Fiskegrateng Skrevet 21. oktober 2019 #1 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg trenger en god gulvlampe som gir god belysning til hele rommet, hva kan dere anbefale? Har noen en slik ringformet lampe og hva kan dere si om den?
kaleidoskop Skrevet 21. oktober 2019 #2 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg tenker at “hey, 1999 ringte og ville ha tilbake mor og barn lampen sin" Jeg ser de fortsatt selger disse lampene, men... Du trenger lys, ville heller satset på flere en en stor. 1
Fiskegrateng Skrevet 21. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) 24 minutter siden, kaleidoskop said: Jeg tenker at “hey, 1999 ringte og ville ha tilbake mor og barn lampen sin" Jeg ser de fortsatt selger disse lampene, men... Du trenger lys, ville heller satset på flere en en stor. Jeg har aldri hatt gulvlampe, så jeg vet ikke hvor god belysning de gir. Og pris varierer veldig, alt fra 200 kr. fra Ikea til 4 tusen. Er det sååå stor forskjell i kvalitet eller betaler man for navn/design? Rommet er ganske stort, så kanskje det er best å kjøpe 2 med rimelig pris enn håpe på at en lampe for 3-4 tusen skal gi det resultatet jeg ønsker Endret 21. oktober 2019 av Fiskegrateng
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #4 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg har to uplight lamper av enn annen, litt rimeligere modell enn den du avbilder. Den som er i krom, syns jeg er for så vidt fint, for den glir inn i de øvrige fargene jeg har. Hva angår lys, så gir de mye lys, men tar seg best ut i et hjørne, så det begrenser jo omkretsen av lyset. I forhold til kvalitet, kan jeg ikke gi noe svar. Men - den ene min skurrer ganske mye når lyset dempes, og det er ganske irriterende. Når taket mitt er malt, komme jeg nok ihvertfall til å fjerne den ene, og heller gå for taklamper med god lysspredning som kan dimmes. Anonymkode: 80a82...a50
Fiskegrateng Skrevet 21. oktober 2019 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har to uplight lamper av enn annen, litt rimeligere modell enn den du avbilder. Den som er i krom, syns jeg er for så vidt fint, for den glir inn i de øvrige fargene jeg har. Hva angår lys, så gir de mye lys, men tar seg best ut i et hjørne, så det begrenser jo omkretsen av lyset. I forhold til kvalitet, kan jeg ikke gi noe svar. Men - den ene min skurrer ganske mye når lyset dempes, og det er ganske irriterende. Når taket mitt er malt, komme jeg nok ihvertfall til å fjerne den ene, og heller gå for taklamper med god lysspredning som kan dimmes. Anonymkode: 80a82...a50 Men anbefaler du å ha to lamper for å ha nok lys i et ganske stort rom?Hvor mye kostet de du har?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #6 Skrevet 21. oktober 2019 11 timer siden, Fiskegrateng skrev: Jeg har aldri hatt gulvlampe, så jeg vet ikke hvor god belysning de gir. Og pris varierer veldig, alt fra 200 kr. fra Ikea til 4 tusen. Er det sååå stor forskjell i kvalitet eller betaler man for navn/design? Rommet er ganske stort, så kanskje det er best å kjøpe 2 med rimelig pris enn håpe på at en lampe for 3-4 tusen skal gi det resultatet jeg ønsker Du vet at forskjellige lamper bruker akkurat de samme pærene og strøm fra det samme strømnettet, nei det er ikke slik at man hører nynnende engler i frekvensene fra en dyr uplight mens man i en bliiigere har lys som er vanskeligere å se gjennom enn briller fult av dugg. Kvaliteten på lyset er den samme!! Anonymkode: b1ee7...2b7 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #7 Skrevet 21. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet at forskjellige lamper bruker akkurat de samme pærene og strøm fra det samme strømnettet, nei det er ikke slik at man hører nynnende engler i frekvensene fra en dyr uplight mens man i en bliiigere har lys som er vanskeligere å se gjennom enn briller fult av dugg. Kvaliteten på lyset er den samme!! Anonymkode: b1ee7...2b7 Hvis man ikke får nynnende engler så er det fanden meg lite vits altså. Anonymkode: 87167...3db
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 13 timer siden, Fiskegrateng skrev: Jeg trenger en god gulvlampe som gir god belysning til hele rommet, hva kan dere anbefale? Har noen en slik ringformet lampe og hva kan dere si om den? Se på lampehuset hvilke modeller de har inne nå. Går du for en som ikke er av billigeste typen så pleier disse lampene å være greie. Se og på hvor mye den øverste lampens lysstyrke er, så kan du vurdere bedre. Be om hjelp og butikkpersonalet pleier være hjelpsomme. Anonymkode: d8ec7...5aa
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #9 Skrevet 21. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to uplight lamper av enn annen, litt rimeligere modell enn den du avbilder. Den som er i krom, syns jeg er for så vidt fint, for den glir inn i de øvrige fargene jeg har. Hva angår lys, så gir de mye lys, men tar seg best ut i et hjørne, så det begrenser jo omkretsen av lyset. I forhold til kvalitet, kan jeg ikke gi noe svar. Men - den ene min skurrer ganske mye når lyset dempes, og det er ganske irriterende. Når taket mitt er malt, komme jeg nok ihvertfall til å fjerne den ene, og heller gå for taklamper med god lysspredning som kan dimmes. Anonymkode: 80a82...a50 De rimeligste lampene skurrer når de står på en lav dimming av lyset. Kjøper man en noe dyrere lampe så unngår man skurringen, eller man må skru opp lyset. Vi har hatt flere av denne typen, men ikke de billigeste og vært fornøyd med alle. Anonymkode: d8ec7...5aa
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #10 Skrevet 22. oktober 2019 På 21.10.2019 den 11.57, Fiskegrateng skrev: Men anbefaler du å ha to lamper for å ha nok lys i et ganske stort rom?Hvor mye kostet de du har? Jeg har to i en kombinert stue/kjøkken på ca 35 kvm. Det må til, da de står i hvert sitt hjørne i hver ende av rommet. Før hadde jeg kun en stående i en avlang stue på omtrent 35 kvm. Den sto midt i stuen, og ga lys til hele rommet. Så det kommer an på rommets form, og hvordan lampen(e) plasseres. Men som sagt, den ene, og rimeligere modellen, skurrer. Noe som er ganske plagsomt. Så den må snart ut. Anonymkode: 80a82...a50
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #11 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to i en kombinert stue/kjøkken på ca 35 kvm. Det må til, da de står i hvert sitt hjørne i hver ende av rommet. Før hadde jeg kun en stående i en avlang stue på omtrent 35 kvm. Den sto midt i stuen, og ga lys til hele rommet. Så det kommer an på rommets form, og hvordan lampen(e) plasseres. Men som sagt, den ene, og rimeligere modellen, skurrer. Noe som er ganske plagsomt. Så den må snart ut. Anonymkode: 80a82...a50 Det er jo fullt mulig å ha andre lamper i tillegg, enten i form av ledlister bak tv, på listene bak en sofa ol. Samt ha lys på på kjøkkenet. Å kjøpe to med en gang synes jeg er vel mye og gir heller ikke noe koselig møblering eller lyssetting. Anonymkode: d8ec7...5aa 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #12 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo fullt mulig å ha andre lamper i tillegg, enten i form av ledlister bak tv, på listene bak en sofa ol. Samt ha lys på på kjøkkenet. Å kjøpe to med en gang synes jeg er vel mye og gir heller ikke noe koselig møblering eller lyssetting. Anonymkode: d8ec7...5aa Jeg er helt enig, og som jeg skrev litt lengre oppe, jeg satser på å bytte den ene ut med taklampe snart. Anonymkode: 80a82...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå