Gå til innhold

Hjelp, infisert øre på hund, bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Oppdaget i kveld at hunden vår har noe som kan se ut som infeksjon i ørene. Hun fikk valper for 2 uker siden så vi har ikke holdt på mye med henne i det siste da hun ligger på et rolig rom og ammer stort sett hele døgnet. Har også mye pels foran ørene nå. Superdårlig samvittighet for at vi ikke har sett det før, det ser ut som det har vart i noen dager ihvertfall.. 

Hun er varm og rød i ørene, har mye størknet greier nedi der og noe som kan se ut som eksem men er usikker på om det er sår eller noe som er størknet. Hun driver ikke og klør seg eller rister på hodet, har ikke merket noe annet en at jeg så hun var rød nå når hun kom opp en tur.. 

Er dette så akutt at vi må ringe veterinær nå i kveld? Må vi dra i morgen, eller kan det vente til mandag? Penger er selvsagt ikke et spørsmål, bare det at jeg er alene med 2 barn akkurat nå og minste la seg for 2 timer siden.

Og hva gjør vi med valpene hvis mor må til veterinæren? Og hva med ammingen og evt medisiner? 

IMG_20191019_200151.jpg

Anonymkode: bd41c...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vente til mandag. 

Resten vil dyrlegen kunne svare deg på. 

Anonymkode: b4e8e...23b

• Liker 2
Skrevet

Er du usikker på valpene, ta dem med i eget reisebur. 

Anonymkode: 81e4e...0c8

Skrevet

Takk for svar. Flere som vil uttale seg? ❤️

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun driver ikke og klør seg eller rister på hodet, har ikke merket noe annet en at jeg så hun var rød nå når hun kom opp en tur.. 

Siden hun ikke synes å være plaget,kan du fint vente til mandag tenker jeg.Er valpene små,evt. at du blir lenge borte,ta valpene med. Ang. medisiner etc,spør veterinæren. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Chantielle skrev:

Siden hun ikke synes å være plaget,kan du fint vente til mandag tenker jeg.Er valpene små,evt. at du blir lenge borte,ta valpene med. Ang. medisiner etc,spør veterinæren. Lykke til :)

Jeg vet ikke om hun plages egentlig, hun oppfører seg jo veldig annerledes nå enn før mtp valpene så det er vanskelig å vite.. Men hun rister ikke på hodet eller klør da, er det et sikkert tegn tenker du? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om hun plages egentlig, hun oppfører seg jo veldig annerledes nå enn før mtp valpene så det er vanskelig å vite.. Men hun rister ikke på hodet eller klør da, er det et sikkert tegn tenker du? 

Bra tegn at hun ikke rister på hodet og/eller klør.Jeg hadde tatt det med ro til mandag,dersom ikke det forverrer seg i mellomtiden.

Skrevet

Jeg er ingen veterinær men jeg tenker at det kan vente.

Anonymkode: 12593...0ed

Skrevet

Har du ørerensemiddel til hund? 

I så fall, rens ørene og hvis det ikke bedrer seg i løpet av helgen kan du kontakte veterinær. 

Anonymkode: 69695...c8f

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ørerensemiddel til hund? 

I så fall, rens ørene og hvis det ikke bedrer seg i løpet av helgen kan du kontakte veterinær. 

Anonymkode: 69695...c8f

Nei, men kan jeg bruke vanlig saltvannsrens? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...