Arba Skrevet 19. oktober 2019 #1 Skrevet 19. oktober 2019 Hvor er det varmest og roligst på vinterstid (desember/januar) - Puerto Rico eller San Agustin i Gran Canaria?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #2 Skrevet 19. oktober 2019 Vil absolutt anbefale Puerto Rico, om ikke du er 60+. San Augustin/Playa del Ingles - området er "overtatt" av brautende Tyskere. Varmest er vel ikke store forskjellen på. Anonymkode: a25f2...254 1
caroprins Skrevet 19. oktober 2019 #3 Skrevet 19. oktober 2019 Varmest er nok Puerto Rico og roligste av de to er nok San Augustin. Vil anbefale at du velger deg Puerto Mogan. Da får du både varmest og roligste i samme pakke. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 8 minutter siden, Arba skrev: Hvor er det varmest og roligst på vinterstid (desember/januar) - Puerto Rico eller San Agustin i Gran Canaria? PR er varmest men der er myyyye uro på kvelds og nattetid. Mye fyll, rølpefyll fra normenn på fylletur. SA er mye roligere, men der har du hele tiden kjølig havvind inn mot østsiden av øya. Sør vest er bedre slik. Skal du ha ro på sørvestsiden, så går du for hoteller andre steder enn PR. Eller finner deg en bolig på trivago.com. Anonymkode: eac5d...905
Arba Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2019 Var i Puerto Rico forrige jul - var jo bare pensjonister der (det liker vi - rolig og avslappende!). Så vil ikke tro PR er for yngre folk, er vel stort sett gamlinger her? Aldri vært i San Agustin, men må si jeg liker å være høyt oppe på klippene i PR! Betydelig mye billigere i Agustin da, sparer vel 1500 x 2 kr på å booke hotellet der. Står mellom Servatur Puerto Azul i PR eller Abora Interclub i Agustin - hva tenker dere folkens?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #6 Skrevet 19. oktober 2019 Hva med Mogan, Maspalomas eller Amadores? Anonymkode: 08f0a...bca
Arba Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2019 Liker best hoteller på høyder - vakre klipper i PR. Og liker å omgjenge meg eldre folk - rolig og avslappet atmosfære.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #8 Skrevet 19. oktober 2019 33 minutter siden, Arba skrev: Hvor er det varmest og roligst på vinterstid (desember/januar) - Puerto Rico eller San Agustin i Gran Canaria? San Agustin mister sola tidlig på ettermiddagen, dessverre. Utenom det hadde jeg valgt San Agustin! Anonymkode: ec188...9e8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #9 Skrevet 19. oktober 2019 6 minutter siden, Arba skrev: Liker best hoteller på høyder - vakre klipper i PR. Og liker å omgjenge meg eldre folk - rolig og avslappet atmosfære. Maspalomas området bør da være ett område med det du søker. Alternativt Playa del Cura. Der får du både ro og høyde. Anonymkode: eac5d...905
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #10 Skrevet 19. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: San Agustin mister sola tidlig på ettermiddagen, dessverre. Utenom det hadde jeg valgt San Agustin! Anonymkode: ec188...9e8 Stranda i San Augustin mister sola når den går ned.... Utover det kommer det an på beliggenhet når det enkelte hotell mister sola på sitt område. San Augustin er for øvrig et rolig område med mye fastboende/ langtidsferierende gamlinger fra Skandinavia. Jeg ville likevel heller bodd der enn i Puerto Rico. Jeg ville faktisk bodd hvor som helst før Puerto Rico... Det eneste positive som kan sies om det stedet er at det er det aller mest solsikre stedet på øya ☀️ Anonymkode: 46cb9...d55
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #12 Skrevet 19. oktober 2019 3 minutter siden, Arba skrev: Hva med Maspalomas, Tenerife? Maspalomas er ikke på Tenerife. Tenerife har kaldere klima, des/jan er uansett også vinter på canariøyene. Maspalomas er et utmerket sted med tanke på ro og klima. Men unngå å bestille på hotellet merket med bare homofile menn, da ellers diskusjoner om når tid sola går ned, blir for dumt. Sola går ned i 17.30 -18 tiden langs kysten, uansett hvor du er på øya midtvinters. Men når tid skyene kommer på dagen og ettermiddagene det kan ingen forutsi. Oppe i fjellene er sola borte mange steder midt på vinteren. Der kan det og være snø.... særlig på fjellovergangen på høyfjellet. Men det spør ikke ts om. Anonymkode: eac5d...905
Arba Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter #13 Skrevet 19. oktober 2019 Ville dere gått for Abora Interclub i SA eller Servatur Puerto Azul i PR? Interclub er noe billigere enn Azul. https://www.apollo.no/reiser/europa/spania/kanarioyene/gran-canaria/san-agustin/hotell/abora-interclub?productCategoryCode=FlightAndHotel&catalogueItemId=144338&page=priceCalendar&departureAirportCode=OSL&durationGroupCode=0&paxAges=18,18&departureDate=2019-10-19 https://www.ving.no/kanarioyene/gran-canaria/puerto-rico/servatur-puerto-azul
tirben Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 Hvis du er yngre enn 60 år, ville jeg styrt unna Puerto Rico! San Augustin er heller ikke noe fint. Jeg ville valgt Maspalomas.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #15 Skrevet 19. oktober 2019 2 minutter siden, Arba skrev: Ville dere gått for Abora Interclub i SA eller Servatur Puerto Azul i PR? Interclub er noe billigere enn Azul. https://www.apollo.no/reiser/europa/spania/kanarioyene/gran-canaria/san-agustin/hotell/abora-interclub?productCategoryCode=FlightAndHotel&catalogueItemId=144338&page=priceCalendar&departureAirportCode=OSL&durationGroupCode=0&paxAges=18,18&departureDate=2019-10-19 https://www.ving.no/kanarioyene/gran-canaria/puerto-rico/servatur-puerto-azul Dette er helt avhengig av hvilke krav du har til både hotellet, og ikke minst hva du ønsker å gjøre utenfor hotellet. På toppen av P R så går der ingen buss, du er avhengig av taxi eller å gå bakker og trapper. Husker ikke hvor mange trappetrinn der er opp på toppen, vi teller alltid trapper når vi går, og glemmer det like raskt. Men der er vel ca 500 trappetrinn i tillegg til alle bakkene opp. Senteret på toppen er elendig, men du finner dte mest nødvendige av mat om du ikke har full pensjon på hotellet. Der er åpnet ett nytt senter med en fin Spar butikk i P R. 22. Nivember åpner det store nye Mall senteret i PR. Ligger ovenfor senteret som er der i dag. Stranden i PR er ok, bedre enn Amadores, men dårligere ennAmfi stranden. San Augustin har jeg ikke så mye erfaring med, da vi bare har vært i kirken og området rundt der. Er du der i desember så anbefales det å reise til Las Palmas, med buss 91, og videre med lokal bybuss/taxi. På Canteras strandes lages det hvert år en svææær julekrybbe i sand. Det er en opplevelse ingen bør gå glipp av. Canariajournalen.no under det skjer er verdt å sjekke ut. Anonymkode: eac5d...905
Arba Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter #16 Skrevet 19. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt avhengig av hvilke krav du har til både hotellet, og ikke minst hva du ønsker å gjøre utenfor hotellet. På toppen av P R så går der ingen buss, du er avhengig av taxi eller å gå bakker og trapper. Husker ikke hvor mange trappetrinn der er opp på toppen, vi teller alltid trapper når vi går, og glemmer det like raskt. Men der er vel ca 500 trappetrinn i tillegg til alle bakkene opp. Senteret på toppen er elendig, men du finner dte mest nødvendige av mat om du ikke har full pensjon på hotellet. Der er åpnet ett nytt senter med en fin Spar butikk i P R. 22. Nivember åpner det store nye Mall senteret i PR. Ligger ovenfor senteret som er der i dag. Stranden i PR er ok, bedre enn Amadores, men dårligere ennAmfi stranden. San Augustin har jeg ikke så mye erfaring med, da vi bare har vært i kirken og området rundt der. Er du der i desember så anbefales det å reise til Las Palmas, med buss 91, og videre med lokal bybuss/taxi. På Canteras strandes lages det hvert år en svææær julekrybbe i sand. Det er en opplevelse ingen bør gå glipp av. Canariajournalen.no under det skjer er verdt å sjekke ut. Anonymkode: eac5d...905 Takk for info! Vi liker oss godt på toppen - og beveger oss sjeldent ut av hotellet. Begge hotellene er med All Inclusive. Spørsmålet er bare hvilket av hotellene som er best (mat, beliggenhet, utsikt, kvalitet, hotellrom)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #17 Skrevet 19. oktober 2019 1 minutt siden, Arba skrev: Takk for info! Vi liker oss godt på toppen - og beveger oss sjeldent ut av hotellet. Begge hotellene er med All Inclusive. Spørsmålet er bare hvilket av hotellene som er best (mat, beliggenhet, utsikt, kvalitet, hotellrom) Det er umulig å svare deg på. Du må lese vurderinger på nett, utrn at du nødvendigvis blir kloker av den lesningen. Anonymkode: eac5d...905
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #18 Skrevet 19. oktober 2019 Kom til å tenke på en sak. Det ene hotellet ditt er Ving/Thomas Cook, det andre Apollo. Jeg vet, fra lokalbefolkningen m.fl. at der er store problemer med Thomas cook hotellene. Selv om Ving i Norge, Sverige og Danmark er oppe og går igjen, så står mange hoteller stengt på grunn av TC konkursen. Flere hoteller hadde så lite belegg at Ving for få dager siden stengte hotellene og flyttet de få gjestene som var der til andre hoteller. Ett av hotellene dette gjalt var nettopp på høyden mellom Amadores og Puerto R. Jeg klarer ikke huske hvilket eller hvor mange hoteller dette skjedde på. Vi vet heller ikke hvordan dette vil bli om noen uker. Vil du være ok med å måtte bytte hotell i ferien så er jo dette ikke noe problem, men ønsker du ikke å ta denne risikoen, så ville jeg valgt Apollo. Vi bruker bare fly, til GC og har de siste ukene brukt flybilletter både med Ving og apollo, uten problemer. Anonymkode: eac5d...905
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #19 Skrevet 20. oktober 2019 7 timer siden, Arba skrev: Ville dere gått for Abora Interclub i SA eller Servatur Puerto Azul i PR? Interclub er noe billigere enn Azul. https://www.apollo.no/reiser/europa/spania/kanarioyene/gran-canaria/san-agustin/hotell/abora-interclub?productCategoryCode=FlightAndHotel&catalogueItemId=144338&page=priceCalendar&departureAirportCode=OSL&durationGroupCode=0&paxAges=18,18&departureDate=2019-10-19 https://www.ving.no/kanarioyene/gran-canaria/puerto-rico/servatur-puerto-azul Vi skal på Servatur på PR i jula, har ikke vært der før men håper det er bra. Vi er et ektepar i midten av førtiårene med en datter i tyveårene. Anonymkode: ed483...cb6
Arba Skrevet 20. oktober 2019 Forfatter #20 Skrevet 20. oktober 2019 Så kjekt, jeg synes også at Servatur virker ganske fint - men trist det har 3.5/5 på tripadvisor, mens Interclub som er 3000 kr billigere har 4/5... hm 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå