AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Hei på dere. Jeg har en Fitbit Inspire HR, som tracker søvnen min. På morgenen får jeg et diagram opp, som viser søvnkurven. Ei gjennomsnittlig natt for meg ser slik ut: Awake: 1 time 25 minutt (17%) REM: 29 minutt (5%) Light: 5 timer 53 minutt (72%) Deep: 22 minutt (4%) Er det andre her som tracker søvn? Hvor ofte og lenge er dere våken i løpet av en natt (i gjennomsnitt)? Eventuelt hvor mange prosent har dere i de ulike søvnkategoriene? Interessant å se andres resultater, lurer på om jeg burde lære meg bedre søvnteknikker.. Anonymkode: 0ba0f...fce 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Du kan ikke stole på en søvnregistrering fra fitbit, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 3909e...7eb
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Under dette diagrammet i appen din så ligger det sannsynligvis 3 grå knapper. Da kan du trykke der det står benchmark og da får du opp en oversikt som viser søvnen til kvinner eller menn i din aldersgruppe. Anonymkode: c28ff...0db 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg har fitbit charge 2. Søvnen min var slik i natt. Dette er en typisk god natts søvn for meg: Awake: 1 time 5 minutt (11%) REM: 2 timer 16 minutt (24%) Light: 4 timer 50 minutt (52%) Deep: 1 time 1 minutt (11%) I natt fikk jeg en total sleep score på 86. Jeg har aldri fått total sleep score på over 87. Lurer på hva som skal til for å få den høyere? Søvnregistreringen har blitt min favorittfunksjon på fitbiten. Jeg var ikke klar over hvor stor sammenheng det er mellom god søvn og dagsform hos meg. Nå kan jeg se på fitbiten når jeg våkner hvordan dagsformen blir, og planlegge ut i fra det. Anonymkode: cb3d3...bc9 2
addict Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 Min ser sånn ut for denne natta. Jeg ammer på alle våkentidene, så jeg er mye våken, men har likevel god søvnkvalitet imellom. 1
Gjest loveli Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke stole på en søvnregistrering fra fitbit, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 3909e...7eb Hvorfor ikke? Ikke at jeg tviler, men måler den ikke hjerterytme og bevegelse? Noe som er gode indikasjoner på hvor dypt/lett/REM søvn man har? Jeg sover dårlig. Dette var søvn med Imovane. Jeg tok Imovanen kl.22, sovnet ifølge klokka 02:28. Endret 20. oktober 2019 av loveli
C8H10N4O2 Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 Tja, for et par år siden påsto fitbiten at jeg hadde sovet 9403 timer og 33 minutter mellom kl 0140 og 0818 en natt 🤣 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei på dere. Jeg har en Fitbit Inspire HR, som tracker søvnen min. På morgenen får jeg et diagram opp, som viser søvnkurven. Ei gjennomsnittlig natt for meg ser slik ut: Awake: 1 time 25 minutt (17%) REM: 29 minutt (5%) Light: 5 timer 53 minutt (72%) Deep: 22 minutt (4%) Er det andre her som tracker søvn? Hvor ofte og lenge er dere våken i løpet av en natt (i gjennomsnitt)? Eventuelt hvor mange prosent har dere i de ulike søvnkategoriene? Interessant å se andres resultater, lurer på om jeg burde lære meg bedre søvnteknikker.. Anonymkode: 0ba0f...fce Hvordan tingene ser ut på en klokke er ikke relevant. Slutt å bry deg med hva klokken viser, og bekymre deg heller for hvordan kroppen kjennes, men kjenn ikke etter så mye at du utvikler en OCD. Anonymkode: 13f84...690
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #9 Skrevet 21. oktober 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei på dere. Jeg har en Fitbit Inspire HR, som tracker søvnen min. På morgenen får jeg et diagram opp, som viser søvnkurven. Ei gjennomsnittlig natt for meg ser slik ut: Awake: 1 time 25 minutt (17%) REM: 29 minutt (5%) Light: 5 timer 53 minutt (72%) Deep: 22 minutt (4%) Er det andre her som tracker søvn? Hvor ofte og lenge er dere våken i løpet av en natt (i gjennomsnitt)? Eventuelt hvor mange prosent har dere i de ulike søvnkategoriene? Interessant å se andres resultater, lurer på om jeg burde lære meg bedre søvnteknikker.. Anonymkode: 0ba0f...fce Jeg har brukt Fitbit søvnregistrering siden den kom, MEN den er ikke alltid like riktig. Den er riktig når jeg sover normalt, ikke ellers. For eksempel i natt. Jeg la meg 23.12 - dette registrerte klokken korrekt. Siste gang jeg så på klokken var den 00.47, og jeg vet at jeg ikke hadde sovet et sekund i løpet av disse 90 minuttene. Likevel er det registrert 40 minutter dyp søvn, og nesten like lenge lett søvn. Årsaken til feilregistreringer var at jeg brukte puste-og avspenningsteknikker for å klare falle til ro, og dette ble feilaktig tolket som rolig søvn. Totalt ble det registrert 42 minutter våkentid i natt, og det er sikkert riktig etter de første våkne 90 minuttene som ble registrert som søvn. Normalt har jeg en gjennomsnittlig "sleep score" på 85, at jeg sover akseptabelt godt, men den gjenspeiler sjeldent egen opplevelse av søvnkvaliteten jeg har. Men mannen min har en mer god og korrekt registrering. Jeg vil tro at det skyldes at han ikke har Anonymkode: 5520c...845
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #10 Skrevet 21. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt Fitbit søvnregistrering siden den kom, MEN den er ikke alltid like riktig. Den er riktig når jeg sover normalt, ikke ellers. For eksempel i natt. Jeg la meg 23.12 - dette registrerte klokken korrekt. Siste gang jeg så på klokken var den 00.47, og jeg vet at jeg ikke hadde sovet et sekund i løpet av disse 90 minuttene. Likevel er det registrert 40 minutter dyp søvn, og nesten like lenge lett søvn. Årsaken til feilregistreringer var at jeg brukte puste-og avspenningsteknikker for å klare falle til ro, og dette ble feilaktig tolket som rolig søvn. Totalt ble det registrert 42 minutter våkentid i natt, og det er sikkert riktig etter de første våkne 90 minuttene som ble registrert som søvn. Normalt har jeg en gjennomsnittlig "sleep score" på 85, at jeg sover akseptabelt godt, men den gjenspeiler sjeldent egen opplevelse av søvnkvaliteten jeg har. Men mannen min har en mer god og korrekt registrering. Jeg vil tro at det skyldes at han ikke har søvnproblemer, eller andre faktorer (som smerte) som forstyrrer søvnen. Anonymkode: 5520c...845 Siste setning falt ut Anonymkode: 5520c...845
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #11 Skrevet 21. oktober 2019 På 20.10.2019 den 13.18, AnonymBruker skrev: Du kan ikke stole på en søvnregistrering fra fitbit, ikke i det hele tatt. Anonymkode: 3909e...7eb 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan tingene ser ut på en klokke er ikke relevant. Slutt å bry deg med hva klokken viser, og bekymre deg heller for hvordan kroppen kjennes, men kjenn ikke etter så mye at du utvikler en OCD. Anonymkode: 13f84...690 Takk for viktig svar begge to! Jeg forstår heldigvis at resultatet ikke er helt rett, men jeg kjenner igjen fler av detaljene den legger inn, så jeg stoler på den med litt feilmargin i bakhodet. Grunnen til at jeg følger litt med, er fordi jeg vet at jeg ikke har en god søvnkvalitet, jeg blir sjelden uthvilt, våkner mye i løpet av natten, står opp for ulike formål (både delvis bevisst og i søvne), prater og drømmer mye i løpet av natten. Men jeg burde ha påpekt at jeg er inneforstått med at jeg ikke kan bruke ei klokke som fasit på søvnen min 😊 Anonymkode: 0ba0f...fce
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #12 Skrevet 21. oktober 2019 På 20.10.2019 den 13.24, AnonymBruker skrev: Under dette diagrammet i appen din så ligger det sannsynligvis 3 grå knapper. Da kan du trykke der det står benchmark og da får du opp en oversikt som viser søvnen til kvinner eller menn i din aldersgruppe. Anonymkode: c28ff...0db Jeg prøvde å se etter, men finner det ikke. Kanskje det krever medlemskap/betalende bruker? På 20.10.2019 den 13.26, AnonymBruker skrev: Jeg har fitbit charge 2. Søvnen min var slik i natt. Dette er en typisk god natts søvn for meg: Awake: 1 time 5 minutt (11%) REM: 2 timer 16 minutt (24%) Light: 4 timer 50 minutt (52%) Deep: 1 time 1 minutt (11%) I natt fikk jeg en total sleep score på 86. Jeg har aldri fått total sleep score på over 87. Lurer på hva som skal til for å få den høyere? Søvnregistreringen har blitt min favorittfunksjon på fitbiten. Jeg var ikke klar over hvor stor sammenheng det er mellom god søvn og dagsform hos meg. Nå kan jeg se på fitbiten når jeg våkner hvordan dagsformen blir, og planlegge ut i fra det. Anonymkode: cb3d3...bc9 Interessant! Artig med slike funksjoner 😊 Jeg har én gang siste mnd fått sleepscore på over 80, da hadde jeg sovet ti timer og tretti minutter, men det har jeg sjelden tid til 😂 På 20.10.2019 den 13.28, addict skrev: Min ser sånn ut for denne natta. Jeg ammer på alle våkentidene, så jeg er mye våken, men har likevel god søvnkvalitet imellom. Oi, og dette er altså inkludert ammetid? Så flink du er å sove, skulle jeg til å si 😂 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 0ba0f...fce
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #13 Skrevet 21. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt Fitbit søvnregistrering siden den kom, MEN den er ikke alltid like riktig. Den er riktig når jeg sover normalt, ikke ellers. For eksempel i natt. Jeg la meg 23.12 - dette registrerte klokken korrekt. Siste gang jeg så på klokken var den 00.47, og jeg vet at jeg ikke hadde sovet et sekund i løpet av disse 90 minuttene. Likevel er det registrert 40 minutter dyp søvn, og nesten like lenge lett søvn. Årsaken til feilregistreringer var at jeg brukte puste-og avspenningsteknikker for å klare falle til ro, og dette ble feilaktig tolket som rolig søvn. Totalt ble det registrert 42 minutter våkentid i natt, og det er sikkert riktig etter de første våkne 90 minuttene som ble registrert som søvn. Normalt har jeg en gjennomsnittlig "sleep score" på 85, at jeg sover akseptabelt godt, men den gjenspeiler sjeldent egen opplevelse av søvnkvaliteten jeg har. Men mannen min har en mer god og korrekt registrering. Jeg vil tro at det skyldes at han ikke har søvnproblemer, eller andre faktorer (som smerte) som forstyrrer søvnen. Anonymkode: 5520c...845 Men wow, da må du være god på pusteteknikk! Det har jeg virkelig ingen kontroll over, så kanskje det er stedet jeg skal starte 😊 Smerte forstyrrer nok søvnen mye ja.. 😕 Anonymkode: 0ba0f...fce
addict Skrevet 21. oktober 2019 #14 Skrevet 21. oktober 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde å se etter, men finner det ikke. Kanskje det krever medlemskap/betalende bruker? Interessant! Artig med slike funksjoner 😊 Jeg har én gang siste mnd fått sleepscore på over 80, da hadde jeg sovet ti timer og tretti minutter, men det har jeg sjelden tid til 😂 Oi, og dette er altså inkludert ammetid? Så flink du er å sove, skulle jeg til å si 😂 Anonymkode: 0ba0f...fce Takk? 😂 Jeg holder på å gå på veggen av usammenhengende søvn i 9 mnd føler jeg selv da 😂
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #15 Skrevet 21. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg prøvde å se etter, men finner det ikke. Kanskje det krever medlemskap/betalende bruker? --- Anonymkode: 0ba0f...fce Jeg betaler ikke noe medlemskap eller liknende. Jeg har Charge 3. Du kan se disse knappene på noen av skjermbildene som er blitt limt inn i tråden. Anonymkode: c28ff...0db
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #16 Skrevet 21. oktober 2019 2 timer siden, addict skrev: Takk? 😂 Jeg holder på å gå på veggen av usammenhengende søvn i 9 mnd føler jeg selv da 😂 Haha, mente det oppriktig ja 😂 Men våkentidene merkes kanskje bedre når du faktisk må våkne og ta vare på et lite barn, sammenlignet med min "våkentid" som ofte består av å spise/gå på do/hvem-vet-hva i søvne! Anonymkode: 0ba0f...fce
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #17 Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg betaler ikke noe medlemskap eller liknende. Jeg har Charge 3. Du kan se disse knappene på noen av skjermbildene som er blitt limt inn i tråden. Anonymkode: c28ff...0db Nå fant jeg det, kikka nok litt for fort! Takk for hjelpen 👌👌 Ser at jeg havner utenfor på de fleste områder sammenlignet med andre på min alder. Anonymkode: 0ba0f...fce
absinthia Skrevet 21. oktober 2019 #18 Skrevet 21. oktober 2019 Dette er en ganske typisk natt for meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå