Gå til innhold

Hvordan løse lengre flytting? Har ikke bil, førerkort eller noen som kan hjelpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er beste måte å løse flytting over lengre avstand på?

Vil ta ca. 10 timer med bil. Har verken bil, førerkort, eller noen kan hjelpe meg. Har ingen møbler, men en del forskjellig annet jeg helst ønsker å få med meg så jeg ikke trenger å kjøpe nytt. Tror jeg hadde vel ca. to store kofferter, en full søppelsekk og tre normalt store flytteesker da jeg flyttet inn her jeg bor nå. 

Alternativene er vel enten å prøve å redusere antall ting så mye som mulig og ta fly eller å leie flyttebil med noen som kan kjøre? 
Vet ikke om jeg får kvittet meg så mye ting, da jeg for det aller meste bare har ting som har stor affeksjonsverdi eller som jeg uansett må kjøpe på nytt dersom jeg velger å ikke ta det med. Prøvde å søke etter leie av flyttebil, men klarte ikke å finne noen tilbud i området her eller prisoverslag (man måtte ta kontakt for å få det). 

Hva tenker dere er beste løsning? Og dere som har gjort det samme hva valgte dere og hvorfor? 

Anonymkode: 057ec...93c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sende ting i posten, og ta med seg resten på tog, buss eller fly
Leie flyttebil
Annonsere på FB, kanskje noen kjenner noen som skal samme vei med bil

Skrevet

Jeg har brukt tog en gang med ca samme mengde, men er vist skjerpet inn kravene der... 
Har tatt fly ved en flytting, hvor jeg oppbevarte deler av flyttelass noen uker hos venner. Altså fløy jeg fra A til B med 3 kollier først, deretter reiste jeg en ny tur noen uker senere for å besøke venner i by A, og tok med meg de siste tingene til B igjen. Men det forutsetter at du klarer deg uten ting en stund, og har oppbevaringsmuligheter. 

Ellers har Bring tjeneste "levert på døren" for pakker opp til 35 kg, så da kan du jo ta to kofferter med deg på den reisemåten du selv ønsker, og sende flytteskene med Bring. Iogmed at det er såpass lite flyttelass, så ville jeg absolutt vurdert Bring for det :) 

Anonymkode: 30ce1...334

• Liker 1
Skrevet

Finn.no på småjobber. Du kan legge ut en annonse og hva du betaler for det. 

Anonymkode: 71cde...6b7

• Liker 1
Skrevet

Leie flyttebil med sjåfør.

Sende i posten.

Spørre etter hjelp på Facebook/finn. Du kan jo tilby noen kroner for jobben.

Anonymkode: 5801a...27c

Skrevet

Du har ikke bil, førerkort eller noen som kan hjelpe. Du nevner ikke at du ikke har penger.

Og det er bra. For penger er det viktigste. Med penger får du løst alt. I ditt tilfellet, siden flyttelasset ditt er lite, så ville jeg sjekket ut forskjellige post/bud-forsendelser.

Anonymkode: e0971...97e

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Schenker, Postnord og lignende firma løser oppgaven for deg. Du pakker dette enten i en transportcontainer eller på paller, de henter hos deg og kjører det til ny plass.

Skrevet

Du kan leie flyttebil, høre med flyttebyrå, gjøre som andre har foreslått og ta det på fly eller tog. Bare husk å bestille ekstra kolli. Mener hurtigruten har en ordning med frakt av flyttelass også hvis den stopper i nærheten av dit du skal flytte. 

Skrevet

Hva med å...ta kontakt for prisoverslag? 

Anonymkode: 107cd...f0a

• Liker 1
Skrevet
On 10/19/2019 at 5:20 PM, AnonymBruker said:

Finn.no på småjobber. Du kan legge ut en annonse og hva du betaler for det. 

Anonymkode: 71cde...6b7

Småjobber på finn.no eksisterer jo ikke lenger 

Anonymkode: b3f0e...6f7

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame. 

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...