Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og bestevenninna mi har begynt å røyke, begge fikk lyst å prøve hvordan det var å røyke og det begynner å bli veldig godt! Vi begynte på venninnetur i syden. Er det noen andre som har begynt sammen med venninne eller lignende eller har dere begynt alene?

Anonymkode: 1373d...af3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte aldri med det fordi jeg skjønt det var dumt. Du kan liksom ikke skylde på venninna di, du må ta ansvar for det der selv.. 

Anonymkode: 5d895...a02

• Liker 11
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Begynte aldri med det fordi jeg skjønt det var dumt. Du kan liksom ikke skylde på venninna di, du må ta ansvar for det der selv.. 

Ja det er kanskje dumt, men nå har vi begge blitt singel og vi har begge vært aktive og prototypen på å leve prikkfritt, men må måtte slutte med håndball pga karriereødeleggende kneskader. Det må da være lov å prøve det veldig mange andre på vår alder gjorde da de var litt yngre. Lov å gi litt f og kose seg litt tenker jeg. Men det var ikke spørsmålet...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er kanskje dumt, men nå har vi begge blitt singel og vi har begge vært aktive og prototypen på å leve prikkfritt, men må måtte slutte med håndball pga karriereødeleggende kneskader. Det må da være lov å prøve det veldig mange andre på vår alder gjorde da de var litt yngre. Lov å gi litt f og kose seg litt tenker jeg. Men det var ikke spørsmålet...

Er det skolefri igjen?

Heldigvis er de fleste unge i dag godt informert om hvor skadelig det er. Noe vi ikke var da vi var unge. Ingen med vett begynner å røyke når de er over 15 år, og i dag røyker vel så og si ingen over 20, foruten de som begynte når de var veldig unge og uvitende. 

Anonymkode: d580d...a77

• Liker 10
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og bestevenninna mi har begynt å røyke, begge fikk lyst å prøve hvordan det var å røyke og det begynner å bli veldig godt! Vi begynte på venninnetur i syden. Er det noen andre som har begynt sammen med venninne eller lignende eller har dere begynt alene?

Jeg begynte faktisk alene og for meg selv. Jeg hadde på det tidspunktet lenge hatt lyst til å smake, men latt være pga frykt for nikotinsjokk (har sett flere kaste opp første gangen liksom). Så jeg kjøpte meg en pakke Malboro og gikk hjem og satte meg i hamokken siden jeg var alene hjemme.

Vel første røyken røyka jeg knapt ferdig. Hostet og harket så det var ikke noen god opplevelse. Røykte en til dagen etter og da var det langt bedre. Etter dette røyket jeg opp hele 10 pakka (ja, var før nye regler) på et par dager. 

Det jeg kjente på da var sug et par dager etter siste røyken. Man blir irritert og svimmel osv så jeg kjøpte mer røyk for ikke å miste konsentrasjonen på skolen og vips så var jeg skikkelig hekta. 

Nå har jeg røyka i underkant av 20 år så jeg ville vært forsiktig med dette var jeg deg ts. Når det er sagt så er røyk veldig deilig også så... det er nettopp det som gjør det vanskelig å slutte.

Anonymkode: 8e15e...1ea

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte faktisk alene og for meg selv. Jeg hadde på det tidspunktet lenge hatt lyst til å smake, men latt være pga frykt for nikotinsjokk (har sett flere kaste opp første gangen liksom). Så jeg kjøpte meg en pakke Malboro og gikk hjem og satte meg i hamokken siden jeg var alene hjemme.

Vel første røyken røyka jeg knapt ferdig. Hostet og harket så det var ikke noen god opplevelse. Røykte en til dagen etter og da var det langt bedre. Etter dette røyket jeg opp hele 10 pakka (ja, var før nye regler) på et par dager. 

Det jeg kjente på da var sug et par dager etter siste røyken. Man blir irritert og svimmel osv så jeg kjøpte mer røyk for ikke å miste konsentrasjonen på skolen og vips så var jeg skikkelig hekta. 

Nå har jeg røyka i underkant av 20 år så jeg ville vært forsiktig med dette var jeg deg ts. Når det er sagt så er røyk veldig deilig også så... det er nettopp det som gjør det vanskelig å slutte.

Ok, det var vel litt sånn med første røyken min også... men etter noen er det helt utrolig godt med en røyk, spesielt når det har gått litt tid siden sist! Har du tenkt å slutte nå da? Hvor gammel er du? Hvilken røyk er den beste gjennom dagen og er du storrøyker?

Vi har jo sagt vi skal slutte etterhvert, men først nyte det som faktisk er utrolig deilig :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare tenker at dersom man gjør det sammen med noen, så tar man kanskje ikke ansvar på samme måte. Det er veldig mye VI i det du skriver. Men om venninna di klarer å slutte, så betyr ikke det at du klarer det. Selvfølgelig kan du gjøre som du vil. Men du gikk fra å ha en sunn livsstil til å ha en ganske usunn en virker det som. 

• Liker 3
Skrevet

Med mindre du har lyst til å være bundet til røyk i mange år/resten av livet, ha dårlig helse, lukte vondt, kaste ut penger på ingenting så slutt mens du kan. Det er virkelig noe herk å bli hektet. For ikke å snakke om abstinensene når man slutter. 

Hilsen en eks røyker. 

Anonymkode: 6d79e...bac

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det var vel litt sånn med første røyken min også... men etter noen er det helt utrolig godt med en røyk, spesielt når det har gått litt tid siden sist! Har du tenkt å slutte nå da? Hvor gammel er du? Hvilken røyk er den beste gjennom dagen og er du storrøyker?

Vi har jo sagt vi skal slutte etterhvert, men først nyte det som faktisk er utrolig deilig :)

Det går seriøst ikke en dag uten at jeg tenker på å slutte, men er drithekta. Altså gjør dere selv en tjeneste jenter og dropp dette. Jeg har lungebetennelse 3 ganger så ofte som andre og det lukter dritt av ånden min, for ikke å nevne alle de fuckings pengene jeg kunne brukt på morsommere ting. 

Jeg regnet på det en gang og kom frem til at jeg kunne vært i Asia en gang i året istedenfor røyken. Når det er sagt så ville jeg sikkert ha rotet bort pengene på noe annet uansett.

Anyway, ja det er superdigg, men det er ikke verdt det. Er forresten i slutten av tredveåra.

• Liker 3
Skrevet

Ts, Hvor gammel er du?

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte visst å svare på noen av spm dine. Nei, jeg er ikke storrøyker. Røyker ca 30 røyk i uka. Favorittrøyken min er sammen med pils på kvelden etter en lang da  ;)

Ellers vil jeg si at morgenkaffen og røyken duger godt også.

Skrevet

Dette er 2019 ikke 1985. Røyking er ikke kult.

• Liker 5
Skrevet
19 minutter siden, Kågebruker skrev:

Dette er 2019 ikke 1985. Røyking er ikke kult.

Joda, men kun frem til man blir hekta.

Skrevet

Hvor gammel er du TS? 16 år eller? Anbefaler deg å ikke røyke, du kan dø. Et familiemedlem døde av lungekreft pga røyken, når man først er i gang så er det veldig vanskelig å slutte. Hvorfor røyke, ts? Det finnes bedre ting å gjøre enn det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har røyket noen ganger for bare å ha prøvd det. Veldig tåpelig å bli avhengig av det i 2019 når man er ung.. Du burde stoppe nå

Anonymkode: 08032...ad3

Skrevet

Det er forræderisk med tobakk. En venn av meg snuset fast i mange år før han slutte, cold turkey. 6 år senere begynte han å snuse kun på lørdager. Husker han snakket om hvordan han kunne bruke flere måneder på en boks. 

Det gikk i underkant av et år så var han på igjen for full maskin. Nikotin er sykt deilig, men tilsvarende avhengighetsskapende.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det skolefri igjen?

Heldigvis er de fleste unge i dag godt informert om hvor skadelig det er. Noe vi ikke var da vi var unge. Ingen med vett begynner å røyke når de er over 15 år, og i dag røyker vel så og si ingen over 20, foruten de som begynte når de var veldig unge og uvitende. 

Er ganske mange av den yngre garde som røyker, så det blir feil å si

Skrevet

Dette er idioti, TS. Det finnes ikke kult å røyke lenger.! Det er ikke mange av dem lenger. Jeg begynte å røyke da jeg var 15 år fordi det var tøft å røyke. Ble veldig hektet og slet med å klare å slutte til tross for stygg hoste og det at jeg var nesten den eneste i min krets som røykte. For 2 år siden klarte jeg endelig å slutte!! Og i 2 år har jeg savnet røyken. Har fortsatt sug etter røyk, men jeg klarer å holde meg unna! 

Råder deg sterkt til å ikke røyke flere sigaretter! Du har ikke røykt lenge nok til å vite hva sterk avhengighet betyr. Men lytt til hva erfarne røykere forteller deg. Det er ikke for moro skyld vi sier at du må slutte. Vi sier det fordi vi vet hva sigarettene gjør med kroppen. Ikke vær ung og dum, men ta et fornuftig valg for deg selv. Gutter liker heller ikke jenter som stinker røyk, så la det være en god grunn til å la være! Finn på noe annet å kose dere med.

Anonymkode: 860e0...158

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det skolefri igjen?

Seriøst? Mangler du sosiale antenner? Hva med å slutte å moralisere og diktere hva andre gjør? Tror du voksne mennesker ønsker å bli fortalt av andre voksne hva de skal gjøre og ikke gjøre? Alle vet farene ved røyking, så da er vel opp til dem om de vil utsette seg for far eller ikke. Eneste gangen jeg ville bedd noen om å slutte med røking, er hvis det hadde vært min kjæreste eller et familiemedlem, ikke folk som ikke har noe med meg å gjøre. 

Hilsen en som aldri har prøvd hverken røyk eller snus mens syns voksne folk skal selv få lov til å velge hva de vil.

Anonymkode: 22b5d...601

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...