Gå til innhold

Ble klort og bitt av katten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min gikk plutselig til angrep på den ene foten min. Jeg fikk 3 litt lange kloremerker som blødde, og et bitt. Bittet var ikke dypt, og blødde ikke. Merkene etter tennene forvant fort, og jeg ser bare kloremerkene nå et par timer etterpå.

Jeg har vasket foten godt med såpe og vann, og brukt pyrisept og sårsalve. 

Jeg har ikke tatt påfyll av stivkrampesprøyten på over 20 år. Bør jeg gjøre det nå, eller kan jeg avvente om jeg får plager?

Anonymkode: 2af64...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brydde meg 🙂

Anonymkode: 15fcc...615

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri brydd meg med det. Men stivkrampe er jo greit å oppdatere uansett 

Anonymkode: 068ea...e19

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en katt som dessverre biter og klorer mye. Har ikke tatt stivkrampesprøyten siden jeg var liten, men det har gått bra til nå i hvert fall.. 

Anonymkode: 6c68c...f61

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 979fe...135

Skrevet

Ja, det burde du gjort. Gjør det nå, så er du beskyttet neste gang.

Anonymkode: c8fa3...d4a

Skrevet

Stivkrampevaksine er under alle omstendigheter fornuftig å ha oppdatert, så den ville jeg bestilt time hos fastlegen for å få tatt.

Det sier jeg helt uavhengig av det du akkurat har opplevd.

Anonymkode: bee4f...824

Skrevet

LEGE. 

Next!

Anonymkode: db58d...a74

Skrevet

Hvorfor velger folk å beholde katter som er aggressive? At kattunger "angriper" en fot innimellom er greit, men voksne katter med sånn adferd ville jeg avlivet tvert. Har sett flere tilfeller av helt "psyko" katter, der eneste medisin er haglegevær.

• Liker 1
Skrevet

Stivkrampe er lurt å oppdatere. sammen med stivkrampesprøyten, kalt boostrix, får du også beskyttelse mot polio, kikhoste og difteri, som også er greit å fortsatt ha beskyttelse mot. Man revaksinerer seg hvert 10. år. 

Man kan få infeksjon i katteklor og sår, men som regel er det overflatisk ved lek. Om det er bitt dypt hull i huden som har lukket seg ville jeg dratt til lege. Det er sånne ting som man fort må ha antibiotika for. Mye bakterier i kattemunn som kan lede til sepsis eller infeksjoner i annet vev som er truffet. 

Anonymkode: 32ba8...3eb

Skrevet
3 timer siden, Resignert skrev:

Hvorfor velger folk å beholde katter som er aggressive? At kattunger "angriper" en fot innimellom er greit, men voksne katter med sånn adferd ville jeg avlivet tvert. Har sett flere tilfeller av helt "psyko" katter, der eneste medisin er haglegevær.

Då du hat ingen tro på at det kan være grunner til at katter angriper? 

Skrevet
On 10/28/2019 at 3:40 PM, Tvist said:

Då du hat ingen tro på at det kan være grunner til at katter angriper? 

Ja, det er det sikkert. Men hvem skal finne ut hva, og hvem skal gjøre noe med det. Martha Louise og Durek Verrett? 

Jeg hadde ikke gidda å prøve å fikse ei katt med uakseptabel adferd (aggressivitet, urenslighet) Bare avlivet den på en human, effektiv og kostnadseffektiv måte. Der er hagla uovertruffen, om man har den muligheten.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Resignert skrev:

Ja, det er det sikkert. Men hvem skal finne ut hva, og hvem skal gjøre noe med det. Martha Louise og Durek Verrett? 

Jeg hadde ikke gidda å prøve å fikse ei katt med uakseptabel adferd (aggressivitet, urenslighet) Bare avlivet den på en human, effektiv og kostnadseffektiv måte. Der er hagla uovertruffen, om man har den muligheten.

Håper du ikke har dyr da, siden du ikke bryr deg.

Skrevet
1 time siden, Resignert skrev:

Du hadde gjort det samme med alle dyr regner jeg med? Eller er det bare katter som er verdt null i dine øyne? 

Anonymkode: 068ea...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...