Gå til innhold

Kolofonium - allergi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen her som har erfaring med kolofoniumallergi? Jeg har fått påvist dette, i tillegg til atopisk eksem, men sliter med å finne ut hva som inneholder kolofonium da det sjelden står på innholdsfortegnelsen. 

Hvilke såper, shampoo, sminke, mat etc. kan man finne dette stoffet? 

Anonymkode: a1e62...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har også fått påvist kolofonium allergi. Er egentlig veldig glad i sminke og har skuffene fulle. Har måttet kutte ut det meste av dette og bruker nå minimalt med produkter. Prøver å gjøre tester på huden med de forskjellige produktene jeg allerede eier, men er jo også allergisk mot tapen fordi ALT inneholder kolofonium.. i likhet med ts er jeg veldig interessert hvis noen har tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er det noen her som har erfaring med kolofoniumallergi? Jeg har fått påvist dette, i tillegg til atopisk eksem, men sliter med å finne ut hva som inneholder kolofonium da det sjelden står på innholdsfortegnelsen. 

Hvilke såper, shampoo, sminke, mat etc. kan man finne dette stoffet? 

Du vet at du kan få en fask positiv test på dette stoffet, særlig dersom du har brukt en spesiell medisin? 

Jeg husker ikke navnet på medisinen, da det er lenge siden jeg testet positiv, falsk positiv sannsynligvis fordi den spesielle medisinen stod på lista over medisiner jeg hadde brukt flere år tidligere. 

,en reagerer du på produkter du vet inneholder stoffet, så er du nok ikke falsk positiv. 

Anonymkode: 5b972...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 10/21/2019 at 2:35 PM, AnonymBruker said:

Du vet at du kan få en fask positiv test på dette stoffet, særlig dersom du har brukt en spesiell medisin? 

Jeg husker ikke navnet på medisinen, da det er lenge siden jeg testet positiv, falsk positiv sannsynligvis fordi den spesielle medisinen stod på lista over medisiner jeg hadde brukt flere år tidligere. 

,en reagerer du på produkter du vet inneholder stoffet, så er du nok ikke falsk positiv. 

Jeg vet jeg reagerer på det. Men sliter med å avdekke alt som inneholder stoffet, da det ofte bare står tykningsmiddel, thickener, eller skjult under andre navn. 

On 10/21/2019 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

https://www.oslohudlegesenter.no/kolofonium.html

Har du lest på disse nettsidene? Her ligger mye info.

Har googlet og lest det meste som ligger ute. Det er mange gode, generelle råd. Men hadde vært kjekt å vite hvilke merker som er trygge æ bruke av sminke, såpe, neglelakk osv. 

Kjekt om noen har erfaring med å unngå kolofonium på alle plan 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...