AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Vi har en del nieser og nevøer, og foreldrene er flinke til å invitere til familiebursdag. I dag fyller den ene niesa vår fire år, det skal feires, men vi har ikke mulighet til å komme pga andre planer. De bor halvannen time kjøring fra oss, så lite aktuelt å bare "stikke innom." Men, bursdagsgave! Hva med den? Ville dere kjøpt likevel? Vi ser dem nok ikke før nærmere jul pga avstanden, så hun vil ikke få gaven før da eventuelt. Blir spennende å se hva dere tenker, vi har klart å være tilstede i alle bursdager tidligere, så ny problemstilling, og lurer på hva som er forventa også. Anonymkode: 35571...f28
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg ville kjøpt. Anonymkode: 47b91...fc2 11
Dråpe Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Hadde absolutt kjøpt gave til niesen min selvom vi var forhindret fra feiringen. 10
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Siden det er et barn ville jeg selvsagt kjøpt. Anonymkode: 57b92...aa7 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 Ja, til ei niese ville jeg ha kjøpt og sendt/sendt med/gitt neste gang vi møtes. Til en venn hadde jeg kanskje gjort det samme, hvis denne vennen var nær og vi har pleid å gjøre det på den måten. Andre venner/bekjente hadde ikke fått gave om jeg ikke hadde kommet i selskap. Anonymkode: 06ad4...c4a 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 Min nevø og niese bor i et annet land, så jeg har aldri mulighet til å være med på feiringen. Det er ikke mer komplisert enn at jeg kjøper en gave og sender i posten Anonymkode: b76b8...89b 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 Ja, til min niese hadde jeg kjøpt uansett. Sendt i posten, eller fått den neste gang vi treftes. Anonymkode: 7b1dd...aa5 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 Har sjelden anledning til å dra på feiring av mine nieser og nevøer da de bor 7+ timer unna. Sender alltid gave og ringer/facetimer på dagen. Anonymkode: 91eb9...0de 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 Halvannen time er jo virkelig ikke så langt at man ikke kan stikke innom? Jeg ville foreslått å kjøre en tur neste helg eller en annen helg det passer, ellers ville jeg sendt gave i posten. Nieser og nevøer er jo ganske nært 🙂 Anonymkode: f61af...e0d 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg hadde kjøpt gave og sendt i posten sånn at den kom frem til bursdagen, ikke ventet til jul. Vi har nieser og nevøer på andre kanten av landet og gjør det alltid sånn. Anonymkode: 2d190...33e 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 TS her. Supre tilbakemeldinger! Er på mange måter enig i at vi kjøper, og gir neste gang vi sees. Siden vi har en to-åring og et spedbarn er det i utgangspunktet langt å kjøre, men vi vet at vi ser dem til jul, så hun får gaven sin da. Min egen tante og onkel x2 har hatt policy på at hvis det ikke blir feiring av en eller annen årsak, eller de er forhindret fra å å komme, blir det ingen gave. Det gjaldt meg da jeg var liten, og det har de overført til mine barn nå. De er nære familiemedlemmer, så helt naturlig å invitere dem i barnas bursdag. Så jeg er nok litt "skada." Anonymkode: 35571...f28
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg ville kjøpt gave, og sendt i posten et par dager før barnets bursdag. Her blir vi ikke invitert når tantebarn har bursdag, men vi sender i posten slik at de får gave uansett. Anonymkode: 8ca7e...a35 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #13 Skrevet 20. oktober 2019 Her kommer det gjerne noen kroner på min konto fra diverse tanter/gammeltanter når vesla (og jeg) har bursdag, med beskjed om å kjøpe noe som passer. Veldig grei måte å gjøre det på synes jeg, da kjøper jeg noe 'fra tante Trine' som vesla har bruk for/lyst på/blir glad for. Det være seg finkjole, en leke e.l. Vi har et par timers avstand til slekta. Anonymkode: f96cc...a4e 4
skruf Skrevet 20. oktober 2019 #14 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Tenker at er man invitert i et selskap, om det er bursdag, dåp eller bryllup, så gir man gave selv om man ikke kan komme. Er man ikke invitert så trenger man ikke gi gave Edit; siden dette er til et barn så ville jeg kjøpt gave og sendt i posten, ikke ventet helt til jul. Ville skrevet barnets navn på postpakken, for et barn så er det utrolig stas å få pakke i posten Kjøp noe som ikke er så tungt mtp porto Endret 20. oktober 2019 av skruf 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #15 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg gir uansett til mine barn, samboer, mine foreldre, søsken og nieser/nevøer. Dette er uavhengig av om jeg har mulighet til å komme i selskap (mange bor langt unna). Jeg sender da i posten, eller tar det med om vi skal treffes innen en måned. Utover det, så gir jeg til de jeg er i selskap til. Blir jeg bedt i bryllup eller dåp, gir jeg gave selv om jeg ikke kan komme. Og konfirmasjoner, selvsagt. + nabokonfirmanter etc Anonymkode: 68329...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #16 Skrevet 20. oktober 2019 Å gi gave er en selvfølge når man er invitert, uanhengig av om man kan komme eller ikke! Det koster under en 100-lapp å sende den i posten, evt sende den med familie/venner som skal i selskapet. Anonymkode: 3079f...30d 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #17 Skrevet 20. oktober 2019 Til nær familie og nære venner gir jeg gave uansett om jeg kan dra i feiringen. Anonymkode: bfdac...47f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #18 Skrevet 20. oktober 2019 Hvorfor sender dere ikke i posten? Bursdag er viktig for barn, mest stas de gavene man får der og da, rart å måtte vente i flere uker - da kan man likegjerne la vær. Anonymkode: ce047...ab6 3
Handful Skrevet 20. oktober 2019 #19 Skrevet 20. oktober 2019 Til familie ja, til barnehage / skolevenner nei.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #20 Skrevet 20. oktober 2019 Hadde definitivt kjøpt gave og sendt i posten. Er jo kjempestas for u her å få pakke i posten!! Anonymkode: a22b0...533 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå