AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #1 Skrevet 19. oktober 2019 barnet mitt på snart 1 år har en søskenbarn på 5 år. han er flink med og dele leker med jenta mi som er hans som ligger hos meg/mormor/morfar og låner noen av lekene av jenta mi og. Men det som plager meg litt er at han alltid skal ta med seg hjem datterens min sine leker for de er så interessante og kjekke av og til er ikke jeg til stedet når han drar hjem igjen, og då får jeg vite at han har tatt/lånt med seg noen som er datteren min sin.. snakket med mormor/morfar om at han heller kan ta med seg noe som er hans som ligger hos oss i stedet.. men svaret deres er «han er liten han forstår ikke det».. (de har aldri sakt nei til han) og kaller meg egoistisk.. når jeg står opp for henne for at lekene hennes ikke blir tatt i fra henne.. Anonymkode: d9996...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #2 Skrevet 19. oktober 2019 Han er ikke liten når han er 5 år. Kan du ikke snakke med gutten selv? Forklare ham saken? Anonymkode: 54480...c09 5
Jr.Garcon Skrevet 19. oktober 2019 #3 Skrevet 19. oktober 2019 Han er 5 år og bør forklares forskjellen på hans egne og andre sine leker. Skjønner godt du reagerer Ts. 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 Sjelden jeg stiller et slikt spørsmål her, men hvor mange innlegg skal du lage om dette? 🤔 Anonymkode: 2c270...968 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #5 Skrevet 19. oktober 2019 To tanker; Om lekene kommer tilbake ser jeg virkelig ikke problemet. Er da både bærekraftig, og gøy for barna, å dele. En femåring bør lære å spørre selv. Forstå forskjellen må mitt og ditt, og konseptet å låne. Anonymkode: 933e9...89e 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #6 Skrevet 19. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: To tanker; Om lekene kommer tilbake ser jeg virkelig ikke problemet. Er da både bærekraftig, og gøy for barna, å dele. En femåring bør lære å spørre selv. Forstå forskjellen må mitt og ditt, og konseptet å låne. Anonymkode: 933e9...89e dem kommer sjeldent tilbake.. for han vet dem er hennes men når han får ta dem med seg så er det hans.. fordi moren ikke sier noe og at de kommer tilbake med dem imorgen.. eller så kommer dem tilbake for de er ødelagte og ikke interessant lenger.. Anonymkode: d9996...4f8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #7 Skrevet 19. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: dem kommer sjeldent tilbake.. for han vet dem er hennes men når han får ta dem med seg så er det hans.. fordi moren ikke sier noe og at de kommer tilbake med dem imorgen.. eller så kommer dem tilbake for de er ødelagte og ikke interessant lenger.. Anonymkode: d9996...4f8 har sakt til henne hun er fritt får og kjøpe han de samme lekene men hun gidder ikke å bruke penger på det og synes er greit at han tar med hennes istedet.. og forelsempel vis leken koster 350kr så må jeg betale total 700kr.. for og trøste henne med en ny av den samme leken.. Anonymkode: d9996...4f8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #8 Skrevet 19. oktober 2019 Fikk du ikke mage gode svar på dette spørsmålet sist? Anonymkode: 8b053...94c 3
Jacko30 Skrevet 19. oktober 2019 #9 Skrevet 19. oktober 2019 Hvis datteren din er flink å dele så må du være like flink å dele også da 😉 hva er galt med at han låner med seg hjem? Tror ikke datteren din lider noe nød 1
