AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1 Skrevet 19. oktober 2019 Ønsker å kjøpe besafe izi go babybilstol. Ser de har en som heter besafe izi go x1 og besafe izi go modular x1 i-size. Den første er mye billigere enn den andre, men hva er forskjellen?😅 https://www.besafe.com/product-category/baby-car-seat/ Anonymkode: 80c18...2aa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #2 Skrevet 19. oktober 2019 Modular sin base kan brukes på stol nr 2 også - dog selve stol nr 2 er svindyr og varer ikke ut bakoverperioden. Men jeg har lagt merke til at flere sliter med at baby får haka på brystet i izi go X1 enn Modular. Modular er også romsligere og varer ofte lengre enn X1, dog bør man jo bytte til stol nr 2 så fort baby passer i stolen og kan sitte med støtte. Får man dog store babyer er det noen som opplever at X1 blir trang etter kort tid, lenge før 6 mnd. Anonymkode: 3dc18...2e2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #3 Skrevet 19. oktober 2019 Det vil da si at det er en litt romsligere stol som i tillegg har en base til stol nr 2? Anonymkode: 80c18...2aa
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg hadde modular først, men babyen passa rett og slett ikke i den. Liten og tynn baby, men han ble sittende som en potetsekk. Den var rett og slett for trang. Vi fikk bytta den til maxi cosi pebble, butikken vi kjøpte i sa at det skjer noen ganger at babyen bare ikke passer. Synd, for jeg elsket stolen. Men babyen må jo sitte bra, det er viktigst Kjenner flere som har slitt med at modular blir for trang, ikke for kort 🤔 Anonymkode: 86e46...e61
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde modular først, men babyen passa rett og slett ikke i den. Liten og tynn baby, men han ble sittende som en potetsekk. Den var rett og slett for trang. Vi fikk bytta den til maxi cosi pebble, butikken vi kjøpte i sa at det skjer noen ganger at babyen bare ikke passer. Synd, for jeg elsket stolen. Men babyen må jo sitte bra, det er viktigst Kjenner flere som har slitt med at modular blir for trang, ikke for kort 🤔 Anonymkode: 86e46...e61 Jeg kan ikke skjønne at modular ble for trang? Vår har ligget i øverste del av alle kurver, og den ble aldri for trang til han.. den ble for kort til slutt da 🤷😂 Anonymkode: cee68...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #6 Skrevet 21. oktober 2019 Ser dere skriver at både x1 og modular er trange? Men x1 er trangere enn modular? Vi trenger bare en babystol, ikke videre. Så da lønner det seg kanskje å kjøpe x1, dersom den ikke er super trang da? Er det noe forskjell på disse i forhold til sikkerhet? Anonymkode: 80c18...2aa
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #7 Skrevet 21. oktober 2019 Vi har modular og liten og tynn baby (prematur). Stolen har ikke vært trang til vår baby. Byttet til neste stol i serien når baby kunne sitte selv ved 10 -11 måneder (uten at baby hadde vokst ut av stolen). Basert på vekt/lengde grensene i stol nr 2 og vår babys vekstkurve antar vi at stolen vil passe til rundt 5 års alder. Vi fant den på tilbud på nett og betalte ca kr 3000,- (har ikke sjekket priser på andre stoler så vet ikke om dette er dyrt eller ei) Anonymkode: 7460b...48e
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #8 Skrevet 21. oktober 2019 Vi har iZi Twist B i-Size, kan brukes fra nyfødt til 4 år. Kjempefornøyd. Anonymkode: 9ab79...adf 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #9 Skrevet 22. oktober 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har iZi Twist B i-Size, kan brukes fra nyfødt til 4 år. Kjempefornøyd. Anonymkode: 9ab79...adf Får du 45 grader helning i stolen? Anonymkode: 3dc18...2e2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #10 Skrevet 22. oktober 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du 45 grader helning i stolen? Anonymkode: 3dc18...2e2 Ja, det er vater på den, så kjempelett å justere den helt korrekt. Anonymkode: 9ab79...adf
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #11 Skrevet 23. oktober 2019 På 20.10.2019 den 8.21, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke skjønne at modular ble for trang? Vår har ligget i øverste del av alle kurver, og den ble aldri for trang til han.. den ble for kort til slutt da 🤷😂 Anonymkode: cee68...bfb Nei vi skjønte ikke helt greia vi heller. Men som sagt så er det bare sånn at noen barn passer ikke i stol x, men sitter flott i stol y. De sa på butikken at de hadde sett det før, uten at de helt visste hvorfor. Babyen ble på en måte sittende med armene klemt, så de ble liggende klemt over magen hele tiden. Det skal og nevnes at basen vi hadde fått var ødelagt, så uansett hvor mye vi prøvde så fikk vi ikke rett helling (festet var ødelagt så lengden på foten kunne ikke justeres rett). Vi brukte bare stolen og festet den med bilbeltet fram til vi dro til butikken for å få hjelp (eventuelt høre at vi var fullstendig idioter som ikke skjønte greia, jeg var så frustrert 😛). Men da vi kom dit og fikk hjelp oppdaga de jo at basen var ødelagt, og de syntes ikke babyen satt bra i det hele tatt, og foreslo derfor et bytte. Jeg likte egentlig besafe over maxicosi, så var ikke så fornøyd med byttet i det hele tatt. Men siden babyen satt mye bedre i maxicosien så var det jo et enkelt valg. Og jeg ble vant til den 😛 Anonymkode: 86e46...e61
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #12 Skrevet 23. oktober 2019 Jeg synes også det er rart at den er for trang. Ungen min er 11 måneder, 75 cm og 9,5 kilo, og passer helt fint. Skal bytte til neste stol nå siden barnet er tungt nok, men barnet passer helt fint i modular fortsatt. Anonymkode: 2693f...bab
Martii1 Skrevet 23. oktober 2019 #13 Skrevet 23. oktober 2019 TS: Ser at modular er mye dyrerer enn den x1. Forskjellen er at modular kan du bruke basen videre til stor nr 2? Ellers ingen forskjeller? Er de begge like trange som dere skriver over her??
Bloated Skrevet 23. oktober 2019 #14 Skrevet 23. oktober 2019 Har modular selv, super stol og absolutt ikkje for trang. Vi hadde ein blubb av ein baby sist det er ulike innlegg i den som tas ut etter kvart som baby vokser, og selene reguleres med lengda men det viktigste med babystol er at den passer i bilen, at du får riktig helling, så vil anbefale deg å prøve før kjøp anten I butikk eller via nokon i nærheten.
Unicorn1337 Skrevet 26. oktober 2019 #15 Skrevet 26. oktober 2019 Vi har bestemt oss for Stokke BeSafe, basert på hvor enkel den var å bruke med basen og vognen, og at det er en trygg stol. Men vi er lange begge to, og forventer et relativt stort barn. Risikerer vi å bruke nesten 3000kr på en stol, bare for å måtte kjøpe ny?
Unicorn1337 Skrevet 26. oktober 2019 #16 Skrevet 26. oktober 2019 På 23.10.2019 den 9.06, Bloated skrev: Har modular selv, super stol og absolutt ikkje for trang. Vi hadde ein blubb av ein baby sist det er ulike innlegg i den som tas ut etter kvart som baby vokser, og selene reguleres med lengda men det viktigste med babystol er at den passer i bilen, at du får riktig helling, så vil anbefale deg å prøve før kjøp anten I butikk eller via nokon i nærheten. Er dette en ting også? vi skal ha base, og har bestilt ny bil som kommer bare noen uker før baby. Kan det være stol ikke passer i bil?
Bloated Skrevet 26. oktober 2019 #17 Skrevet 26. oktober 2019 Akkurat nå, Unicorn1337 skrev: Er dette en ting også? vi skal ha base, og har bestilt ny bil som kommer bare noen uker før baby. Kan det være stol ikke passer i bil? Det kan vere ja, aldri nokon garanti. Men trur modular passer i svært mange biler, og i verste fall kan du montere stolen utan basen for då er det enklare å regulere hellinga grunnen til at helling er viktig er jo pga oksygenopptaket til baby blant anna, så er veldig viktig å prøve. Kas bil har dere bestilt?
Unicorn1337 Skrevet 26. oktober 2019 #18 Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, Bloated skrev: Det kan vere ja, aldri nokon garanti. Men trur modular passer i svært mange biler, og i verste fall kan du montere stolen utan basen for då er det enklare å regulere hellinga grunnen til at helling er viktig er jo pga oksygenopptaket til baby blant anna, så er veldig viktig å prøve. Kas bil har dere bestilt? Nye Nissan leaf. Den som kom i 2018. Hvordan kontrollerer jeg at dette er en god match?
Bloated Skrevet 26. oktober 2019 #19 Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, Unicorn1337 skrev: Nye Nissan leaf. Den som kom i 2018. Hvordan kontrollerer jeg at dette er en god match? Du må prøve stolen i bilen rett og slett, men om du melder deg inn i gruppa på Facebook "bilstoler" så kan du jo legge ut eit innlegg å høyre om andre med erfaring med den komboen av stol og bil meiner å ha lest at den går fint i leaf, men så veit eg også at det er forskjell på Stokke versjonen og vanlig modular så vil anbefale deg den gruppa! Mykje nyttig lærdom der 😊
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #20 Skrevet 26. oktober 2019 3 timer siden, Unicorn1337 skrev: Vi har bestemt oss for Stokke BeSafe, basert på hvor enkel den var å bruke med basen og vognen, og at det er en trygg stol. Men vi er lange begge to, og forventer et relativt stort barn. Risikerer vi å bruke nesten 3000kr på en stol, bare for å måtte kjøpe ny? Vi har Stokke besafe, og lang unge, og det går helt fint. Ungen min er som sagt 11 mnd og 74 cm, og har fortsatt masse plass i stolen. Nesten 10 cm klaring til kanten. Vi bytter stol fordi hun er tung nok til å bruke vanlig bakovervendt, og vi er lei av å bære stolen ut og inn. Anonymkode: 2693f...bab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå