AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg husker bare de tingene jeg faktisk bruker i dag. Jeg kan addere, subtrahere, dividere, jeg kan regne ut volumet på noe osv. Men det mye jeg lærte på skolen, spesielt på videregående, jeg ikke husker. 😕Jeg var veldig glad i likninger før i tiden, men nå husker jeg ikke hvordan jeg gjør de mer kompliserte likningene. Jeg greier jo enkle ting som 3x + 5 = 15 - 2x, men det er jo helt basic. Anonymkode: b5bc4...ecf 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Studerer økonomi, så matte kan jeg Anonymkode: 08e4a...4c5
Gjest Safiya Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Husker pluss, minus, gange, dele, prosent og.. det er basically det. Hatet matte da, det skal sies.
stan Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg husker også det jeg bruker, men jeg bruker alt jeg lærte på videregående og vel så det. Jeg har siden lært mye mer matematikk. Jeg har egentlig kommet til at de færreste lærer nok matematikk. Men at de fleste likevel klarer seg bra, uvitende om hva matematikk kunne gjøre for dem.
Oisann Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg leser gjennom de gamle mattebøkene mine for morro skyld akkurat nå. Det var lettere enn det jeg husket det som. S1 + S2 matten.
Gjest ByeByeLove Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg husker til og med førsteklasse på videregående, og skulle ha klart andre og tredje klasse etter å ha bladd litt i bøkene og klødd meg i hodet, og sagt ting som «hm» og «skal vi se» et antall ganger.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 34 minutter siden, Oisann skrev: Jeg leser gjennom de gamle mattebøkene mine for morro skyld akkurat nå. Det var lettere enn det jeg husket det som. S1 + S2 matten. Jeg har planer om å kjøpe meg en mattebok også. Når jeg gikk på vgs hatet jeg matte, men jeg ble også mobbet av mattelærer. Jeg tror det hadde vært enklere å lære det i voksen alder på eget initiativ. Anonymkode: b5bc4...ecf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg husker det jeg synes var lettest ganske bra. Tror nok jeg kun trenger en liten oppfriskning på det meste bare. Anonymkode: e5708...5b5
Gjest ana0603 Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 om skolen ikke hadde vært et fint sosialt miljø hadde omtrent 50% av tiden der vært bortkastet
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #11 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg husker lite. Men jeg synes egentlig matte var ganske gøy og har nå kjøpt meg to mattebøker på loppemarked. Jeg skal gjenoppfriske noe og forsøke å lære meg det jeg ikke lærte på skolen. Jeg lærte f.eks aldri dele på papiret. Klarte det ikke. Så jeg har noen hull. Hilsen dame 50 år. Anonymkode: 5b77e...600
Fru Uperfekt Skrevet 21. oktober 2019 #12 Skrevet 21. oktober 2019 Ja, men det er pga ungan. Må hjelpe til med leksene
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #13 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg var umotivert på vgs, og har aldri vært så glad i matte. Husker ikke så mye. Gikk greit på barneskolen da, husker jeg. Holder på med en hobby som innebærer noen matematiske utregninger. Tror jeg klarer det fordi det er praktisk arbeid. Anonymkode: 1fda7...2a0
Alvario Skrevet 21. oktober 2019 #14 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg har økonomiutdanning utover vgs og trodde jeg hadde god kontroll på matten egentlig, men det var til jeg fikk unger på ungdomsskolen og så vgs🙈 Ikke har jeg bare glemt, men de har jammen funnet nye måter å jobbe på/regne ut på som gjør at selv om jeg kommer frem til samme svar så sitter ungdommen som ett spørsmålstegn fordi jeg gjør noe helt annet enn læreren😂
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #15 Skrevet 21. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker bare de tingene jeg faktisk bruker i dag. Jeg kan addere, subtrahere, dividere, jeg kan regne ut volumet på noe osv. Men det mye jeg lærte på skolen, spesielt på videregående, jeg ikke husker. 😕Jeg var veldig glad i likninger før i tiden, men nå husker jeg ikke hvordan jeg gjør de mer kompliserte likningene. Jeg greier jo enkle ting som 3x + 5 = 15 - 2x, men det er jo helt basic. Anonymkode: b5bc4...ecf Med tanke på hvor mange år jeg faktisk gikk på skolen, så er det latterlig lite informasjon jeg faktisk husker nå... Anonymkode: a0937...f37
Gjest Villfisker Skrevet 21. oktober 2019 #16 Skrevet 21. oktober 2019 Nei. Interessen for det faget har jeg aldri hatt. Bruker kun matte i sammenheng med privatøkonomi. Alt det andre er totalt uinteressant for meg, men prosent i forhold til renter var nyttig da
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #17 Skrevet 21. oktober 2019 16 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Ja, men det er pga ungan. Må hjelpe til med leksene Må du? Jeg behøvde aldri hjelp til matteleksene da jeg gikk på skolen. Anonymkode: b5ed5...3fd 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #18 Skrevet 21. oktober 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Studerer økonomi, så matte kan jeg Haha. Anonymkode: 2196a...76c
Fru Uperfekt Skrevet 21. oktober 2019 #19 Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må du? Jeg behøvde aldri hjelp til matteleksene da jeg gikk på skolen. Anonymkode: b5ed5...3fd Når en kommer opp på VGs og ingeniør studier kan en noen ganger behøve hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå