Gå til innhold

O2 kontaktlinser

Fremhevede innlegg

Gjest bustetrolll
Skrevet

Noen her som bruker O2 kontaktlinser og har fått veldig synlige blodårer i øyet av disse?

Videoannonse
Annonse
Gjest siri piri
Skrevet

JA. Syntes de svidde litt på øyet og var irriterende. Så jeg byttet tilbake til de opprinnelige. Trodde sånne oksygenlinser skulle ha motsatt effekt jeg, fordi de slipper oksygen gjennom?

Skrevet

Jeg har også fått veldig mye synlige blodåret i øyet,vist ikke hva det kom av men har også brukt de linsene.....

Gikk over til dagslinser i går.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg prøvde dem også, men syntes de var ubehagelige, så jeg gikk tilbake til dagslinsene igjen.

Gjest siri piri
Skrevet

Håper det er greit at jeg da tilføyer et spørsmål i tråden;

Hvilke linser er det da som er minst irriterende for øet? Jeg er forsåvidt fornøyd med månedslinsene mine, men jeg liker ikke at jeg får synlige blodårer og kan bli litt tørr. Tenkte at disse O2 linsene ville la øyet puste, men det gav jo desto mer irritasjon. Antar at dagllinser da må være det ideelle, siden man får en frisk linse på hver dag? Har prøvd dailies, men det er lenge siden. Finnes det f eks noen "pustende" (dags)linser som er gode?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har prøvd Soflens One Day og Focus Dailies, og av disse to synes jeg Focus er de beste. Jeg sitter mye foran skjermen, og er plaget med tørre øyne med de aller fleste linser, men disse er de som gir meg minst plager.

Skrevet
Jeg har prøvd Soflens One Day og Focus Dailies' date=' og av disse to synes jeg Focus er de beste. .[/quote']Jeg signerer på Focus dagslinser.
Gjest siri piri
Skrevet

Så bra! Da tror jeg at jeg bestiller noen Dailies på nettet. Lurer på om jeg burde prøve dem hos optiker først? (På den annen side er månedslinsene mine Focus, pluss at jeg prøvde Dailies for lenge siden som sagt.) Bare å bestille tror dere?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg bestilte bare, i hvertfall. Du kan jo først kjøpe bare en eske, og se om de passer deg?

Gjest en liten hvit and
Skrevet

Noen som er fornøyd med Soft lens? Brukte dailies før, og var stort sett fornøyd med dem, men de er rimelig dyre....

Gjest Gjesta
Skrevet

Som jeg skrev, liker jeg Dailies bedre enn dagslinsene til Soflens. Soflens-linsene ble veldig fort tørre, og var tykkere enn Focus sine. Derimot liker jeg månedslinsene fra Soflens, både Soflens 66 og Comfort.

Gjest en liten hvit and
Skrevet

En av de tingene jeg hadde i mot dailies var faktisk at de var så tynne at de brakk bare jeg så hardt på dem, så kanskje softlens er tingen for meg. Får høre hva optikeren sier. Tror uansett ikke jeg fortsetter med O2.

Gjest NortFace
Skrevet

Et lite tips: Linsevæsken ReNu gav meg irritasjoner på øyet slik at jeg ble rød. Optikeren sa han frarådet alle sine kunder å bruke den blå utgaven av ReNu. Da skiftet jeg linsevæske og nå fungerer O2 kjempebra for meg

Gjest en liten hvit and
Skrevet

Hm. Det har jeg faktisk ikke tenkt på. Bruker Opti Free No Rub linsevæske selv. Får høre med optikeren om han mener at den kan ha noe med trøbbelet å gjøre.

Gjest tiamaria25
Skrevet

har noen av dere prøvd dailies toric? hva slags erfaringer har dere med de? jeg har skjeve hornhinner, og har fått anbefalt de av optiker.

• 2 uker senere...
Gjest en liten hvit and
Skrevet

Til dere som fikk synlige blodårer/røde øyne av O2 linsene:

Hvor lang tid tok det før blodårene trakk seg sammen og rødheten forsvant slik at øyet så normalt ut igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...