Allianca Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 Min gutt på 2 år nekter å drikke melk. Har prøvd med sjokolademelk, men det var ingen suksess... Hva kan jeg gjøre med dette? Bør jeg gi han Kalsium-tilskudd? Svar mottas med stor takk!
LilleBille Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Snakk med helsesøster/lege om alternativer - og evt. kosttilskudd. Jeg har selv (og mine barn også til en viss grad) aversjon mot melk - og legen min mente at det kom av at jeg sannsynligvis har en form for intoleranse for noen av stoffene i melken. "Kroppen sier selv fra om den ikke har godt av noe"- tanken. (Og min lege var litt av den meningen om at menneskemelk er for babyer - og kumelk er for kalver). Du bør nok gå gjennom kostholdet hans - og se om han får dekket dagsbehovet sitt gjennom andre varer (som ost feks.) - og om det ikke er nok - sørge for at han får tilskudd.
Gjest Mari-Mari-Mette Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 Vi hadde samme problemet med vår datter.Men når hun begynte i barnehagen og såg at alle de andre barna drakk melk, så begynte hun også,sakte men sikkert.Vi ga henne ingen ekstradrikke i barnehagen, ville hun ikke ha melk måtte hun drikke vann.Det tok faktisk 3-4 måneder før hun ville ha melk, men nå drikker hun det hver dag, frivillig! Om dere ikke får deres barn til å drikke melk så er det nok ingen katastrofe, man får jo i seg melk gjennom mat også, feks ost, Yoghurt ,grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå