Gå til innhold

Mål på hals - drops

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket denne halsen i karisma, men synes den er litt vid siden jeg liker å ha noe godt inntil halsen. Jeg har lyst å strikke flere halser, men det ser ut som de fleste som ligger der er litt vide. Hva tenker dere er passelig omkrets på en hals? Jeg vil strikke i Nepal - noen tanker om maskeantall?

Anonymkode: f468f...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å se på den halsen du har stikket og brette den inn til slik du føler omkretsen er fin, så strikker du etter den samme oppskriften men tar bort det antallet masker som brettet inn?

Anonymkode: 7dfeb...f59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å se på den halsen du har stikket og brette den inn til slik du føler omkretsen er fin, så strikker du etter den samme oppskriften men tar bort det antallet masker som brettet inn?

Anonymkode: 7dfeb...f59

Ja det kan jeg gjøre😄 er bare litt redd for at det skal bli seende rart ut når det er ferdig hvis det blir for stramt, som om jeg har tredd på meg en dorull liksom😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjøre som foreslått over, eller måle på en hals du synes er passelig. 

Siden du vil bruke tykkere garn enn på den forrige, er det aller beste å strikke en prøve for å finne ut hvor mange masker som trengs for ti cm og regne ut derfra.

Når det er sagt, pleier jeg å jukse på små prosjekter og bare ta utgangspunkt i strikkefastheten på banderolen og måle underveis. Går det da skeis, har jeg ikke strikket så mye mer enn en strikkeprøve uansett. Mål i så fall din reelle strikkefasthet før du rekker opp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig lyst til å strikke denne siden det virker så mye bedre at den går litt ned foran og bak pga splitten, men da vet jeg ihvertfall ikke hva jeg skal gjøre😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...