AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1 Skrevet 19. oktober 2019 Hei, svigers er stort sett veldig opptatt med sitt. De kommer innom en svipptur kanskje annenhver mnd i forbindelse med noe annet. Det resulterer i at vi hver gang er uforberedt (halvtimes varsel) og at det stort sett er i leggetid. Da er jo den minste veldig krevende for det er midt i sovetid og noen fremmende krever han skal gi klemmer, si hei, danse og synge. Og jeg er forventet skal diske opp med middag fra bunnen av. Det er stort sett umulig da de kommer på søndager men hvordan kan jeg endre dette? Har fått høre hvor udugelig jeg er som vertinne som serverer pizza en søndag. Men når det er i leggetid og alt er stengt så får jeg ikke gjort det særlig bedre. Denne helgen har vi fått litt forvarsel men vi vet nå lørdag kveld klokken 10 fremdeles ikke om de kommer 1 eller 3 stykker, når de kommer. Om de rekker komme til middag eller hvor lenge de kan bli. Hvordan kan jeg sa som vertskap planlegge middag fra bunnen av på en omtenksom måte og unngå at dette går over leggetid så svigers føler seg ivaretatt Anonymkode: cef74...236
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #2 Skrevet 19. oktober 2019 Du får be mannen din om å sette dem på plass! Og om besteforeldrene blir sett på som fremmede, så bør vel forholdet enten forbedres med at de får tydelig beskjed om hva som passer seg mpt leggerutiner osv., eller så bør de bare bli kuttet ut om de ikke kan respektere dette! Anonymkode: 2d963...96e 3
Lill3My Skrevet 19. oktober 2019 #3 Skrevet 19. oktober 2019 Høres veldig slitsomt ut! Si at du har middag kl xx. Om de da ikke er der får eebfå rester når de kommer. Ellers kan du jo lage en typisk stuing eller gryterett som kan stå å putre på svak varme. Slike som ofte blir bedre dess lengre de står 2
Laila1978:* Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 Kommunikasjon er nøkkelen i alle forhold, selv med svigers! Enig med kommentator over, få din samboer til å snakke med sine foreldre og fortelle dem at dette ikke er akseptabelt (for jeg antar hen er enig med deg i denne saken?). Kyss og klem fra Laila 1
Gjest theTitanic Skrevet 19. oktober 2019 #5 Skrevet 19. oktober 2019 Om de gir beskjed en halvtime før så kan du bare gi beskjed tilbake om at det slett ikke passer, men at dere kan avtale en annen dag, men med lengre forvarsel. Og dårlig vert som serverer pizza??? Informer at i god gammeldags barneoppdragelse så lærte man å spise det man får servert og si takk! Men de fikk kanskje ingen oppgragelse?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #6 Skrevet 19. oktober 2019 Send melding. Si fra hvilket tidspunkt det ikke passer (som midt i leggetida = uaktuelt). Kommer de på så kort varsel kan de ikke forvente mer enn brødmat og kokte egg. Anonymkode: d2fea...bc1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå