waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #41 Skrevet 5. september 2002 Javel Care... greit nok at dere snakker i 70% gåter... men nå er vi i et skriftelig medium... det er visst bare jenter som klarer å misforstå så mye.... W Nå skjønner dere vel hvorfor dere burde holde dere hjemme...?
tuji Skrevet 5. september 2002 #42 Skrevet 5. september 2002 Waco, ser du sliter med at mange misforstår deg. Det må vel være noe med måten du kommuniserer på, da.
Gjest Turi Skrevet 5. september 2002 #43 Skrevet 5. september 2002 hvorfor skal jeg være den som dyrker når jeg heller kan være han som spiser? Det er HOLDNINGENE dine det reageres på, Waco, ikke casen. Setninger som den over forstyrrer det du (tydeligvis) ønsket å få frem gjennom mailen. Og ærlig talt - jeg skjønner fremdeles ikke hva du ville frem til. Mine spørsmål er tydeligvis uvedkommende å svare på (ubehagelige?), så jeg får ingen avklaring på hva du vil... Du er mer opptatt av å krangle, forsvare deg, klage over hvor fæle og usaklige alle er og hvor opptatt du er av at du ikke kjenner folk i virkeligheten. Hvem er usaklig? Jeg forsøker å svare deg seriøst, finne ut hva du tenker inne i hodet ditt når du legger ut innlegget, for å kunne diskutere det du mener er saken. Men er du interessert? NEIDA! Du persontrakasserer heller alle de som reagerte på det du faktisk skrev og ikke det du tenkte inne i hodet ditt og ikke fikk ut. (WOW! KJEMPEpersonangrep - moderatorer sletter det de vil - Waco er sikkert inne raskt nok til å lese det først....)
Gjest Anonymous Skrevet 5. september 2002 #44 Skrevet 5. september 2002 Dette er som noen av diskusjonene på samliv som begynner med at en ung jente klager over mannen som blir så sint når hun ikke sørger for kald øl i kjøleskapet... og alle hyler over seg og sier hun må flytte fra den alkoholikeren etc, og så ørten innlegg etter så viser de seg at det er lettøl. Eller hun som får all mulig støtte og oppmuntring når mannen hennes ikke vil ha det planlagte kjærlighetsbarnet likevel, og så viser det seg at han er gift og vil ikke ha annet enn en elskerinne og hun trodde han ville ombestemme seg og sånn. Greia er at hvis du vil ha en debatt og ønsker å komme med en meningsytring som andre skal respondere på, så må du gi alle fakta i saken. Ikke være så imari teit å si noe, og når folk svarer på det si at nei, det sa jeg ikke, og hvordan kan du tolke det sånn, når folk ikke har tolket men lest. Og komme med helt andre fakta etterpå og fordi man ikke gjettet disse er det et bevis for at kvinner er teite. Og man skal ikke gjette sier Waco, bare det jeg vil du skal gjette. Blæh!
Tusenfryd Skrevet 5. september 2002 #45 Skrevet 5. september 2002 Diskuter gjerne saken, men hold dere unna persontrakassering. Det gjelder både Waco og dere andre. Waco, kanskje du får oppklare litt, det er tydeligvis mange spørsmål ute og går. Tusenfryd - moderator
Leo Skrevet 5. september 2002 #46 Skrevet 5. september 2002 Ja det ville være fint! Jeg vil gjerne vite hva som skiller de forskjellige gruppene som mottar stønad fra det offentlige. Hva gjøre den ene gruppen (F.eks. menn som går på attføring) til bedre mennesker enn andre (F.eks. kvinner som mottar støtte fordi de er eneforsørgere under utdanning). Siden Waco har hatt til dels sterke synspunkter på dette tidligere ville jeg satt spesielt pris på om han kunne gi meg et svar. Mvh Leo
waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #47 Skrevet 5. september 2002 Tydelig at jeg må forklare enda bedre.... jenter ser som kjent ting fra litt andre innfallsvinkler, der hvor gutter ser løsninger, ser damer problemer... 1 - Jeg har rett til å få attføring. 2 - For å få den retten så må jeg gjennom en papirmølle av bare brev og ulike telefoner. 3 - Bruk papirmøllen til noe positivt, dra nytteerfaringer av den, lær hvordan man hanskes med det offetlige, man må markedsføre trynet for å komme noen vei her i livet. 4 - Fredrik vil jobbe, jeg vil utdanne meg. 5 - Dette sosialdemokratiet har gjort dette mulig, haken er at byråkratiet er uoversiktelig og vanskelig å trenge gjennom. 6 Vær ressurssterk. Når jeg ramser opp disse tingene får jeg beskjed om at det er holdningene mine det er noe galt med.... altså det er galt å ville utdanne seg.... Akkurat ja... hvordan skal man svare på noe sånt da? Noen av dere har gått igjennom skrivefeilene mine. Andre har angrepet meg som privatperson, noen få jenter har skjønt at det er aetat jeg kritiserer. Men som kid-a sa... jeg feilberegnet mitt publikum. Dere forstår ikke begreper som dobbeltironi og samfunnskritikk. Sissan; jeg er en stor tilhenger av borgerlønn, tenk å slå sammen trygden, sosialen, statens lånekasse og stipender i ett! Tenk dere for en ressursbesparelse for samfunnet! W Det kommer nok en dag......
Leo Skrevet 5. september 2002 #48 Skrevet 5. september 2002 Kan du ikke i det minste svare på hvorfor du ikke vil svare på spørsmålet mitt?
waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #49 Skrevet 5. september 2002 Leo, det forskjell å planlegge gravideter når man er alene pga omsorgslønn og all mulige støtteordninger, enn det er å bruke de virkemidler samfunnet har gjort det nødvendig for å få alle ut i arbeid.. Skjønte du nå da? W
Leo Skrevet 5. september 2002 #50 Skrevet 5. september 2002 "Enn det er å bruke de virkemidler samfunnet har gjort det nødvendig for å få alle ut i arbeid.. " Mulig jeg er tungnem, men dette siste har jeg problemer med å forstå. Er ikke støtte til alenemødre (og -fedre for den del) under utdanning også et tiltak for å få alle ut i arbeid? Leo
waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #51 Skrevet 5. september 2002 Leo, det er forskjell på en dame som bevisst tjener på fire graviteter etter hverandre og en mann som har vrangforestillinger, såpass må vel du også forstå? W
Leo Skrevet 5. september 2002 #52 Skrevet 5. september 2002 Jo, da! Graviditeter går over, vrangforestillinger har åpenbart en tendens til å vedvare. Godt at det ikke finnes menn som på urettmessig vis tilsniker seg stønader fra det offentlige, da! Leo
waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #53 Skrevet 5. september 2002 Dette skriver aetat på sine hjemmesider.... dvs det er ikke jeg som har funnet på reglene.... Attføringspenger Attføringspenger skal dekke dine utgifter til livsopphold når du gjennomfører yrkesrettet attføring. En betingelse er at du er arbeidsufør, og at arbeidsuførheten skyldes sykdom, skade eller lyte. Attføringspenger kan gis: under gjennomføring av tiltak i eventuell ventetid før og mellom tiltak mens du søker jobb i inntil ett år etter at du avsluttet tiltak Attføringsstønad Attføringsstønad skal, helt eller delvis, dekke ekstrautgifter du blir påført i forbindelse med opplæring eller tiltak. Attføringsstønad kan gis til hel eller delvis dekning av utgifter til: arbeidstrening skolemateriell daglige reiseutgifter hjemreiser flytting barnetilsyn fadder/praktisk hjelp boutgifter
Leo Skrevet 5. september 2002 #54 Skrevet 5. september 2002 Fint system, ikke sant! Tror du virkelig ikke at det finnes menn som bevisst bruker dette for å skaffe seg livsopphold under utdanning? L
Gjest ravna Skrevet 5. september 2002 #55 Skrevet 5. september 2002 det fødes visstnok altfor få barn her i landet, sånn apropos. ser heller ingen argumenter som gjør at det ene eller det andre er bedre. dette er statlige virkemidler, som antagelig har som hensikt å oppnå ønsket politisk mål. i dette tilfellet flere barn i landet, og flere i arbeid. mange nybakte mødre er også under utdanning, eller de påbegynner den mens barna er små. at flere innenfor begge disse systemene kanskje har såkalte "bakenforliggende" motiver, kan vel ikke lovverket ta høyde for? det skulle blitt litt av en juss.. men for all del, om noen har noen gode forslag til hvordan disse kan likes ut, samtidig som rettsikkerhet og korrekt rettspleie kan opprettholdes, så værsågod.
waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #56 Skrevet 5. september 2002 Leo, hva mener du? Enten har du rett til attføring eller så har du ikke... enkelt og greit... At systemet er slik at den legger rette til "kreative" søknader... ja det får så være.... W
Leo Skrevet 5. september 2002 #57 Skrevet 5. september 2002 Here we go again... Er da de som benytter seg av det du kaller "kreativitet" bedre enn de som blir gravide med vilje? Det er vel sysemet som legger til rette for at sistnevnte får støtte også? L
waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #58 Skrevet 5. september 2002 Joa... skjønner hva du mener Leo, jeg har flere ganger på KG sett meg nødt til å diskutere disse urettmessige trygdeutbetalinger kvinner får..... ofte lever de i mange år på bare trygder... men hva skjer da? Ramaskrik og masse kvinneskrål.... Forresten tror jeg tråden ble stengt.... er ofte sånn når jeg prøver å diskutere kvinnepolitikk.... man sensurer istedetfor å motargumentere. Skjønner godt hvorfor dere trenger særfordeler når jeg tenker meg om... W
Leo Skrevet 5. september 2002 #59 Skrevet 5. september 2002 Hvis du går på attføring, er vel du også en av dem som mottar det du kaller "særfordeler" også? L
waco Skrevet 5. september 2002 Forfatter #60 Skrevet 5. september 2002 Tja...jeg vil vel helst ikke diskutere meg som privatperson, for dere vet jo hvor aggressive dere har en tendens til å bli (?) Forresten er du i kveruleringshjørnet idag... så jeg tror egentlig denne debatten er nytteløs.... W Det er ofte sånn med kvinner, de vet ikke når nok er nok....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå