Gå til innhold

Lånekassen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ii Eføy

Jeg er snart ferdig med 1.året på høyskolen.Har igjen en muntlig eksamen, så karaktersettingen har jo ikke skjedd enda.

I forrige uke sendte jeg søknad for neste år til lånekassen. Er det for tidlig, med tanke på om jeg får godkjent eksamen eller ikke?

Sjekket statusen på lånekassen i dag, men nå har de jo forandret sidene og greier, men det stod bare "kontakt Lånekassen for nærmere informasjon"..

Kontantkortet er tomt, så jeg får ikke hørt med de enda..

Men var det for tidlig å søke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er overhodet ikke for tidlig. Skulle du vente til eksamen er overstått og så sensur så ville du være så sent ute at søknaden neppe blir behandlet i tide til studiestart som jo er i august. Bedre å være tidlig ute og være sikret at pengene er på kontoen 15. august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man venter vel ikke på karaktersettingen? Den har jo betydning i forhold til om du får omgjort lån til stipend og om du er mer enn et år forsinket. De aller fleste sender inn søknad med en gang. Så får du heller gi beskjed dersom du har strøket, men man kan jo bli et år forsinket uten at det har noe å si (Slik var det før ihvertfall).

Dersom du ikke består så kan du jo sende et brev om det, men om du kun har fått lån dette ene året så har det jo ingen ting å si ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ii Eføy

Takk for svarene. Godt å se at jeg ikke var for tidlig ute. Sendte de en mail for et par dager siden, men den har jeg ikke fått svar på. Det har jo uansett løst seg nå.

Fikk en sms fra Lånekassen klokka halv ti i dag om at søknaden var mottatt og at behandlingstiden var 5 uker.

Sjekket på Mine Sider nå, og da var søknaden allerede ferdigbehandlet! Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...