AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg har alt for mye av alt av klær. Fullstendig kaos. Sikker 10 svarte T-skjorter, 8 jeans, masse treningstøy osv. Noen som klarer seg med lite? Hvor mye av hvert plagg? Kan noen hjelpe med en liste? Anonymkode: 230cf...b85
JamesBlond Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Kan ikke akkurat påstå det. Men jeg er på vei...sakte men sikkert. Har du Pinterest eller Instagram? Søk opp capsulewardrobe, uendelig med forslag.
feebee Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg! 🙋♀️ Altså det er sikkert noen som har mindre enn meg. Men jeg klarer meg med tre bukser og kanskje 5 t-skjorter. 2 gode gensere. Tre par sko: pensko, løpesko og converse som jeg bruker til vanlig og på jobb. Jeg har flyttet mye, og jeg tror det har påvirker meg til å ville eie så lite som mulig.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Orker ikke vaske klær så ofte, så nei jeg har ikke lite klær. Anonymkode: 3f7dd...d21
Roci Skrevet 21. oktober 2019 #5 Skrevet 21. oktober 2019 Det er bare du som vet hvor mange av hvert plagg du trenger, og det kan variere fra person til person. Hvis du har mye klær og ønsker å kvitte deg med noe, så kan du prøve følgende metode: Prøv alle plaggene og skoene du har, og da mener jeg ALLE! Også bh'er, koseplagg og nattøy. Alt som ikke passer, selges eller gis bort. Det som er slitt, utvasket eller ødelagt/ikke lar seg reparere, leveres til tekstilgjenvinning. Nå har du kvittet deg med en del av plaggene dine. Siden det er høst og vi nærmer oss vinter, pakker du bort alle vår- og sommerplaggene dine. Du kan for eksempel pakke dem in en koffert og sette kofferten i boden eller plassere den under sengen. Av de plaggene du har igjen, pakker du bort halvparten. Her er det viktig at du kategoriserer for eksempel etter farge og type. 10 sorte t-skjorter? 4 hvite/lyse bluser? Pakk vekk 2. 8 jeans? Pakk vekk 4. Dersom du underveis finner ut at du savner et plagg, kan du bytte det ut med et tilsvarende plagg i samme kategori av de plaggene du ikke pakket vekk. Eks. du savner en blå kjole, og har ikke brukt den grønne kjolen i det hele tatt. Da pakker du vekk den grønne kjolen og henger den blå i klesskapet. Når du har levd med halvparten av plaggene dine i noen måneder, bør du ha fått en idè om et antall plagg som passer deg og din livsstil. Da tar du en ny gjennomgang av klærne dine, og nå beholder du bare de aller fineste plaggene i hver kategori, innenfor det antallet plagg du har funnet ut er passende for deg. For å "vedlikeholde" i fortsettelsen, benytter du deg av "1 inn, 1 ut-regelen". Det betyr at hver gang du kjøper et nytt par sko eller et nytt plagg, så må et (tilsvarende) par sko eller plagg ut. Dette krever en innsats av deg, men når du gjør det på denne måten og ikke forhaster deg, så blir du mye mer oppmerksom på hvilke plagg du faktisk liker/bruker og hvilke plagg som bare tar opp plass i klesskapet ditt. Du får en bedre idè om din egen stil, noe som kan hindre bomkjøp på sikt. Lykke til 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #6 Skrevet 21. oktober 2019 2 hours ago, Roci said: Prøv alle plaggene og skoene du har, og da mener jeg ALLE! Også bh'er, koseplagg og nattøy. Alt som ikke passer, selges eller gis bort. Det som er slitt, utvasket eller ødelagt/ikke lar seg reparere, leveres til tekstilgjenvinning. Nå har du kvittet deg med en del av plaggene dine. Det er et halvgodt tips det der, jeg vil bare nevne for de av oss som varierer litt i vekt at dersom jeg hadde fulgt det rådet der hadde det kostet meg en formue. Jeg har gått ned 10+ kilo de siste årene og har spart utrolig mye penger på å ikke ha samvittighet til å kvitte meg med "tynnklærne" mine. Men men. Om man ikke ønsker å ha klær å gå opp i vekt i kan man jo kvitte seg med for store ting da. Kjipt om man skulle bli gravid eller noe da, men Anonymkode: a088b...141
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #7 Skrevet 21. oktober 2019 https://www.plusstid.no/helse-og-velvaere/helse/livsstil/333-kapselgarderobe Anonymkode: 8680d...b71
Stina234 Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 Nei, garderoben min er helt full. Kaster en del gamle klær men liker også shopping så det blir for mye.
Trolltunge Skrevet 21. oktober 2019 #9 Skrevet 21. oktober 2019 Nei, så jeg har laget meg en god og oversiktlig garderobe.
Roci Skrevet 21. oktober 2019 #10 Skrevet 21. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et halvgodt tips det der, jeg vil bare nevne for de av oss som varierer litt i vekt at dersom jeg hadde fulgt det rådet der hadde det kostet meg en formue. Jeg har gått ned 10+ kilo de siste årene og har spart utrolig mye penger på å ikke ha samvittighet til å kvitte meg med "tynnklærne" mine. Men men. Om man ikke ønsker å ha klær å gå opp i vekt i kan man jo kvitte seg med for store ting da. Kjipt om man skulle bli gravid eller noe da, men Anonymkode: a088b...141 Ser den, jeg har det på samme måte, jeg tok bare ikke utgangspunkt i at TS hadde det slik😉 Jeg pakker uansett bort klær som ikke passer i tynne/tykke perioder for å ha orden i klesskapet, det synes jeg er en god løsning hvis man fluktuerer i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå