Gå til innhold

Vi som ikke tiltrekkes av utseendet, men av andre ting...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...ser faktisk ikke på andre enn partneren vår.

Jeg er så lei av å lese dette gjentatt til stadighet, at «alle ser på andre enn partner og synes andre er kjekke/pene». Nei, det stemmer ikke.

Det stemmer ikke for meg, og dermed må jeg tro at det finnes andre det heller ikke stemmer for. 

Flere?

Anonymkode: 4404b...e10

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant. Slutter du å registrere alt som er pent når du får kjæreste? Eller funker det bare med ting som er sammenlignbare; du slutter å se at andre bygninger er flotte når du kjøper deg hus? Slutter å synes andre valper er søte når du får seg bikkje?

Jeg er ultramonogam og synes sjelden andre menn er tiltrekkende når jeg er i et forhold, men jeg kan jo selvfølgelig se at enkelte menn/esker er pene/søte/kjekke. Du gjør ikke det? 

• Liker 7
Skrevet
38 minutter siden, kisskissbangbang skrev:

Interessant. Slutter du å registrere alt som er pent når du får kjæreste? Eller funker det bare med ting som er sammenlignbare; du slutter å se at andre bygninger er flotte når du kjøper deg hus? Slutter å synes andre valper er søte når du får seg bikkje?

Jeg er ultramonogam og synes sjelden andre menn er tiltrekkende når jeg er i et forhold, men jeg kan jo selvfølgelig se at enkelte menn/esker er pene/søte/kjekke. Du gjør ikke det? 

Nei, jeg registrerer jo andre mennesker og forholder meg til andre mennesker, og jeg klarer fint å vurdere om andre mennesker er objektivt pene eller kjekke.

Utseendet har bare ikke noe med min tiltrekning å gjøre overhodet, dermed så tenker jeg ikke «Oi, hun var pen!» eller «Han var jammen kjekk!»

Tenker heller ikke på bygninger eller hunder på den måten, nei. 

Det har jo ikke noe med monogami å gjøre, det har med hva man tiltrekkes av.

Litt på samme måte som enkelte har fotografisk hukommelse og andre kan primtall på rams, uten at det betyr at alle andre har det og kan det. 

Synes dette forumet er så snevert. Alt skal være A4, og man hører hele tiden at sånn fungerer folk og sånn fungerer de ikke. Så tråden var mest ment for å få frem en liten bit av mangfoldet. 

• Liker 3
Skrevet

Kan jo legge til at jeg synes folk er vakre og fine hvis jeg allerede er glad i de eller tiltrukket av de. Det er bare ikke via øynene mine de blir det.

• Liker 1
Gjest ByeByeLove
Skrevet

Jeg er slik. Jeg har bare øyne for den ene som opptar meg, og for å komme dit må det være ... ja, vanskelig å beskrive. Det har egentlig bare skjedd én gang, og det var skumle greier. Tiltrekning kan være sterke greier. Jeg kunne ha skrevet ei bok om den greia med henne.

Skrevet

Syns kjæresten min er så fin at jeg faktisk helt på ekte ikke syns andre en finere, muligens fordi jeg kjenner han så godt og føler meg så trygg

ser at andre også er kjekke, ja, men syns ingen er finere enn min😂

Anonymkode: 16331...98a

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva navnet på trådden har med innholdet å gjøre?

Trådnavnet handler om folk som tiltrekkes av andre ting enn utseendet, mens innlegget handler om folk som ikke ser på andre enn partner?

Hva har det ene med det andre å gjøre?

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, Kognosøren skrev:

Jeg er slik. Jeg har bare øyne for den ene som opptar meg, og for å komme dit må det være ... ja, vanskelig å beskrive. Det har egentlig bare skjedd én gang, og det var skumle greier. Tiltrekning kan være sterke greier. Jeg kunne ha skrevet ei bok om den greia med henne.

Kunne du skrevet litt her om det? Hadde vert interessert i å høre litt mer, bare om du vil så klart. 

Anonymkode: 17b82...bc9

Gjest ByeByeLove
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kunne du skrevet litt her om det? Hadde vert interessert i å høre litt mer, bare om du vil så klart. 

Anonymkode: 17b82...bc9

Nei, det blir side opp og side ned. Hun er den fineste jeg har møtt. Men håpløs og sammensatt. Håpløst sammensatt. Jeg vet ikke om jeg får oppleve det der igjen. Vi får se.

Skrevet

Jeg er slik . Min ene er min ene. Jeg blir tiltrukket av kjemi og følelsen av tilhørighet jeg får til personen. 

Anonymkode: cf785...f23

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

...ser faktisk ikke på andre enn partneren vår.

Jeg er så lei av å lese dette gjentatt til stadighet, at «alle ser på andre enn partner og synes andre er kjekke/pene». Nei, det stemmer ikke.

Det stemmer ikke for meg, og dermed må jeg tro at det finnes andre det heller ikke stemmer for. 

Flere?

Wow ! 

Er du kvinne el mann? 

Alder? 

Alltid følt det sånn ? 

Anonymkode: d7fbb...ad5

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, kisskissbangbang skrev:

Tenker og har det nøyaktig på samme måte. Jeg er selv monogam og finner ikke andre menn tiltrekkende når jeg er i et godt forhold. Men jeg registrerer jo at andre mennesker er pene, og kan da gjerne «ta en titt». Dette gjelder da både damer og menn (jeg er hetero). Men det er noe «interessant» med pene mennesker, jeg tar liksom en ekstra titt. Det blir med det da, jeg ser og registrerer, og så tenker jeg ikke mer på det. Får overhodet ikke lyst på noen eller fantaserer om andre.

Men man blir jo ikke totalt blind bare fordi man er i et forhold. Det er jo en forskjell på å se hvem som er attraktive og å selv bli tiltrukket av noen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg går ikke etter utseendet. Det er noe med personlighet å gjøre, men jeg har likevel mine preferanser. Har vært sammen med flere som ikke andre anser som kjekke. Jeg kan se om en mann er pen eller kjekk. Men jeg har ikke vært tiltrukket av en annen mann de 12 år jeg har vært sammen med mannen. Det har ikke skjedd. Det kan sikkert skje siden ingen hersker fullt og helt over sine følelser. Men ville ikke gjort noe med det. 

Anonymkode: 9b334...d92

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Kognosøren skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slik . Min ene er min ene. Jeg blir tiltrukket av kjemi og følelsen av tilhørighet jeg får til personen. 

Anonymkode: cf785...f23

Det var det jeg visste at flere hadde det sånn!

Av ren nysgjerrighet; er dere selv vant med å få mye oppmerksomhet på grunn av utseendet? 

Jeg er det, og har alltid tenkt at det er det som gjør at jeg har en aversjon mot det. Men det kan sikkert også skyldes andre ting, som hvordan jeg fungerer i toppen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det som deg Ts. 

Kan registere at noen er «pene» men blir ikke tiltrukket av det.

blie tiltrukket først når jeg kjenner kjemi. Intelligens og humor og det lille ekstra betyr mest for meg.

jeg er forøvrig kvinne. 

Seksualforumet her er tidvis veldig snevert og trist.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av ren nysgjerrighet; er dere selv vant med å få mye oppmerksomhet på grunn av utseendet? 

Jeg er det, og har alltid tenkt at det er det som gjør at jeg har en aversjon mot det. Men det kan sikkert også skyldes andre ting, som hvordan jeg fungerer i toppen. 

Ja en del. Og det blir for snevert.

• Liker 2
Skrevet

Tiltrekkes av måten vedkommende ter seg på, ikke av et utseende. At noen er såkalt kjekke interesserer meg midt på ryggen. Har vært sammen med mannen min i mange år og ser ikke til andre menn på den måten.

At det er lov å se - javel, men hvorfor det? Har bare ikke det fokuset. Har mannen min og nok meningsfylte ting å fylle livet mitt med.

Anonymkode: 97573...2ec

• Liker 4
Gjest ByeByeLove
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke pga. utseendet alene, men det er ikke slik at det skorter på Tinder-matcher med flotte damer. Samtalene blir korte og uinteressante for min del. Jeg vil heller si at jeg har andre attributter som hekter damene.

Skrevet

Jeg er også sånn. Altså jeg klarer å se forskjell på hvordan folk ser ut, men ikke noe utover det. Jeg får ingen wow-følelse av folks utseende. Jeg har aldri snudd meg etter noen på gata, for å si det sånn. Det som gir meg wow-følelse, eller som gjør at jeg tenker «fy fela så fin hen er» er småting man kun ser hvis man er forelsket i personen. Og det er så små diffuse ting at jeg klarer ikke forklare det engang. 

Anonymkode: a7171...88e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...