AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Eller hvem som helst egentlig Jeg bruker "angst" folkelig her og ikke som et klinisk begrep, og jeg er et sosialt og omgjengelig menneske, har høy selvtillit og har generelt lite nerver i hverdagen. Men seriøst, når folk ringer på og jeg ikke venter besøk, så begynner hjertet å banke hardere og jeg sitter bare og holder pusten til de har gått. Noen ganger slår jeg av både lys og TV som en annen galning!! I dag hadde jeg i bakhodet at det var TV-aksjonen, men så har jeg glemt det litt og nå ringte det på og jeg får samme reaksjon som vanlig. Og så føler jeg at de flere minutter senere fremdeles står der utenfor døra mi og bare glor i veggen og venter på meg. Jeg henter meg litt inn også etter den opprinnelige støkken som den jævlig høye og irriterende lyden av ringeklokka ga meg, men da blir jeg litt sånn: faen har jeg kontanter, eller de tar vel kanskje vipps, shit brystvortene mine synes gjennom denne slappe tank topen med spaghetti bolognese-flekk på osv. Jeg må liksom være forberedt. Hver halloween nå har jeg godteri klart, men første gang i blokka her visste jeg det ikke fantes unger her, og de står jo der og dundrer på døra og tar i håndtaket og jeg står der i trusa uten candy og burde bare ignorere det, men kjenner en følelse av frykt Andre som er sånn? Vet det er mange i dagens samfunn som ikke åpner når de ikke venter besøk, men jeg tør ikke gå og kikke gjennom det hullet i døra engang haha Anonymkode: 2e9db...b4d 7
Brunhilde Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg åpner døra når det ringer på. Jeg reiser meg, går til døra, låser den opp og åpner. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig. 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, Brunhilde skrev: Jeg åpner døra når det ringer på. Jeg reiser meg, går til døra, låser den opp og åpner. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig. Nettopp. Det blir hva man gjør det til. Dessuten er eksponering beste midlet mot angst, eller «angst» som i ts’ tilfelle. Anonymkode: d06e3...ab7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, Brunhilde skrev: Jeg åpner døra når det ringer på. Jeg reiser meg, går til døra, låser den opp og åpner. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig. Veldig enkelt! Så sier man nei takk til tigging på døra. Anonymkode: b09aa...d35
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg har det på samme måte som deg! Hater ringeklokken. Det hjelper ikke at hunden setter igang med bjeffing også. Anonymkode: 2b3b6...061 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg får litt hetta og høy puls når det ringer på, men det er fordi det skjer så sjeldent og jeg sjeldent er "presentabel". I dag er jeg forberedt, ikledt bukse i stedet for hullete pysjamasbukse, og en seddel liggende ved utgangsdøra. Ingen som har vært her enda. Anonymkode: 7f66c...39d 7
Gjest middagshøyden Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) .. Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
Gjest ByeByeLove Skrevet 21. oktober 2019 #9 Skrevet 21. oktober 2019 On 10/20/2019 at 5:42 PM, AnonymBruker said: Eller hvem som helst egentlig Jeg bruker "angst" folkelig her og ikke som et klinisk begrep, og jeg er et sosialt og omgjengelig menneske, har høy selvtillit og har generelt lite nerver i hverdagen. Men seriøst, når folk ringer på og jeg ikke venter besøk, så begynner hjertet å banke hardere og jeg sitter bare og holder pusten til de har gått. Noen ganger slår jeg av både lys og TV som en annen galning!! I dag hadde jeg i bakhodet at det var TV-aksjonen, men så har jeg glemt det litt og nå ringte det på og jeg får samme reaksjon som vanlig. Og så føler jeg at de flere minutter senere fremdeles står der utenfor døra mi og bare glor i veggen og venter på meg. Jeg henter meg litt inn også etter den opprinnelige støkken som den jævlig høye og irriterende lyden av ringeklokka ga meg, men da blir jeg litt sånn: faen har jeg kontanter, eller de tar vel kanskje vipps, shit brystvortene mine synes gjennom denne slappe tank topen med spaghetti bolognese-flekk på osv. Jeg må liksom være forberedt. Hver halloween nå har jeg godteri klart, men første gang i blokka her visste jeg det ikke fantes unger her, og de står jo der og dundrer på døra og tar i håndtaket og jeg står der i trusa uten candy og burde bare ignorere det, men kjenner en følelse av frykt Andre som er sånn? Vet det er mange i dagens samfunn som ikke åpner når de ikke venter besøk, men jeg tør ikke gå og kikke gjennom det hullet i døra engang haha Anonymkode: 2e9db...b4d At noen uanmeldt ringer på døra er noe av det verste jeg vet. De burde ha vært anmeldt. Det burde ha vært forbudt ved lov, om det ikke gjelder et krisetilfelle, altså et akutt behov for min bistand til en kvinne i nød. I går tok jeg meg en velfortjent blund, ante fred og ingen fare, men ble vekket av disse bøssebærerne. Så lenge var Adam i paradis.
Gjest ana0603 Skrevet 21. oktober 2019 #10 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) "Hvordan gi bøssebærere angst" skrevet av Thorvald Nilsen, den boken kan kanskje hjelpe deg med å takle din egen angst 👍 Recommended Har ikke sett den på nettet, men du kan spørre direkte i Deichmanske bibliotek. Endret 21. oktober 2019 av ana0603
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #11 Skrevet 21. oktober 2019 På 20.10.2019 den 17.42, AnonymBruker skrev: Eller hvem som helst egentlig Jeg bruker "angst" folkelig her og ikke som et klinisk begrep, og jeg er et sosialt og omgjengelig menneske, har høy selvtillit og har generelt lite nerver i hverdagen. Men seriøst, når folk ringer på og jeg ikke venter besøk, så begynner hjertet å banke hardere og jeg sitter bare og holder pusten til de har gått. Noen ganger slår jeg av både lys og TV som en annen galning!! I dag hadde jeg i bakhodet at det var TV-aksjonen, men så har jeg glemt det litt og nå ringte det på og jeg får samme reaksjon som vanlig. Og så føler jeg at de flere minutter senere fremdeles står der utenfor døra mi og bare glor i veggen og venter på meg. Jeg henter meg litt inn også etter den opprinnelige støkken som den jævlig høye og irriterende lyden av ringeklokka ga meg, men da blir jeg litt sånn: faen har jeg kontanter, eller de tar vel kanskje vipps, shit brystvortene mine synes gjennom denne slappe tank topen med spaghetti bolognese-flekk på osv. Jeg må liksom være forberedt. Hver halloween nå har jeg godteri klart, men første gang i blokka her visste jeg det ikke fantes unger her, og de står jo der og dundrer på døra og tar i håndtaket og jeg står der i trusa uten candy og burde bare ignorere det, men kjenner en følelse av frykt Andre som er sånn? Vet det er mange i dagens samfunn som ikke åpner når de ikke venter besøk, men jeg tør ikke gå og kikke gjennom det hullet i døra engang haha Anonymkode: 2e9db...b4d Vet du hva, det kjenner jeg meg igjen i! Anonymkode: 270c3...fb0
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #12 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg får panikk anfall hver eneste gang det ringer på om jeg ikke venter besøk. Har traumer relatert til at jeg åpnet døren uviten. Så gårsdagen var kjip, men jeg hadde det i bakhodet at det var nok bøsse folkene som ringte på. Så ble bare sterk angst her igår, ikke panikk anfall! Anonymkode: e7746...63c 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #13 Skrevet 21. oktober 2019 På 20.10.2019 den 18.11, Brunhilde skrev: Jeg åpner døra når det ringer på. Jeg reiser meg, går til døra, låser den opp og åpner. Det er faktisk ikke spesielt vanskelig. 1 time siden, Elseby13 skrev: First world problems. Wow, you guys must be a blast at parties.. Kanskje jeg skulle tatt det under skråblikk eller noe sånn at de mest humørløse kunne se den. Ser at andre kjenner til greia da, for de med seriøst angst så er det jo faktisk direkte fælt og det har jeg mye sympati for, for oss som bare kvepper til så er det jo egentlig bare rart. Jeg kjenner til mange fullstendig normale folk som har litt samme greie, lurer på om det er litt storbyfenomen. Jeg vokste opp på et mindre sted hvor man løp rundt og hamret på døren til hverandre hele dagen, noen naboer gikk jo bare rett inn til og med og ropte "halloo, noen hjemme?", og det var liksom helt greit. Men nå har jeg bodd i blokk i Oslo så lenge, nå får jeg bare besøk når jeg venter det, og jeg har jo buzzet dem inn to dører allerede før de står rett utenfor og banker på. Jeg har også hatt et par ubehagelige opplevelser, en gang med et utrolig slitsomt tiggerpar og en gang med åpenbart tweaked out speedfreak som mente det lå narkotika i dørmatta mi. Ekkel opplevelse det siste. Ikke direkte traumatisk, men man lærer seg å ikke bare smelle opp døra uten å glo litt gjennom kikkhullet hvem det er først iallfall, bor midt i sentrum og det kommer seg noen raringer inn her iblant. Nå gidder jeg ikke se ut engang da, jeg bare holder pusten til de går bort 😛 Anonymkode: 2e9db...b4d 2
Tvist Skrevet 22. oktober 2019 #14 Skrevet 22. oktober 2019 På 20.10.2019 den 17.42, AnonymBruker skrev: Eller hvem som helst egentlig Jeg bruker "angst" folkelig her og ikke som et klinisk begrep, og jeg er et sosialt og omgjengelig menneske, har høy selvtillit og har generelt lite nerver i hverdagen. Men seriøst, når folk ringer på og jeg ikke venter besøk, så begynner hjertet å banke hardere og jeg sitter bare og holder pusten til de har gått. Noen ganger slår jeg av både lys og TV som en annen galning!! I dag hadde jeg i bakhodet at det var TV-aksjonen, men så har jeg glemt det litt og nå ringte det på og jeg får samme reaksjon som vanlig. Og så føler jeg at de flere minutter senere fremdeles står der utenfor døra mi og bare glor i veggen og venter på meg. Jeg henter meg litt inn også etter den opprinnelige støkken som den jævlig høye og irriterende lyden av ringeklokka ga meg, men da blir jeg litt sånn: faen har jeg kontanter, eller de tar vel kanskje vipps, shit brystvortene mine synes gjennom denne slappe tank topen med spaghetti bolognese-flekk på osv. Jeg må liksom være forberedt. Hver halloween nå har jeg godteri klart, men første gang i blokka her visste jeg det ikke fantes unger her, og de står jo der og dundrer på døra og tar i håndtaket og jeg står der i trusa uten candy og burde bare ignorere det, men kjenner en følelse av frykt Andre som er sånn? Vet det er mange i dagens samfunn som ikke åpner når de ikke venter besøk, men jeg tør ikke gå og kikke gjennom det hullet i døra engang haha Anonymkode: 2e9db...b4d Anbefaler å bli bøssebærer. Så slipper du å sitte hjemme og vente på dem. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #15 Skrevet 22. oktober 2019 Skaff deg ringeklokke med kamera. Vi har "Ring". koster vell en 1500 kr. Vi kjøpte den ikke i frykt for å åpne døren, men heller fordi om vi ikke er hjemme så får vi beskjed av app når noen ringer på. Da kan vi svare å høre hva de vil. Den tar også opptak av all bevegelse i din foretrukne radius Anonymkode: bcc65...900 1
Gjest Krampus Skrevet 22. oktober 2019 #16 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg åpner aldri når det ringer på på kvelden. Bor i skogen og de eneste som ringer på her på kvelden til vanlig er utlendinger som tigger penger og det er så ekkelt. Men når det er bøssebærere så henger de lapp på døra hvis jeg ikke åpnet, og så donerer jeg sånn.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #17 Skrevet 22. oktober 2019 Tror det må være 20 år siden jeg åpnet døra uten at jeg ventet besøk. Ser ingen grunn til det. Bøssebærere er uansett bare irriterende og overflødig i dag. Vippse kan man da gjøre uten det forstyrrende mellomleddet. Anonymkode: 0675f...e55 1
Tvist Skrevet 22. oktober 2019 #18 Skrevet 22. oktober 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det må være 20 år siden jeg åpnet døra uten at jeg ventet besøk. Ser ingen grunn til det. Bøssebærere er uansett bare irriterende og overflødig i dag. Vippse kan man da gjøre uten det forstyrrende mellomleddet. Anonymkode: 0675f...e55 Bøssebærerene er viktige. De samler ikke inn så mange penger ennå, men minner folk på tv aksjonen og deler ut vipps nummeret.
The Kitten Skrevet 22. oktober 2019 #19 Skrevet 22. oktober 2019 51 minutter siden, Tvist skrev: Bøssebærerene er viktige. De samler ikke inn så mange penger ennå, men minner folk på tv aksjonen og deler ut vipps nummeret. De tyter jo i minst en uke før TV-aksjonen, så det er umulig å glemme den.
Tvist Skrevet 22. oktober 2019 #20 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, The Kitten skrev: De tyter jo i minst en uke før TV-aksjonen, så det er umulig å glemme den. For alle som ser på TV ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå