AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1 Skrevet 19. oktober 2019 Lurer på hva dere gjør når barnet har besøk? Jeg bor i en sokkel leilighet, så jeg føler vi går oppå hverandre 🤷♀️ Anonymkode: fb8e9...c40
Eneri Skrevet 19. oktober 2019 #2 Skrevet 19. oktober 2019 Nå har jeg bare bodd i hus siden jeg fikk barn. Men det er hus med alt på en flate, og når barna er små leker de ikke på rommet uansett. De drar lekene ut i gangen og på stua. Jeg har bare fortsatt med mitt, hvis det feks er husarbeid som er mulig å gjøre. Ellers sittet i sofaen med ei bok og kaffe selv om ungene lekte rundt meg. Er det større barn som vil sitte på stua å se film med en kompis el, ville jeg feks holdt meg opptatt på kjøkkenet, gått en tur, gjort unna ærend på butikker, selv gått på besøk til noen, trent, eller satt meg på soverommet med lesestoff evt tatt en lang telefonsamtale. 3
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #3 Skrevet 19. oktober 2019 Han som skal ha besøk er 10. Broren på 8 er også hjemme. Det meste av husarbeid er gjort. Få ta med meg dataen på rommet å se serie eller noe 😊 Anonymkode: fb8e9...c40 1
Eneri Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 Da er de vel store nok til at de ikke finner på noe galt hvis du skulle ha lyst på litt egentid og stikke ut en tur 😊 Kos deg med film el serie på pc-en på rommet. Ta med ei kanne kaffe el noe du liker. Vil du føle at du gjør noe nyttig kan du sjekke oppskrifter og lage middagsmeny/handleliste for uka, bestille/sjekke ut julegaver el. Jeg har faktisk tenkt på at om jeg hadde bodd trangere enn nå, så ville jeg prøvd å få plass til en god lenestol på soverommet for å kunne bruke det som ei lita stue for meg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #5 Skrevet 19. oktober 2019 9 minutter siden, Eneri skrev: Da er de vel store nok til at de ikke finner på noe galt hvis du skulle ha lyst på litt egentid og stikke ut en tur 😊 Kos deg med film el serie på pc-en på rommet. Ta med ei kanne kaffe el noe du liker. Vil du føle at du gjør noe nyttig kan du sjekke oppskrifter og lage middagsmeny/handleliste for uka, bestille/sjekke ut julegaver el. Jeg har faktisk tenkt på at om jeg hadde bodd trangere enn nå, så ville jeg prøvd å få plass til en god lenestol på soverommet for å kunne bruke det som ei lita stue for meg selv. Å det hørtes kjempe koselig ut. Men jeg har 3 barn og 2 soverom, så barna har det største soverommet 😊 Anonymkode: fb8e9...c40
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #6 Skrevet 19. oktober 2019 Vi har åpen stue løsning. Barna leker i stuedelen, mens jeg lager mat til dem, sitter på pc eller drikker te på kjøkkene. Tegner eller limer de, så er det ved bordet med meg. Vi går også en tur ut i hagen sammen... Mine er 4 og 7 og barna på besøk i går var 5 og 8. Kom kl. 14 og hentet kl. 19. Anonymkode: a57bf...91b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #7 Skrevet 19. oktober 2019 Har et barn i 4 klasse og bor i et lite hus. Pleier å sette meg inn på datarommet med laptopen, så de får være i fred Anonymkode: fcb24...d1d
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #8 Skrevet 19. oktober 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurer på hva dere gjør når barnet har besøk? Jeg bor i en sokkel leilighet, så jeg føler vi går oppå hverandre 🤷♀️ Anonymkode: fb8e9...c40 Du burde helst trekke deg tilbake til soverommet og bli "usynlig" så ikke barnet ditt blir mobbeoffer fordi han/hun bor i en trist kjeller. Anonymkode: 66ea0...a5c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #9 Skrevet 19. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde helst trekke deg tilbake til soverommet og bli "usynlig" så ikke barnet ditt blir mobbeoffer fordi han/hun bor i en trist kjeller. Anonymkode: 66ea0...a5c TS har vel ikke sagt at kjelleren er trist? Så ufyselig sagt. Er vel ikke uvant for 10åringer at voksne er i nærheten. Anonymkode: 3479d...e43 14
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #10 Skrevet 19. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS har vel ikke sagt at kjelleren er trist? Så ufyselig sagt. Er vel ikke uvant for 10åringer at voksne er i nærheten. Anonymkode: 3479d..e43 Hun skrev jo sokkelleilighet? Det betyr å bo under masse folk nedi bakken og lite dagslys og små vinduer man ikke kan ha oppe fordi da kommer det mar og ditt inn vinduene. Ok for studenter, ikke for folk med barn. Anonymkode: 66ea0...a5c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #11 Skrevet 19. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde helst trekke deg tilbake til soverommet og bli "usynlig" så ikke barnet ditt blir mobbeoffer fordi han/hun bor i en trist kjeller. Anonymkode: 66ea0...a5c 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev jo sokkelleilighet? Det betyr å bo under masse folk nedi bakken og lite dagslys og små vinduer man ikke kan ha oppe fordi da kommer det mar og ditt inn vinduene. Ok for studenter, ikke for folk med barn. Anonymkode: 66ea0...a5c Har du ikke noe bedre å gjøre på en lørdag, enn å komme med unødvendig oppgulp? Er du ensom? Du må iallefall ha det veldig vanskelig med deg selv. Anonymkode: 29ee3...040 8
Gjest Juno. Skrevet 19. oktober 2019 #12 Skrevet 19. oktober 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev jo sokkelleilighet? Det betyr å bo under masse folk nedi bakken og lite dagslys og små vinduer man ikke kan ha oppe fordi da kommer det mar og ditt inn vinduene. Ok for studenter, ikke for folk med barn. Anonymkode: 66ea0...a5c Det her blir for dumt. Gå og legg deg! Til ts: Les en bok, ta på headset, bak boller, gjør eventuelt noe sammen - spill er koselig.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #13 Skrevet 19. oktober 2019 Når barna mine har besøk gjør jeg som jeg pleier. De er story sett på rommet sitt med besøket. Anonymkode: 7e002...ab2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 Det er slitsomt med besøk når man bor i leilighet fordi det ikke er en egen plass til ungene utenom på rommet til barnet. Her er barnet på rommet sitt og så får de se på tv etterpå. Jeg flytter meg helst unna..spess slitsomt er det med roping i stua. Men så har han ikke besøk hele dagen da heldigvis Anonymkode: 00827...c5c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #15 Skrevet 19. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er slitsomt med besøk når man bor i leilighet fordi det ikke er en egen plass til ungene utenom på rommet til barnet. Her er barnet på rommet sitt og så får de se på tv etterpå. Jeg flytter meg helst unna..spess slitsomt er det med roping i stua. Men så har han ikke besøk hele dagen da heldigvis Anonymkode: 00827...c5c Barn er ofte på rommet sitt når de bor i enebolig også. Anonymkode: c43cf...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #16 Skrevet 19. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barn er ofte på rommet sitt når de bor i enebolig også. Anonymkode: c43cf...1fa Ja det kan jeg tenke meg, men i enebolig har man gjerne flere etasjer og mer plass. Heldig de kom har kjellerstue feks! Anonymkode: 00827...c5c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #17 Skrevet 19. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan jeg tenke meg, men i enebolig har man gjerne flere etasjer og mer plass. Heldig de kom har kjellerstue feks! Anonymkode: 00827...c5c Stor plass er overvurdert. Foretrekker mindre hjem der man er nødt til å forholde seg til hverandre. Anonymkode: c43cf...1fa 3
Brunello Skrevet 20. oktober 2019 #18 Skrevet 20. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev jo sokkelleilighet? Det betyr å bo under masse folk nedi bakken og lite dagslys og små vinduer man ikke kan ha oppe fordi da kommer det mar og ditt inn vinduene. Ok for studenter, ikke for folk med barn. Anonymkode: 66ea0...a5c Sokkeletasjen i huset mitt er 100 kvadratmeter. Vanlige vinduer med masse lys i soverom, bad og kjellerstue. Ikke noe problem å være der. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #19 Skrevet 20. oktober 2019 Hvorfor er dette en problemstilling først nå? 🤔 Har ikke barnet på 10 år hatt besøk før? 🤔 Anonymkode: 2ea3d...581 2
addict Skrevet 20. oktober 2019 #20 Skrevet 20. oktober 2019 De er kun på rommet, men der har han både sofa og prosjektor så da går livet mitt videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå