worriedgirl Skrevet 19. oktober 2019 #1 Skrevet 19. oktober 2019 (endret) Ble tatt i alderskontroll for 2. gang. Denne gangen sjekket jeg dog legget mot maskinen, men skrev tydeligvis inn fødselsdatoen feil som gjorde at jeg lot han kjøpe likevel. Hva skjer konkret nå etter 2. gangs brudd? Er redd for å få noe på rullebladet eller sette arbeidsplassen min i fare Endret 19. oktober 2019 av worriedgirl
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #2 Skrevet 19. oktober 2019 Det heter scankontroll. Spør sjefen din. Anonymkode: 99803...3c1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #3 Skrevet 19. oktober 2019 Alkohol? Du kan i verste fall risikere at arbeidsstedet mister bevilgningen for salg, og du kan miste jobben. Anonymkode: f603d...3bc 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 Samma det vel. Anonymkode: ea8f8...315
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #5 Skrevet 19. oktober 2019 Poenget med sånne kontroller er ikke å sparke noen eller kutte bevilgninger osv. I en sånn skjenkekontroll-runde så tester dem mange butikker i alle kjeder, og ca 1/4 av kontrollørene får kjøpt. Poenget er å kartlegge og forbedre rutinene. Når det er sagt så er det jo helt opp til sjefen din hva konsekvensene er for å bli tatt flere ganger.. Hvis du er den eneste som blir tatt på det, gjentatte ganger, så får du i verste fall en skriftlig advarsel. Hvis det er sånn at alderskontroll generelt er dårlig hos dere så må leder sørge for bedre opplæring og oppfølging rundt dette. Anonymkode: c264b...240
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 Da jeg jobbet i butikk, fikk ingen kjøpt alkohol uten å fremvise gyldig pass. Uansett alder. Alle ansatte hadde tre dagers opplæring i passkontroll hos Nasjonalt ID-senter, og hadde en egen kasse kun for de som skulle kjøpe øl. Butikken ble aldri tatt i alderskontroll igjen. (Men ble saksøkt av en kunde for diskriminering, men det er en annen sak). Hvis du bommer to ganger og får sparken. Kan du gå til sak mot arbeidsgiver for usaklig oppsigelse. Du får fri rettshjelp. Anonymkode: efa65...d1e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 Pass for å kjøpe alkohol.. sinnsykt. Ikke rart ungdommen heller kjøper narkotika av kompiser.... Anonymkode: 60738...253 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 Det er jo helt sykt at de under 18 år som prøver seg ikke får noen straff. Hvis jeg møter opp i passkontrollen i USA med falsk pass, skal du banne på at jeg får straff. Anonymkode: f12f0...374
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo helt sykt at de under 18 år som prøver seg ikke får noen straff. Hvis jeg møter opp i passkontrollen i USA med falsk pass, skal du banne på at jeg får straff. Anonymkode: f12f0...374 Hvorfor er det sykt? Det er ikke ulovlig å kjøpe alkohol når man er under 18, så hvorfor skulle det straffes? Anonymkode: bd59b...dfb 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det sykt? Det er ikke ulovlig å kjøpe alkohol når man er under 18, så hvorfor skulle det straffes? Anonymkode: bd59b...dfb Det er det som er sykt. Det burde være like ulovlig å kjøpe alkohol som det er å selge alkohol. Slik det er med narkotika. Anonymkode: 21a57...de3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det som er sykt. Det burde være like ulovlig å kjøpe alkohol som det er å selge alkohol. Slik det er med narkotika. Anonymkode: 21a57...de3 Sant å si så er straffen for å selge narkotika strengere enn straffen er for å kjøpe det. Som seg hør og bør. Anonymkode: 7d543...821
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 Hvor mye opplæring har du fått, TS? Hvordan går det med alle de andre ansatte, hender det at de gjør feil? Hvordan er systemet? Det er klart at det ikke er bra å bli tatt i kontroll to ganger, men det er kanskje ikke krise, heller. Du må uansett snakke med leder og finne en vei videre. For det kan selvfølgelig ikke skje en tredje gang. Anonymkode: 7bfe0...acf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #13 Skrevet 20. oktober 2019 11 hours ago, AnonymBruker said: Da jeg jobbet i butikk, fikk ingen kjøpt alkohol uten å fremvise gyldig pass. Uansett alder. Alle ansatte hadde tre dagers opplæring i passkontroll hos Nasjonalt ID-senter, og hadde en egen kasse kun for de som skulle kjøpe øl. Butikken ble aldri tatt i alderskontroll igjen. (Men ble saksøkt av en kunde for diskriminering, men det er en annen sak). Hvis du bommer to ganger og får sparken. Kan du gå til sak mot arbeidsgiver for usaklig oppsigelse. Du får fri rettshjelp. Anonymkode: efa65...d1e Dette er jo ulovlig. Førerkort og bankkort med bilde er godkjent ID i Norge. Anonymkode: 0fcbd...531 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #14 Skrevet 21. oktober 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det sykt? Det er ikke ulovlig å kjøpe alkohol når man er under 18, så hvorfor skulle det straffes? Anonymkode: bd59b...dfb Men det er vel ulovlig å bruke falsk legitimasjon? Anonymkode: e12ed...d73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå