Gjest vet mye om sånt Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 jeg har smuglest i dagboka til Fiona, men da jeg ikke er registrert kan jeg jo ikke svare henne der. Men i hvert fall lurer hun på om hun så riktig da ei ku humpet på en annen i dag (?) morges. Det gjorde hun nok! Brunstige kyr humper. De kan også finne på andre ting; løpe rundt, møe mer enn ellers og være ekstra kosete og innpåslitne ovenfor folk og fe (..). Om de er lesbiske - vel, kyr er kanskje bifile? Jeg vet ikke om ei ku ville oppsøkt en okse eller en annen ku om hun hadde valget - stort sett oppsøker okse kua. Eller i våre dager foregår jo det hele via plastrør... Så den eneste formen for sex kua kan ha er å kose med medkyrne sine. Håper dette var oppklarende, selv om det alltids er litt kjipt å avdekke andres "mysterier":)
Gjest Bhsiltsk Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Så det er ikke rangsridning de holder på med sånn som visse andre flokkdyr?
Gjest vet mye om sånt Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 Hm, jo, det kan nok være det også, men personlig tror jeg ikke jeg har sett annet enn brunstige kyr gjøre dette. Kyr har en del andre måter å vise rang på; rekkefølge de går til melking og foring blant annet, pelsstell og dytting av medsøstre. Det er for øvrig bare den øverste kua som trenger å være brunstig - men uten at jeg vet dette kan det godt hende hun velger å hoppe på ei ku som er lavere i rang.
Gjest ikke innlogget Fi Skrevet 23. mai 2005 #4 Skrevet 23. mai 2005 :o Takk for svar... det oppklarte en hel del. Uten at jeg har førstehåndskjennskap til hvorvidt kua var brunstig (og takk for det...) så vil jeg gjette på at det var tilfelle utfra engasjementet :o Så det er faktisk mer sannsynlig at det var en brunstig ku enn at de slipper okser og kuer på samme beite. Det var jaggu godt å høre. Tanken på at kuer har større sjans enn oss stakkarer ellers var nesten ikke til å holde ut
shi Skrevet 23. mai 2005 #5 Skrevet 23. mai 2005 Det er for øvrig bare den øverste kua som trenger å være brunstig . Ikke helt riktig. Kyr i begynnende brunst vil gjerne ri. Kyr uten brunst vil ikke blin ridd på, dvs at de vil raskt trekke seg bort om andre kyr prøver å ri. Om ei ku blir stående så er det den underste kua som har brunst, og den ridende kua trenger ikke være brunstig, den kan bli påvirket av hormonene som den brunstige kua utsondrer. Bondetuppe...
Gjest *Fiona* Skrevet 23. mai 2005 #6 Skrevet 23. mai 2005 Heeeelt enig, altså. Dødskjipt å bli humpet på når du ikke har lyst det må jo være en viss gjensidighet i det!!
Gjest vet mye om sånt Skrevet 23. mai 2005 #7 Skrevet 23. mai 2005 Ikke helt riktig. Kyr i begynnende brunst vil gjerne ri. Kyr uten brunst vil ikke blin ridd på, dvs at de vil raskt trekke seg bort om andre kyr prøver å ri. Om ei ku blir stående så er det den underste kua som har brunst, og den ridende kua trenger ikke være brunstig, den kan bli påvirket av hormonene som den brunstige kua utsondrer. Bondetuppe... Men hvordan er det da med rangen? Jeg vet jo feks at griser bare "står" når de er brunstige, og du beskriver jo det samme for kyr. Men hvis en underdanig ku blir forsøkt ridd på av sjefskua? (litt bondetuppe med rustne kunnskaper)
shi Skrevet 23. mai 2005 #8 Skrevet 23. mai 2005 Det meste av rangordningen ordnes av alder! Og hode mot hode bryting (som hos hjort, okser etc) om det er noen yngre som prøver seg. Det som regel sånn at de eldste er eldst... Og et blikk eller kast med hodet er nok til å maskere seg som sjefsku. Ridning er som regel generell kåtskap, fremkallt av brunst.
Gjest Ninakanin Skrevet 23. mai 2005 #9 Skrevet 23. mai 2005 høres jo egentlig ut som oss mennesker, da!
Gjest *Fiona* Skrevet 23. mai 2005 #10 Skrevet 23. mai 2005 Så du vi ble sensurert bort, Kaninen?? I tråden om seksualitet? MAKAN! *prøver å finne noe mer om kuers pulevaner* Velvel. Den dagen en venninne skal bevise sin overlegenhet med å prøve å sjekke meg opp, skal jeg begynne å slanke meg :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå