Gå til innhold

Mannen mener han har rett til å sove lenge i helgen siden han jobber, og jeg er hjemme i permisjon. Hvordan er det hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener han er urimelig, da jeg sover kanskje 20 min lengre enn han.. Har en baby på 5 måneder og en 2 åring. 

Anonymkode: 54677...c5e

Videoannonse
Annonse
Gjest HarryDotter
Skrevet

Det er jo lov å bruke hode og dele på det? At han får sove ut på f.eks søndag og at du får sove på lørdag? Det skal ikke mer til for at begge får litt sårt trengt hvile. At han forlanger hele helgen er urimelig.

Skrevet

Jeg mener han bør få sove lengre. Arbeid utenfor hjemmet er krevende, og du kan sove litt innimellom når baby gjør. Hilsen småbarnsmor.

Anonymkode: fb234...ea1

• Liker 6
Skrevet

Vi har en god deal på at vi gjør det vi er best på i huset. 
jeg lager middag hver dag og han tar nattevåk og står opp med barna hver dag. 
bytter på en sjelden gang om han føler for å sove litt lenger:) 

Anonymkode: 3bb74...1e8

• Liker 3
Skrevet

Hvis det hadde vært sånn at du fikk en god og lang natts søvn hver natt, mens han sover kjempedårlig og må grytidlig opp hver hverdag, så hadde det nå vært en ting. Imidlertid er vel sjansen rimelig liten for at ovennevnte er tilfellet, og da er det ikke riktig at han skal sove mye mer enn deg i helgene bare fordi du er hjemme i hverdagene. Det er jo tross alt jobben din å være hjemme. 

• Liker 19
Skrevet

Vi valgte å gjøre det slik at vi sov ut hver vår dag i helgen, både da jeg var i permisjon og han var i sin permisjon. Det fungerte fint for oss. 

Anonymkode: c624f...d7f

• Liker 6
Skrevet

Jeg har en baby som verken sover på natt eller dag, så jeg kan love at jeg sover mindre og er mer sliten enn mannen. Jeg tar uansett alt ettersom jeg klager mindre når jeg har sovet lite, han er umulig å leve med når han sover dårlig.

Men synes jobb utenfor hjemmet er ferie i forhold til å være i permisjon.

Anonymkode: b6b8c...b41

• Liker 16
Skrevet

Du er i permisjon mandag-fredag 08.00-15.30. Resten deles 50/50.

Her lar mannen meg sove ut i helgene hvis jeg trenger det, jeg er tross alt våken flere ganger om nettene i ukedagene.

Anonymkode: d69d0...732

• Liker 22
Skrevet

Her er permisjonstiden skikkelig hard, og jeg hadde blitt forbanna hvis samboer mente at jeg aldri skulle få sovet ut... Vi bytter på. Jeg sover ut på lørdag og han på søndag😊 Av og til får jeg også sove ut på søndager også, men det er fordi pappaen har mye lettere for å sove på dagen enn hva jeg har.

Anonymkode: 15d63...d38

• Liker 9
Skrevet

Her sover mannen ut hver helg, lørdag og søndag, sånn har det alltid vært, uansett hvem som jobber og hvem som er i permisjon. Vi går straks ut i brudd da så slik egoistisk tenking fra mannen sin side fungerer ikke i lengden. 

Anonymkode: b8005...a56

• Liker 36
Skrevet

Ingen av dere har rett til å sove lenge i helgen. Ønsker man det: da kan man IKKE få barn. 

Anonymkode: 15770...12d

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av dere har rett til å sove lenge i helgen. Ønsker man det: da kan man IKKE få barn. 

😂

Anonymkode: b8005...a56

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha.. Selvsagt kan den ene forelderen stå opp med ungene om morgenen, og få litt alenetid med de samtidig som den andre forelderen får sove ut! 

Anonymkode: 34918...cfe

• Liker 8
Skrevet

Deling. Det er bra omsorg for hverandre og barnet. Fint å ha en rolig morgenstund med barna. 
Mvh pappa. 

Anonymkode: 7c36e...3c0

• Liker 18
Skrevet
26 minutter siden, HarryDotter said:

Det er jo lov å bruke hode og dele på det? At han får sove ut på f.eks søndag og at du får sove på lørdag? Det skal ikke mer til for at begge får litt sårt trengt hvile. At han forlanger hele helgen er urimelig.

Dette gjorde vi. En sovedag hver.

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll! 

Anonymkode: 7c36e...3c0

Skrevet

Jeg sover ALDRI  ut da jeg er alene med baby. Hadde jeg hatt en mann , skulle han værsågod fått tatt del i både våkenetter og tidlige morgener!! Det er det eneste som er kjipt med å være alene for min del,den sabla søvnmangelen.

Anonymkode: c7862...9fa

• Liker 2
Skrevet

Dette kommer jo helt an på. Ingen permisjon eller jobbsituasjon er lik. Dere må snakke sammen og bli enige om hva som er rimelig rett og slett. Hvis det er like  for deg med permisjon som han har det i sin jobb så må dere dele på helgen likt mellom dere, eller en annen løsning. Men ingen av dere har prinsipielt "rett" på det ene eller andre så akkurat dét er jeg uenig i med mannen din

Anonymkode: 39d40...42e

• Liker 2
Skrevet

Hmmm.. Hva med at den som har behov får sovet ut? Har hatt mye migrene en periode og kunne ikke fungere for fem øre. Da tok mannen seg av alt hjemme, og da jeg ble gravid så ble jeg fryktelig dårlig i de tre første mnd, og da tok han seg også av alt.

Og når jeg ser han er sliten så trør jeg til nå som formen er bedre. 

At man ikke kan bare unne den andre istedenfor at en skal holde skjema så det ikke blir urettferdig?

Anonymkode: 285b0...c78

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...