Gå til innhold

Hvordan er det å få seg jobb som sykepleier i England/ USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette? Hvordan er arbeidsmarkedet til sammenligning med i Norge? 

Anonymkode: 41ee7...d7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I England må du gjennom eksamen og registrere deg som sykepleier. Vet ikke hvordan det er i USA

Anonymkode: 0ace4...505

Skrevet

I USA er det visst svært vanskelig.. Du må ta en eksamen som heter NCLEX samtidig som at det er nesten umulig å få arbeidsvisa. Noe som er dumt da de tjener ufattelig mye mer enn i Norge i noen stater! I Washington tror jeg de tjener over 70.000 dollar feks, nærmere 700.000 NOK. Har faktisk vært inne på tanken selv, kanskje vi skal dra sammen? :fnise:

Anonymkode: 0da40...1ec

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I USA er det visst svært vanskelig.. Du må ta en eksamen som heter NCLEX samtidig som at det er nesten umulig å få arbeidsvisa. Noe som er dumt da de tjener ufattelig mye mer enn i Norge i noen stater! I Washington tror jeg de tjener over 70.000 dollar feks, nærmere 700.000 NOK. Har faktisk vært inne på tanken selv, kanskje vi skal dra sammen? :fnise:

Hm, trodde Norge hadde høyere lønn generelt.. Weird.

Anonymkode: f8af2...bd7

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, trodde Norge hadde høyere lønn generelt.. Weird.

Anonymkode: f8af2...bd7

Jeg også. Men USA er kjempedyrt. De har helt sinnsykt mye taxes, høy helseforsikring, maten og alt er dyrere enn her hjemme. Det er nok noen jobber som tjener mindre der enn her hjemme, absolutt. Kanskje de sitter igjen med mindre til slutt mtp. alle de ekstra utgiftene.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Men USA er kjempedyrt. De har helt sinnsykt mye taxes, høy helseforsikring, maten og alt er dyrere enn her hjemme. Det er nok noen jobber som tjener mindre der enn her hjemme, absolutt. Kanskje de sitter igjen med mindre til slutt mtp. alle de ekstra utgiftene.

Arbeidere i Norge betaler mer skatt enn arbeidere i USA. Men det er riktig at i USA så har de ofte større utgifter pga det føkka helsesystemet de har. 

Lønninger i USA er også jevnt over lavere enn i Norge. Medianlønna i USA er omtrent 300.000 kr. Men det er riktig at sykepleiere ofte tjener oppmot 650.000 kr.

Anonymkode: 85663...6f1

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Men USA er kjempedyrt. De har helt sinnsykt mye taxes, høy helseforsikring, maten og alt er dyrere enn her hjemme. 

Mat og andre forbruksvarer er stort sett billigere i USA enn i Norge.

Jeg vet ikke helt hvor du har fått all feilinformasjonen fra? Har du vært og handla i et fancy distrikt i New York kanskje?

• Liker 3
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i USA har du handlet, jeg bare spør? Aldri noensinne har jeg funnet noe i Usa som er dyrere enn her hjemme. Kanskje helseforsikring er dyrt, men alt annet er virkelig billig. Den gjennomsnittelige amerikaner tjener også langt mindre enn oss. 

Anonymkode: 84ec2...71d

• Liker 2
Skrevet

Den norske og den amerikanske sykepeleierutdannelsen er svært ulik. Du vil ikke få autorisasjon i USA uten omfattende eksamener og godkjenninger.

Jeg vet ikke hvordan det stiller seg med sykepleiere, men selv med en USMLE (United States Medical Licensing Exam) får du ikke jobb som lege hvis du er utlending, hvis ikke du har en helt ekstrem flaks.  

Anonymkode: bb251...8e9

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mat og andre forbruksvarer er stort sett billigere i USA enn i Norge.

Jeg vet ikke helt hvor du har fått all feilinformasjonen fra? Har du vært og handla i et fancy distrikt i New York kanskje?

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i USA har du handlet, jeg bare spør? Aldri noensinne har jeg funnet noe i Usa som er dyrere enn her hjemme. Kanskje helseforsikring er dyrt, men alt annet er virkelig billig. Den gjennomsnittelige amerikaner tjener også langt mindre enn oss. 

Anonymkode: 84ec2...71d

Jeg har akkurat vært i Wisconsin og Washington, rundt om kring. Og maten var HELT EKSTREMT DYR. Er det lenge siden dere har vært i USA? Dollaren er veldig høy. Fant ikke en eneste ting nesten på noen av matbutikkene som var billigere enn hjemme, bortsett fra kanskje noen kjøttprodukter.

Skrevet

I USA må du som andre sier gjennom en rekke godkjenninger for å få utdannelsen din godkjent, tester, språktest, vurderinger, referanser osv, og selvfølgelig arbeidstillatelse (som er nesten umulig å få). Du kan leser mer på denne siden om kravene i Minnesota f.eks https://mn.gov/boards/nursing/licensure/apply-for-a-license/rn-lic-exam-foreign-prog.jsp Kravene i UK se her https://www.healthcareers.nhs.uk/explore-roles/nursing/information-overseas-nurses

Anonymkode: 418c5...c01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...