Gå til innhold

Er dette formfult?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne er ikke dette formfult. Det er fedme. Og for all del, alle gjør selv hva de vil med egen kropp. Men dette er ikke formfult, eller pent.

• Liker 25
Skrevet

Hvorfor skriver du det slik at «formfull» og «tiltrekkende» er antonymer?

• Liker 8
Skrevet

Det er høyst uattraktivt og sykelig overvekt. Formfull er timeglassfigur: slank med midje men allikevel lår, rumpe og bryster. 

Anonymkode: db64a...a78

• Liker 14
Skrevet

Det der er sykelig overvekt. 

Anonymkode: 3e60b...8b6

• Liker 6
Skrevet

Det er verken formfullt eller tiltrekkende. 

Jeg er fet selv, og jeg synes ikke det minste om å bruke forskjønnende uttrykk som formfull som beskrivelse av en kropp med så betydelig overvekt at man er over i fedme grad II eller III.

Formfullhet går på fasong, ikke på BMI. Man kan være normalvektig og ha former. Man kan være overvektig og ha former. Man kan være tiltrekkende både som normalvektig og overvektig, men betydelig fedme er noe annet. Fedme er IKKE formfullhet, og er slett ikke tiltrekkende. 

Nå vet jeg ikke hvor høy damen på bildet er, men gitt at hun er 170-175 høy antar jeg at hun veier 140-150 kg, altså omtrent det dobbelte av normalvekt. 

Anonymkode: 93bdc...194

• Liker 10
Skrevet

Jeg er kvinne så ville uansett ikke vært tiltrukket av henne, men selv om hun åpenbart er i fedme-klassen så synes jeg ikke hun er stygg. Når folk sier formfull for meg så tenker jeg en litt chubby timeglassform. Hun har jo former, men kanskje ikke det jeg tenker på først når jeg hører ordet.

Anonymkode: 2994f...bd6

• Liker 1
Skrevet

Det er sykelig fedme.

Det sagt, de damene som normalt frekventerer catwalken ser jo ikke så mye sunnere ut. 

Anonymkode: 5f259...e43

• Liker 5
Skrevet

Overhodet ikke hverken pent eller tiltrekkende! På godt norsk kalles dette for smellfeit.

Anonymkode: 51e41...334

• Liker 7
Skrevet

Nei! 
Hun er direkte sykelig feit!!
Hadde hun blitt tatt bilde av i bare truser og BH, ville 95% av oss reagert  med avsky. 
Ville synes hun var direkte avstøtende. 

• Liker 5
Skrevet

Nei. Dette er formfullt:

ZKGCV7WFLNEALDBL5EVNRZQI6Q.thumb.jpg.1802df96b30fb3fd598953c387e1dd97.jpg

Anonymkode: 4343f...c46

• Liker 9
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Dette er formfullt:

ZKGCV7WFLNEALDBL5EVNRZQI6Q.thumb.jpg.1802df96b30fb3fd598953c387e1dd97.jpg

Hun er et stjerneeksempel!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er et stjerneeksempel!

Hun heter Jennifer Love-Hewitt hvis noen vil stirre mer på denne velskapte dama😍

Skrevet

Må legge til et eksempel til, America Ferrera:

b7cafa5993a775adb0b4b2cac587603f.thumb.jpg.f9430aec1b751c8f19b7d352f6c8dfb4.jpg

• Liker 3
Skrevet

Hun på det første bildet er jo ei feit dundre. Neppe i stand til å leve normalt. 

• Liker 1
Skrevet

Bilderesultat for ashley graham

Anonymkode: fa2d5...60d

• Liker 5
Skrevet

Overvektig. Ikke formfull nei.

Syns det er tragisk at dette skal bli en «greie» nå. Kjempe for at «formfulle» kvinner skal gå på catwalken og fremme det som noe positivt. Det er spiseforstyrrelser på andre siden av skalaen. 

Hun på bildet er ikke formfull. Forstår virkelig ikke hvorfor valget må stå mellom anoreksia eller fedme i dagens moteverden. Tynne blir hardt rakket ned på fordi de fremmer et dårlig kroppsbilde men dette er greit? 

Hva med å faktisk bruke formfulle kvinner. Altså som Jennifer Hewitt over her. Godt eksempel :) Hun er en sunn rollemodell. 

Anonymkode: 3d209...719

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det så mange som sier nei? Ja, som TS skriver, dette er formfult.

Anonymkode: f8433...63f

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange som sier nei? Ja, som TS skriver, dette er formfult.

Anonymkode: f8433...63f

Vi er nok en del som irriterte oss over den feilen, men glemte den bort da vi så bildet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener selvfølgelig ingen skal hetses for vekten sin, men å fremme sykelig overvekt som "vakkert" eller "formfullt" tror jeg er lite hensiktsmessig og ikke hjelper de som sliter særlig. Dette fremstår som en kvinne med et alvorlig vektproblem som helt klart burde gjøre en del tiltak for sin egen helses skyld. Å "hylle" dette virker dermed ikke bare lite hensiktsmessig, men også direkte skadelig for personen det gjelder. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...