AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1 Skrevet 19. oktober 2019 Vi er ett par med tre barn i midten av trettiårene. Eier billig hus. Jeg går på barnehagelærer-utdanningen, og mannen får omskolering via Nav etter en yrkesskade. Han er ikke handikappet, men kan ikke lenger jobbe i f eks snekker bransjen med mye støv. Han kan jobbe med alt mulig annet. Tar utdanning for å få en mer administrativ stilling, som å regne anbud f eks. Vi har en del middler, vi kan leve kanskje ett par år uten jobb om vi frigir de midlene i form av sparepenger og arv. (Ja han får dekket omskolering selv om vi har arv på konto, orker ikke diskusjon om det). Vi må minst få inn 26000 i mnd for å få alle utgiftene til å gå rundt, og det er jo ikke så mye. I teorien kan jo begge da studere videre og motta studielån og forsørger-stipend, og likevel går det rundt. Samt supplere med sparepenger. Likevel er jeg totalt angstfylt mtp fremtiden. Jeg er livredd for å miste hus og barn! Det er sikkert uealisrisk? Jeg har utviklet denne angsten etter en foreldresamtale hvor læreren sa "håper du får jobb da, kommunen sparer jo alt de kan!" Jeg svarte at jeg fikk isåfall være ringehjelp. Er det virkelig så nød? Tenker dere jeg ikke vil få jobb som barnehagelærer? Evt om jeg tar spes ped? Anonymkode: 262cc...7bf
Jacko30 Skrevet 19. oktober 2019 #2 Skrevet 19. oktober 2019 Alle barnehager trenger et visst antall med pedagogiske ledere så er jo begrenset med hvor mye de kan spare akkurat der. Men om du får jobb eller ei kommer jo ann på hvor du bor. Bor du i ei knøttlita bygd med en barnehage og flere mil til neste by kan det jo bli vanskelig... Men jeg syns de støtt søker etter pedagoger i barnehage her jeg bor og omegn. Tror nok dere skal klare dere jeg 😊
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #3 Skrevet 19. oktober 2019 Det er stor sannsynlighet at du får deg jobb med en gang etter endt utdannelse. Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg var ferdig i vår og fikk jobb før jeg var ferdig. Men jeg tok jobb et godt stykke hjemmefra fordi det ikke er ønske om nyutdannede i området her jeg bor. Jeg tok derfor jobben for å kunne opparbeide meg litt erfaring. Anonymkode: 9969d...751
NewInTown Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 Hvis det er noe som er like sikkert som banken så er det at å bekymre seg for et tilfelle som kanskje ikke skjer i fremtiden, vil ikke bedre nåtiden på noen måte. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #5 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg tenker også at jeg kan ta hva som helst av jobber. Nattevakt også. Jeg trenger bare tjene 12000 for å klare budsjettet. Vil selvsagt jobbe mer , men det jeg helst må. Anonymkode: 262cc...7bf
Eneri Skrevet 19. oktober 2019 #6 Skrevet 19. oktober 2019 Ikke bli spist opp av disse bekymringene. Som du sier, du vil ta andre jobber om du ikke får jobb i barnehage med en gang. Du kan jobbe på Sfo, som miljøarbeider på institusjon, støttekontakt, du kan starte som dagmamma osv. Og så kan jo mannen din være heldig og få full jobb, da tåler dere at du evt går ledig en stund.
Applehead Skrevet 19. oktober 2019 #7 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg ee barnehagelærer og den tanken har aldri svidd meg. Med den nye pedagognormen, er vi i underskudd på pedagogoer. Du får garantert jobb 🙂
Gjest ByeByeLove Skrevet 19. oktober 2019 #8 Skrevet 19. oktober 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Vi er ett par med tre barn i midten av trettiårene. Eier billig hus. Jeg går på barnehagelærer-utdanningen, og mannen får omskolering via Nav etter en yrkesskade. Han er ikke handikappet, men kan ikke lenger jobbe i f eks snekker bransjen med mye støv. Han kan jobbe med alt mulig annet. Tar utdanning for å få en mer administrativ stilling, som å regne anbud f eks. Vi har en del middler, vi kan leve kanskje ett par år uten jobb om vi frigir de midlene i form av sparepenger og arv. (Ja han får dekket omskolering selv om vi har arv på konto, orker ikke diskusjon om det). Vi må minst få inn 26000 i mnd for å få alle utgiftene til å gå rundt, og det er jo ikke så mye. I teorien kan jo begge da studere videre og motta studielån og forsørger-stipend, og likevel går det rundt. Samt supplere med sparepenger. Likevel er jeg totalt angstfylt mtp fremtiden. Jeg er livredd for å miste hus og barn! Det er sikkert uealisrisk? Jeg har utviklet denne angsten etter en foreldresamtale hvor læreren sa "håper du får jobb da, kommunen sparer jo alt de kan!" Jeg svarte at jeg fikk isåfall være ringehjelp. Er det virkelig så nød? Tenker dere jeg ikke vil få jobb som barnehagelærer? Evt om jeg tar spes ped? Anonymkode: 262cc...7bf Barna trives godt, forstår jeg.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 7 timer siden, Kognosøren skrev: Barna trives godt, forstår jeg. Forstår ikke ? Anonymkode: 262cc...7bf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 7 timer siden, Applehead skrev: Jeg ee barnehagelærer og den tanken har aldri svidd meg. Med den nye pedagognormen, er vi i underskudd på pedagogoer. Du får garantert jobb 🙂 ♥️ Anonymkode: 262cc...7bf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 8 timer siden, Eneri skrev: Ikke bli spist opp av disse bekymringene. Som du sier, du vil ta andre jobber om du ikke får jobb i barnehage med en gang. Du kan jobbe på Sfo, som miljøarbeider på institusjon, støttekontakt, du kan starte som dagmamma osv. Og så kan jo mannen din være heldig og få full jobb, da tåler dere at du evt går ledig en stund. ♥️ Anonymkode: 262cc...7bf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg misforstod helt her, trodde dere var foreldre til tre barn som var midt i trettiårene 😂 Wow, sprekt å omskolere seg rett før pensjonsalder, tenkte jeg først. Anonymkode: 34562...90f 2
Gjest Petra35 Skrevet 20. oktober 2019 #13 Skrevet 20. oktober 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi er ett par med tre barn i midten av trettiårene. Eier billig hus. Jeg går på barnehagelærer-utdanningen, og mannen får omskolering via Nav etter en yrkesskade. Han er ikke handikappet, men kan ikke lenger jobbe i f eks snekker bransjen med mye støv. Han kan jobbe med alt mulig annet. Tar utdanning for å få en mer administrativ stilling, som å regne anbud f eks. Vi har en del middler, vi kan leve kanskje ett par år uten jobb om vi frigir de midlene i form av sparepenger og arv. (Ja han får dekket omskolering selv om vi har arv på konto, orker ikke diskusjon om det). Vi må minst få inn 26000 i mnd for å få alle utgiftene til å gå rundt, og det er jo ikke så mye. I teorien kan jo begge da studere videre og motta studielån og forsørger-stipend, og likevel går det rundt. Samt supplere med sparepenger. Likevel er jeg totalt angstfylt mtp fremtiden. Jeg er livredd for å miste hus og barn! Det er sikkert uealisrisk? Jeg har utviklet denne angsten etter en foreldresamtale hvor læreren sa "håper du får jobb da, kommunen sparer jo alt de kan!" Jeg svarte at jeg fikk isåfall være ringehjelp. Er det virkelig så nød? Tenker dere jeg ikke vil få jobb som barnehagelærer? Evt om jeg tar spes ped? Anonymkode: 262cc...7bf Hva mener du med at du er redd for å miste barna? Skulle barnevernet gripe inn mener du?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #14 Skrevet 20. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg misforstod helt her, trodde dere var foreldre til tre barn som var midt i trettiårene 😂 Wow, sprekt å omskolere seg rett før pensjonsalder, tenkte jeg først. Anonymkode: 34562...90f Kvinne i 60-årene som tar barnehagelærerutdanning? 😂😂😂😂 Vil absolutt si det hadde vært sprekt, ja 😅 Anonymkode: 766ba...9e3 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #15 Skrevet 20. oktober 2019 3 timer siden, Petra35 skrev: Hva mener du med at du er redd for å miste barna? Skulle barnevernet gripe inn mener du? Ja om vi blir bankrått . Anonymkode: 262cc...7bf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #16 Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja om vi blir bankrått . Anonymkode: 262cc...7bf Ikke at jeg tror det. Angst er jo som regel ikke reelt. Anonymkode: 262cc...7bf
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #17 Skrevet 20. oktober 2019 Trodde dere hadde tre barn i 30-årene. Tok litt tid før jeg forsto problemet🤦♀️ Anonymkode: 4e333...687
Gjest Line1301 Skrevet 20. oktober 2019 #18 Skrevet 20. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja om vi blir bankrått . Anonymkode: 262cc...7bf Tror ikke barnevernet blander seg inn om dere så fikk dårlig økonomi og måtte selge huset. Det skal mye til å stå helt uten bolig i Norge i dag.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #19 Skrevet 20. oktober 2019 Høres ut som læreren luftet frustrasjonen rundt innsparing i komune og for lite ressurser til barna. Tror ikke det handlet om deg eller hvor enkelt det er å få jobb, det handlet om at hun føler de ikke har midlene til å strekke til for alle barna Anonymkode: f010c...7f1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå