waco Skrevet 4. september 2002 #1 Skrevet 4. september 2002 Som de fleste har forstått så studerer jeg. Men jeg vil ikke betale for studiene mine. Jeg er av den moralske oppfattning at all utdanning bør være gratis. Men det er den ikke. Kameraten min Fredrik jobber livet av seg med jobbsøknader. Han er uten arbeid og seriøs, ikke sånn som meg som bruker aetat for å slippe å jobbe... Hvordan går slikt an? Vi lever i et sosialdemokrati Fredrik, vi er en nesten en kommuniststad, den ene halvdel av befolkning brødfør den andre... hvorfor skal jeg være den som dyrker når jeg heller kan være han som spiser? Men hvordan går slikt an? Vel, man må være en dyktig skrivbent, man må kunne forfatte sine brev så presist, så konsist at cand jur folka innvilger. Det er en usynelig vegg som møter deg på aeatet. Et evig ringdans av ulike telefoner og opptattsignaler om hverandre, .... Men hvorfor ikke bruke den til noe nyttig? Skriv dine brev, henvis til forvaltningsloven.... udyktig saksbehandling, smisk... bruke pene ord når du omtaler ansvarsfraskrivelsen... skriv; feil kan skje... jeg kan ikke se å ha mottatt... da jeg snakket med NN så lovte hun at MM skulle besvare. Man har seks ukers anketid. Kjenn dine rettigheter! Vær ressurssterk! Og hva får man for det da? Man får hele studien sin betalt av det offentlige, jeg anser meg for å være en kunstner akkurat som hvem som helst annen stipendiat. Jeg skriver for omgivelsene mine sin skyld. Og min egen. Samtidig består jeg eksamener... fikk 2 på forr. jus og 1.75 på bed. øk. W
Leo Skrevet 4. september 2002 #2 Skrevet 4. september 2002 ...FY %"¤%# Og du tillater deg å rakke ned på det du påstår er alenemødre og andre som snylter på samfunnet!!! Evne til selvinnsikt mangler du jo totalt!!! Og en ting til; Denne kommentaren ba du om selv!!! Du er jo (håper jeg) ikke sann! Leo (Kjære moderatorer; Bare slett i vei, men jeg klarte ikke å dy meg :blunke: )
Gjest gurimalla Skrevet 4. september 2002 #3 Skrevet 4. september 2002 Hvis du er så jævla flink i jus bør du vite at det ikke er noe som heter "udyktig saksbehandling". En ting du risikerer, er at folk misliker deg fordi de vet du er en bedrager. Det har kanskje ikke noen betydning for deg? En annen ting er at det du gjør er straffbart og du risikerer å komme i fengsel.
Kid-a Skrevet 4. september 2002 #4 Skrevet 4. september 2002 Hører du, Waco, du kan komme i fengsel....
waco Skrevet 4. september 2002 Forfatter #5 Skrevet 4. september 2002 udyktig saksbehandlig er akkurat den tone du bedriver nå gurismella.
Gjest maia x Skrevet 4. september 2002 #6 Skrevet 4. september 2002 Noen må vel være parasitter og,men det er faen så trist!!!!!
waco Skrevet 4. september 2002 Forfatter #7 Skrevet 4. september 2002 maja... vi er alle parasitter.... på hvert vårt vis.... uten arbeidsledige hadde 3600 mennesker på aetat blitt sparket....
Tilde Skrevet 4. september 2002 #8 Skrevet 4. september 2002 Du får være av hvilken "moralsk" oppfattning du vil... *mister all respekt*
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #9 Skrevet 4. september 2002 Hei Waco Jeg har stor glede av å lese dine innlegg. Du skriver forholdsvis godt, og dine innlegg frembringer reaksjoner. Det er likevel rom for forbedringer. Du skriver: "Vel, man må være en dyktig skrivbent", til opplysning så skrives det "skribent", ikke skrivbent. En ubetydelig skrivefeil, men med tanke på det budskapet du vil ha frem, så utgjør det en riktig fornøyelig trykkleif. Tilgi meg, jeg klarte ikke å la være. Det heter usynlig, ikke usynelig. Det er en evig ringdans, ikke et evig ringdans. Kommuniststat, ikke kommuniststad. Av mer juridiske bemerkninger, så heter det klagefrist, ikke anketid. Du kan anke til en høyere domstolsinstans, mens du klager til overordnet forvaltningsorgan. Forretningsjus på BI er etter mitt syn ikke særlig imponerende. Hvis et selskap trenger forretningsjuridisk bistand, vil de neppe kontakte en diplom- eller siviløkonom med noen vekttall overfladisk kjennskap til selskapslovgivningen. Men det er kun mitt syn, og jeg må bekjenne at jeg som advokat er en tanke subjektiv. Lykke til med studiene!
Gjest maia x Skrevet 4. september 2002 #10 Skrevet 4. september 2002 det er nok sant et vi alle er parasitter på en eller annen måte,menvi driver ikke å utnytter systemet slik du,waco,gjør.De fleste andre jobber ræven av seg!!!!!Synes faktisk det er dårlig gjort mot folk flest og systemet.Må også få si at hvis det er så lett å misbruke systemet så er det rett og slett sykt!!!!!
Gjest Missuganda Skrevet 4. september 2002 #11 Skrevet 4. september 2002 Waco, nå har du grunn til å skjelve i buksene dine. Jeg jobber høyt oppe i aetat og vet hva du heter til både fornavn og etternavn. Jeg vet alderen din og jeg vet hvor du studerer. Denne saken skal jeg love deg at vi kommer til å se nærmere på. Kanskje det ligger en anmeldelsegrunn her. So long...............
Gjest maia x Skrevet 4. september 2002 #12 Skrevet 4. september 2002 Jaja waco,dette var vel ikke helt planen tenker jeg!!!!sorry,men må innrømme at jeg godter meg litt!!! Slem maia x
Kid-a Skrevet 4. september 2002 #13 Skrevet 4. september 2002 Uffda, wacogutten... ser man det... har du dumma deg ut litt kanskje??
Gjest Janna Skrevet 4. september 2002 #14 Skrevet 4. september 2002 Dakkar da... Her må jeg bare le. Snakk om å grave sin egen grav.
Kid-a Skrevet 4. september 2002 #15 Skrevet 4. september 2002 ... nå må du passe deg for etat-uganda, waco!
waco Skrevet 4. september 2002 Forfatter #16 Skrevet 4. september 2002 Hvor er det jeg står at jeg svindler, jeg tar det som er rettmessig mitt. Trygden er en rettighet mennesker har. Av de som av ulike årsaker ikke er tilpasset daglig arbeide. Jeg vil utdanne meg for å komme i arbeid, hva er det som er så galt med det? W Og man skatter jo av forbruk....
Leo Skrevet 4. september 2002 #18 Skrevet 4. september 2002 Waco, OK, det står ikke eksplisitt i innlegget ditt, men dersom du mottar støtte fra det offentlige som du ikke har krav på fordi du er av den oppfatning at studier bør være gratis, så vet jeg ikke helt hva vi skal kalle det.... Siden du er så opptatt av kvinner som "snylter" på samfunnet (F.eks. alenemødre som mottar overgangsstønad under utdanning), vil jeg gjerne ha svar på hva som i dine øyne gjør deg så mye mer berettiget og moralsk høyverdig enn dem? At du er mann? Leo
waco Skrevet 4. september 2002 Forfatter #19 Skrevet 4. september 2002 Å få hjelp til å gjennomføre studiene mine grunnet mitt handicap er mitt aller høyeste ønske.... Men dere ser ut til å drepe tiltakslysten og entuiasmen min. Jeg som hadde god samvittighet... at jeg skulle utdannes til å bli en fullverdig borger som betaler skatt med min glede.... men hva får jeg? Forakt, og atter forakt. W Det er visst bare en illusjon at kvinner viser medlidenhet
Leo Skrevet 4. september 2002 #20 Skrevet 4. september 2002 Man må være særdeles ømskinnet hvis man skal føle noen som helst medlidenhet med deg slik du uttrykker deg i innlegget ditt... Og jeg lurer fremdeles på hva som gjør deg, i egne øyne, så mye bedre enn andre som mottar støtte fra det offentlige? Leo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå