Gå til innhold

Tannverk

Fremhevede innlegg

Gjest tanna
Skrevet

Jeg la merke til en ting i går, når jeg gikk med høyhæla sko igår så "stakk" det i tanna hver gang hælen traff bakken.

Prøvde idag å trampe hælen inne litt ekstra ned i gulvet for å se om det var sånn da også, og det var det.

Noen som vet hva det kan være?

Gjør ikke vondt ellers.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Du kan prøve å ha noe varmt inntil tanna, eller noe kaldt. Du kan også forsøke å banke forsiktig med baksiden av en smørekniv, f.eks. på den tanna.

Gjør noe av dette vondt, ville jeg sporenstraks (trodde aldri jeg ville får brukt det ordet!!) dratt til tannlegen. Da kan det nemlig være stor sannsynlighet for at du har betennelse i rota.

Gjest tanna
Skrevet

Hva gjør tannlegen da? Skal få sjekket tanna nå...Hmm..

Gjest tanna
Skrevet

Merket ikke noe når jeg tok kaldt, varmt eller dunket på tanna...

Gjest tanna
Skrevet

Uff, jeg blir jo helt hypokonder av dette..Føler at jeg får vondt innimellom når jeg tenker på det med tanna, også så fort jeg gjør noe annet så merker jeg jo ikke noe smerter.

:roll:

Men uansett, burde ikke tannrotbetennelse være ganske vondt ellers også?

Noen andre ideer om hva det kan være, er ikke særlig glad i tannlegen, men får vel vurdere det snart :-? Var der i november, og liker å begrense det til hvert år i hvert fall :evil:

Skrevet

Merker at det gjør vondt i ei tann jeg også, på samme måte som du beskriver. Men det er bare forbigående.

Gi det et par tre dager, du. Hvis det ikke går over ville jeg tatt en tur til tannlegen og fått tatt et røntgenbilde og sjekket det ordentlig opp :)

Gjest tanna
Skrevet

Ja, huff, jeg får vel det. Tannkjøttet der er veldig ømt og vondt. Kan smertene skyldes en tannkjøttbetennelse? Jeg har tendenser til å få det på samme stedet om og om igjen, men har ikke hatt problemer med tanna som jeg har lagt merke til da (men kan godt ha vært det forde).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...