Gå til innhold

Kysse i kirken

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Ringbytte er ikke obligatorisk nei.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
må man sette på ringene i kirken?

evt. hva gjør man viss ikke?

har den på opp kirkegulvet?

Å setja på ringane i kyrkja er eit av vala ein gjer i samtale med presten. Det er to ulike måtar å gjera det på, eller ein kan la vera å gjera det i det heile. Då kan det kanskje vera aktuelt å ha ein eigen liten privat ringpåsetjing heime hos seg sjølv eller noko anna koseleg.

Eg og mannen hadde nye gifteringar, så me hadde aldri hatt dei på før. Difor vart det naturleg for oss å ta det med som eit punkt i vigsla. :)

Skrevet

Vi har satt på oss forlovelsesringer, som skal brukes som gifteringer. Tenkte egentlig å ta dem av og sette dem på igjen i kirka, men syns det blir litt kunstig. Vi dropper derfor ringpåsettelse.

Vet flere som har gjort det, helt vanlig.

Skrevet

Vi hadde ikke ringpåsettelse. Hadde forlovelsesringer, og syntes derfor (som noen andre også sier) at det ville være litt "kunstig" å sette de på på nytt. Hvis vi derimot hadde hatt nye ringer, ville vi nok satt de på i kirken.

Skrevet

Vi skal ha ringpåsettelse i kirken, til tross for at vi bruker de samme ringene som vi har brukt som forlovelsesringer et års tid.

Vi tok av ringene i morges (buuhuu, fingeren min er naken) for å levere de til inngravering og polering - og tar de ikke på igjen før under vielsen.

Synes ringpåsettelsen er en fin del av vielsesritualet, så da vil vi gjøre det selv om det ikke er helt nye ringer.

Skrevet
Vi hadde samtale med presten sist uke' date=' og han nevnte heller ingenting om å kysse da vi gikk gjennom vielsesritualet. Så jeg sa "så det blir ingen kyssing altså?" og da svarte han bare at nei det var sånn filmtull :-? Jeg prøvde å forklare at vi synes det er litt koselig å få kysse, men han ville ikke si at "nå kan du kysse bruden" men vi kunne alltids gi hverandre et kyss sa han. Hrmpf... trodde det var en selvfølge jeg.[/quote']

trudde da va vanlig å kysse! e jo da beste v å ver i kyrkja;få et kyss av MANNEN!!!

Skrevet
Vi skal ha ringpåsettelse i kirken, til tross for at vi bruker de samme ringene som vi har brukt som forlovelsesringer et års tid.

Vi tok av ringene i morges (buuhuu, fingeren min er naken) for å levere de til inngravering og polering - og tar de ikke på igjen før under vielsen.

Synes ringpåsettelsen er en fin del av vielsesritualet, så da vil vi gjøre det selv om det ikke er helt nye ringer.

Samme her. Vi skal også kysse i kirka. Full pakke. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...