Gå til innhold

Kan noen hjelpe med utregning på arbeidstid 80% stilling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i kommunalt i en 80% stilling. Betalt lunsj. Så jeg jobbet fra 09.00-15.00. 

(Normal 100% stilling er fra kl 08.00-15.30.)

Nå er jeg sykmeldt 80% av den 80% stillingen. 

Sjefen mener jeg skal jobbe 4 timer, 2 ganger uken. Det kan da ikke stemme? 

Anonymkode: 352c9...965

Skrevet

Du skal jobbe 6 timer i uken. 20 prosent av 30 er 6. 

Anonymkode: 296cb...9a6

• Liker 7
Skrevet

Skal jobbe i 50 prosent Stilling i 4 ukers turnus. Jobb hver 3 helg. Hvordan skal jeg jobbe da? 

Anonymkode: de511...c47

Skrevet

Sjefen din har nok regnet ut etter 100% stilling. 

Anonymkode: 01dca...09c

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skal jobbe 6 timer i uken. 20 prosent av 30 er 6. 

Anonymkode: 296cb...9a6

Så 3 timer om dagen da, og ikke 4.
2 ganger i uken. Altså, trodde min nærmeste sjef og HR visste bedre. Begynte seriøst å lure her, om det var noe nytt som var kommet som jeg ikke hadde tatt inn i regnestykket... tusen takk for svaret. 

Skal melde sjef å be om endring i valglister fremover. Flere som er avhengig av at de er riktige. 

• Liker 1
Skrevet

Det er nok litt mye, men husk at den halvtimen med betalt lunsj som du normalt får detter vekk når du arbeider mindre en 5 1/2 time. Vil tro at 6,5 time blir mer riktig.

• Liker 2
Skrevet

Når du har en 80% så vil det si at du skal jobbe normalt 30 timer i uken. Når du blir 80% sykemeldt, så må du regne 80% av 30 timer. Det vil si at du skal jobbe 6 timer pr uke. 

Anonymkode: f97ac...bc5

• Liker 4
Skrevet

Dersom du velger å dele opp de 6 timer over flere dager, så har du muligens ikke rett på betalt lunsj. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Mariell77 skrev:

Det er nok litt mye, men husk at den halvtimen med betalt lunsj som du normalt får detter vekk når du arbeider mindre en 5 1/2 time. Vil tro at 6,5 time blir mer riktig.

Så hvor mange timer skal jeg jobbe da? 
Hæ nå blir det veldig merkelig for meg, hva skal jeg foreslå? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hvor mange timer skal jeg jobbe da? 
Hæ nå blir det veldig merkelig for meg, hva skal jeg foreslå? 

Du skal jobbe 6 timer. Husk at en vanlig arbeidsdag er 7,5 timer. En uke er 37,5 time. I 80% stilling jobber du 30 timer i løpet av en uke. Når du nå blir sykemeldt 80%, så må du regne ut hva 80% av 30 timer er. Svaret blir 6 timer.

Men dersom du velger å fordele disse 6 timene og jobbe litt hver dag, så har du trolig ikke krav på lunsj. Velger du å ta lunsj så må den tiden du er til lunsj legges til på disse 6 timene. 

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du velger å dele opp de 6 timer over flere dager, så har du muligens ikke rett på betalt lunsj. 

Sjefen har bestemt å dele over to dager.
Forstår jeg ikke har rett på lunsj. Det skal nok gå fint. Jeg bare lurer på om jeg skal jobbe akkurat 3 timer på slaget. 

Hvor mange timer blir det når jeg skal jobbe 30% og evt. 40%?

Jeg må jo få dette rett med tanke på lønnsslipp også. Og vet med erfaring at det noen ganger blir utbetalt feil. Synes det er tungt å regne på alt dette selv, takker så mye for at dere svarer. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjefen har bestemt å dele over to dager.
Forstår jeg ikke har rett på lunsj. Det skal nok gå fint. Jeg bare lurer på om jeg skal jobbe akkurat 3 timer på slaget. 

Hvor mange timer blir det når jeg skal jobbe 30% og evt. 40%?

Jeg må jo få dette rett med tanke på lønnsslipp også. Og vet med erfaring at det noen ganger blir utbetalt feil. Synes det er tungt å regne på alt dette selv, takker så mye for at dere svarer. 

Hvis det er det sjefen vil, så skal du jobbe 3 timer x 2 dager. Ingen lunsj da. (Tar du 30 min lunsj begge dagene så skal du jobbe 3,5 time pr dag.) 

Når du skal jobbe 30% av 80% stilling = 9 timer

Når du skal jobbe 40% av 80% stilling = 12 timer

Når du skal jobbe 50% av 80% stilling = 15 timer

Som du ser er forskjellen 3 timer pr 10%. 

• Liker 5
Skrevet

Husk at 80 % sykmeldt ikke nødvendigvis betyr at du kun skal jobbe 20 % av timene. Hvis du f.eks. trenger god tid på å levere 20 % av vanlig arbeidsresultat, kan du f.eks. måtte jobbe 50 % av normal arbeidstid. Det kommer seg helt an på sykdommen din.

Du skal levere 20 % av det du vanligvis leverer. Hvis du klarer det på seks timer, er det opp til arbeidsgiver å fordele timene, med mindre legen din har skrevet noe spesifikt i sykmeldingen (f.eks. kan ikke jobbe natt, bør ikke jobbe før kl. 12, bør ikke jobbe alle seks timene samme dag osv.).

Anonymkode: 373e5...1ff

• Liker 8
Skrevet

Lønnsslippen totalt blir vel lik?

Skrevet

Hvorfor mener folk at 80% stilling er 30 timer? 40x0,8=32. TS du jobber to timer for lite hver uke. Eks. Hvis du jobber 80% er det riktig å ta en dag fri i uken. 1 dag er 8 timer. 

Du skal jobbe 6,5 timer når du er sykemeldt 80% av en 80% stilling. Men for all del, du slipper jo vanligvis unna to timer jobb hver uke, så kanskje du skal jobbe som sjefen ber om?

Anonymkode: d421f...134

Annonse
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener folk at 80% stilling er 30 timer? 40x0,8=32. TS du jobber to timer for lite hver uke. Eks. Hvis du jobber 80% er det riktig å ta en dag fri i uken. 1 dag er 8 timer. 

Du skal jobbe 6,5 timer når du er sykemeldt 80% av en 80% stilling. Men for all del, du slipper jo vanligvis unna to timer jobb hver uke, så kanskje du skal jobbe som sjefen ber om?

Anonymkode: d421f...134

Hvordan får du 0800-1530 til å bli 8 timer? Den vanligste arbeidsdagen er faktisk 7,5 timer. Ofte 8 tilsammen, men da ubetalt lunsj og 7,5 timer betalt. 

Selvfølgelig er det 6 timer som er 20% av 80% stilling ts, men som andre sier skal du yte 20%, ikke være tilstede 20%.

God bedring 😊 

Anonymkode: d743b...c53

• Liker 3
Skrevet

Dersom du klarer å jobbe i samme tempo som tidligere den tiden du er på jobb er 6 timer per uke riktig. Dersom du derimot ikke klarer å utføre 20% av arbeidsoppgavene dine på denne tiden må du være lenger tid på jobb. 

Du er sykmeldt fra arbeidsoppgavene, ikke arbeidstiden. 

Anonymkode: 6a943...58f

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du klarer å jobbe i samme tempo som tidligere den tiden du er på jobb er 6 timer per uke riktig. Dersom du derimot ikke klarer å utføre 20% av arbeidsoppgavene dine på denne tiden må du være lenger tid på jobb. 

Hæ???  Er du arbeidsgiver og har lagd denne regelen selv?  😄

Anonymkode: a5de6...dec

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ???  Er du arbeidsgiver og har lagd denne regelen selv?  😄

Anonymkode: a5de6...dec

Det du siterer er helt riktig. Det er ikke noe AB...58f har funnet på, og partene i arbeidslivet er enige om det. 

Anonymkode: 27857...2e3

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slik har det vært de siste årene. 

Har kanskje ikke vært praktisert så mye, men dette er riktig.

Anonymkode: 5280e...b67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...