Gå til innhold

Hvordan var svangerskapet ditt med gutt/jente?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fikk gutt sist gang, men jeg ikke hva jeg skal ha nå.

Sist gang begynte jeg å spy fra uke 5, som gikk over i uke 11. Masse kviser, super hormonell og klarte ikke å spise fet mat.

Nå er jeg litt uggen, ømme bryster (det hadde jeg ikke sist). Mye kviser nå også og fysen på søtt, salt og surt. :)

Endret av Energi-jenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysen på alle smaker unntatt bittert altså..... 🤔

Anonymkode: a0dab...ddf

• Liker 2
Skrevet

Første svangerskap begynte jeg å kaste opp i uke 6 og var plaget med mye kvalme og daglig oppkast fram til uke 22. Etter det var jeg kvalm i blant og kastet opp et par ganger i uken fram til fødselen. Jeg hadde finere hud enn vanlig, ingen kviser. Jeg følte meg nesten unormalt glad og lykkelig, til tross for at jeg ble relativt utslitt og fortvilet av kvalmen. Jeg var ikke fysen på noe spesielt, og slet med matlysten. Jeg var plaget med ryggsmerter og kynnere fra ca. halvveis i svangerskapet. Det var ei jente. 

Nå i andre svangerskap kom kvalme og oppkast i uke 6 igjen. Men det var ikke like ille som første gang og roet seg veldig rundt uke 13-14. Jeg kaster fortsatt opp en gang i blant nå i uke 28, men er ikke veldig plaget med det. Jeg har fått en del kviser, særlig på brystet og rundt haken. Humøret svinger mer enn sist. Jeg er fysen på syrlig mat. Matlysten er ganske normal, men jeg sliter med å spise fisk av alle ting. Jeg har ikke vondt i ryggen eller andre steder, men har mye ubehagelige kynnere. Det skal være jente denne gangen også, men jordmor på OUL var ikke hundre prosent sikker. 

Anonymkode: efef0...fd4

• Liker 1
Skrevet

Fikk jente her! Ingen kvalme, god matlyst, noe fysen, fikk litt mer kviser.. Alt i alt et godt svangerskap.

Anonymkode: 603d4...5e8

• Liker 1
Skrevet

Tre gutter her. Var veldig plaget med kvalme med to av dem, men lite med den ene. Følte meg generelt penere i alle graviditetene, men hadde en periode i starten med nr tre med litt uren hud. Noe som gjorde at jeg trodde det kanskje var jente, siden jeg også var veldig kvalm. Men gutt det også. Generelt bra form med alle fra uke 20, følte meg lett på foten og ingen fysiske plager, men det hadde kanskje ikke så mye med kjønn å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet

En gutt og en jente. Forløp helt likt bortsett fra konstant tett nese med jenta. 

Anonymkode: 7b63a...b97

• Liker 2
Skrevet

Akkurat samme symptomer med både gutt og jente, forskjellen var at gutten kom 3 måneder for tidlig...

Anonymkode: 1e608...014

• Liker 1
Skrevet

En gutt og jente på vei nå. Ganske like svangerskap annet enn at jeg er mye mer sliten som har barn fra før, spesielt nå på slutten 😝

• Liker 2
Skrevet (endret)

On 10/20/2019 at 9:32 PM, Bokdamen said:

En gutt og jente på vei nå. Ganske like svangerskap annet enn at jeg er mye mer sliten som har barn fra før, spesielt nå på slutten 😝

Haha, ser den :P

Endret av Energi-jenta
Skrevet

Med gutten: kvalme kom rundt uke 5, var ganske kvalm til godt ute i andre trimester. En del plaget med halsbrann. Hadde cravings på fiskekaker, saftig frukt og chilisaus(!). 

Med jenta: mye sterkere symptomer rundt forventet mens, veldig såre brystvorter og forsterker luktesans. Var ikke noe poeng å ta en test engang, visste jeg var gravid. Kvalmen kom i uke 6, mye sterkere enn i første svangerskap. Var ganske plaget med kvalme en god stund. Cravings på surt godteri. 

Anonymkode: 3cf36...35c

• Liker 1
Skrevet

Gutt nr 1: Trøtt rundt uke 8-10, mye halsbrann, ellers ingen symptomer.

Gutt nr 2: Småkvalm store deler av dagen, kastet aldri opp. tredje tremester var veldig slitsomt. Mye halsbrann, total mangel på energi, mye kynnere og nedpress det meste av tredje trimester. Det klart tyngste svangerskapet.

Jente: Mye kvalm første trimester. Kastet en del opp. Halsbrann som med de to andre. Ellers fin form og nok energi.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært gravid med gutt💙 

Første trimester: Utrolig fin hud, ingen kvalme men reagerte helt ekstremt på enkelte lukter - spesielt på lukter jeg tidligere hadde elsket. Som enkelte produkter i hudpleie rutinen min og samboer sin parfyme. Jeg var ekstremt trøtt fram til uke 10. Ikke eksisterende energi. Ømme bryster. 

Andre trimester: Kastet opp en gang i uke 14, det var helt forferdelig og sto på i 30 minutter. Fikk mye energi tilbake og slet ikke like mye med trøtthet. Denne perioden opplevde jeg som den beste i svangerskapet. Fikk stor lyst på frukt, kakao, funlight nektarin saft og isbiter. 

Tredje trimester: Stor vektøkning, ekstremt halsbrann og ødem i kroppen. Mye nedpress og ubehag i bekken. Fikk UTROLIG oppheng på skyllemiddel og gikk å sniffet på det dagen lang😅 Trøtthet meldte sin ankomst igjen. Cravings på funlight saft og isbiter. 

Anonymkode: c3f73...93a

• Liker 1
Skrevet

Jente 1: Kastet opp døgnet rundt i flere måneder og fikk en hel haug med komplikasjoner 

Jente 2: Kvalm, men kastet opp et par ganger i uken og kvalmen var over ganske tidlig. Ingen komplikasjoner

Anonymkode: f0190...fa5

• Liker 1
Skrevet

Helt forskjellig selv om begge var jenter. Så var sikkert på at nr 2 var gutt siden det var så annerledes enn første gang, men nei 😀

Anonymkode: 08a77...0dd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...