i kommunehelsetjenesten istedet for på sykehus. Tror det er enklere å få en fot innafor der, som også andre har påpekt før. Godt å høre at ikke vikarbyråene nødvendigvis har fasiten, da.

Ts

Skrevet

Er sykepleier selv og skal i gang med å søke. Kommunene skriker virkelig etter sykepleiere! Det er bare å ringe/sende mail og jeg lover deg at du får vakter nesten hver dag. Lykke til :) 

Anonymkode: da855...9a7

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vikarbyrået har jo en økonomisk interesse av å si at du må gå via vikariat (dvs: Dem)... Søk på det du kommer over, både faste stillinger og vikariat.

Anonymkode: 62b61...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...