Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb for ca 2 måneder siden. Jeg har bestemt meg for å begynne å se etter en ny jobb fordi jeg grur meg til å dra på jobb hver eneste dag. Jeg går ikke inn på detaljer om hvorfor, men kort fortalt er det deler av miljøet og arbeidsformen som er hovedgrunnene, og dette kan ikke endres på. Håper å finne meg en ny jobb raskest mulig, heldigvis har jeg kun 1 mnds oppsigelsesfrist det første året.

Noen med erfaringer om hvordan potensiell ny arbeidsgiver reagerte på dette når dere søkte på ny jobb? F.eks hva ble det spurt om under intervju, og hva svarte dere?

Anonymkode: c98b0...80f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at du trengte nye utfordringer for eks. Kan være mange grunner, kortere vei til jobb. Arbeidsoppgaver etc.

Ikke fokuser på det negative.

Ikke fortell for mye, ikke snakk dritt om andre.

Anonymkode: a388f...2a7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Si at du trengte nye utfordringer for eks. Kan være mange grunner, kortere vei til jobb. Arbeidsoppgaver etc.

Det her kan ikke understrekes nok. Lykke til, TS.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde aldri falt meg inn å snakke dritt om de jeg jobber sammen med, de fleste er heldigvis veldig hyggelige :) Miljøet jeg jobber mye opp mot sitter i en annen del av landet, men kollegaane jeg ser hver dag jobber innen en del andre felt.

Å snakke dritt hadde uansett bare garantert at jeg ikke hadde blitt annsatt på nytt en annen plass. Ingen ønsker en kollega som baksnakker andre og som kan forpeste miljøet.

Skrevet

Hvis det er deler av styringsformen som ikke fungerer, så må det vel være lov å prate om det, uten at det blir til at man slenger dritt. Dette i forhold til hva man ønsker og ser etter i neste arbeidsplass.

Anonymkode: 30ab6...dda

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er deler av styringsformen som ikke fungerer, så må det vel være lov å prate om det, uten at det blir til at man slenger dritt. Dette i forhold til hva man ønsker og ser etter i neste arbeidsplass.

Svært sjelden det hjelper å klage på ting i arbeidslivet,  ikke mange ledere som tåler kritikk. De har som regel null selvinnsikt.

Å varsle hjelper svært sjelden. Du ser hvordan det går med de som siefra.

Arbeidslivet er utrolig skittent, handler ikke om kompetanse lenger. Trynefaktor.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært sjelden det hjelper å klage på ting i arbeidslivet,  ikke mange ledere som tåler kritikk. De har som regel null selvinnsikt.

Å varsle hjelper svært sjelden. Du ser hvordan det går med de som siefra.

Arbeidslivet er utrolig skittent, handler ikke om kompetanse lenger. Trynefaktor.

Blir vel bare mer skittent og kynisk med åra.

Anonymkode: 55992...2e4

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte i ny jobb for ca 2 måneder siden. Jeg har bestemt meg for å begynne å se etter en ny jobb fordi jeg grur meg til å dra på jobb hver eneste dag. Jeg går ikke inn på detaljer om hvorfor, men kort fortalt er det deler av miljøet og arbeidsformen som er hovedgrunnene, og dette kan ikke endres på. Håper å finne meg en ny jobb raskest mulig, heldigvis har jeg kun 1 mnds oppsigelsesfrist det første året.

Noen med erfaringer om hvordan potensiell ny arbeidsgiver reagerte på dette når dere søkte på ny jobb? F.eks hva ble det spurt om under intervju, og hva svarte dere?

Må du si at du har vært i den jobben du har nå da? Kan du ikke bare føre opp jobben før denne som den siste? 

Anonymkode: 674c5...86a

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du si at du har vært i den jobben du har nå da? Kan du ikke bare føre opp jobben før denne som den siste? 

Anonymkode: 674c5...86a

Det ser jo bedre ut å være i jobb enn å ha vert arbeidsledig i 2 mnd. 

Ville bare sakt at du vil ha nye utfordringer som noen nevnte over her. Skryt av bedriften du søker på og fokuser på det. 

Anonymkode: f3b33...312

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Deler av ledelsen er klar over utfordringen som gjør at jeg vil slutte, men det er ikke så mye å gjøre med det pga organiseringsstrukturen i bedriften. Andre før meg har sluttet av samme grunn så det er litt smak og behag om hva man klarer stå i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...