Brimi Skrevet 19. oktober 2019 #10 Skrevet 19. oktober 2019 1 time siden, Jacko30 skrev: Hvis datteren din er flink å dele så må du være like flink å dele også da 😉 hva er galt med at han låner med seg hjem? Tror ikke datteren din lider noe nød Kanskje fordi alle ikke har råd til å kjøpe en ny leke hver gang en leke forsvinner?🤔 Hadde lekene kommet tilbake innen rimelig tid hadde det så klart ikke gjort noe, men lekene kommer jo ikke tilbake! TS: jeg ville enten ha ryddet bort lekene og eventuelt bare hatt noen få framme eller sagt bestemt i fra at han får ikke lov til å ta med seg leker. Jeg ville også ha sluttet å kjøpt leker til å ha hos mormor/morfar. Hvis de vil ha leker, så får de stå for den utgiften selv. 2
Jacko30 Skrevet 19. oktober 2019 #11 Skrevet 19. oktober 2019 3 minutter siden, Brimi skrev: Kanskje fordi alle ikke har råd til å kjøpe en ny leke hver gang en leke forsvinner?🤔 Hadde lekene kommet tilbake innen rimelig tid hadde det så klart ikke gjort noe, men lekene kommer jo ikke tilbake! TS: jeg ville enten ha ryddet bort lekene og eventuelt bare hatt noen få framme eller sagt bestemt i fra at han får ikke lov til å ta med seg leker. Jeg ville også ha sluttet å kjøpt leker til å ha hos mormor/morfar. Hvis de vil ha leker, så får de stå for den utgiften selv. Forstod det ikke sånn at de ikke kom tilbake hun skrev jo låne. Er du ts flink å be om å få tilbake da?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #12 Skrevet 19. oktober 2019 1 minutt siden, Jacko30 skrev: Forstod det ikke sånn at de ikke kom tilbake hun skrev jo låne. Er du ts flink å be om å få tilbake da? ja men da svarer bare moren at han vil låne dem lengre eller at hun ikke finner dem lengre.. Anonymkode: d9996...4f8 1
Jacko30 Skrevet 19. oktober 2019 #13 Skrevet 19. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: ja men da svarer bare moren at han vil låne dem lengre eller at hun ikke finner dem lengre.. Anonymkode: d9996...4f8 Herregud for en uansvarlig mor😐 Nei jeg ville nok ikke kjøpt inn leker hun kan ha det jeg, så kan hun heller leke med gutten sine 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #14 Skrevet 19. oktober 2019 Var det ikke så at femåringen tar det greit når farmor nekter ham å ta med ettåringen sine leker? Mener å huske det fra en annen tråd. Så da tåler han det jo. (At guttungen vil reagere når foreldre/bestemor plutselig sier nei, handler bare om at han ikke er vant til det.) Gosh, jeg vet at jeg er litt for ettergivende, men ærlig talt. Her lærer treåringen hva som er mitt og ditt, og aldri om hun hadde fått ta med seg søskenbarna sine leker på den måten. Jeg hadde lett lagt vekk alle lekene til ettåringen, og gitt mormor og søster/svigerinne de samme argumentene som de har gitt deg. "La henne nå bare få låne lekene hans, da. Hun blir så lei seg, jeg orker ikke mer suring." Anonymkode: a4117...9bf
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #15 Skrevet 19. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var det ikke så at femåringen tar det greit når farmor nekter ham å ta med ettåringen sine leker? Mener å huske det fra en annen tråd. Så da tåler han det jo. (At guttungen vil reagere når foreldre/bestemor plutselig sier nei, handler bare om at han ikke er vant til det.) Gosh, jeg vet at jeg er litt for ettergivende, men ærlig talt. Her lærer treåringen hva som er mitt og ditt, og aldri om hun hadde fått ta med seg søskenbarna sine leker på den måten. Jeg hadde lett lagt vekk alle lekene til ettåringen, og gitt mormor og søster/svigerinne de samme argumentene som de har gitt deg. "La henne nå bare få låne lekene hans, da. Hun blir så lei seg, jeg orker ikke mer suring." Anonymkode: a4117...9bf søsteren min lar ikke datteren min heller ta noe med seg hjem fra henne. Så har sakt til mormor,morfar at jeg må nesten legge vekk de interessante lekene når han er på besøk for de klarer ikke og si nei til han, og det er penger jeg bruker på mitt barn som blir tatt vekk (og blir kalt egoistisk) men sånn blir det bare Anonymkode: d9996...4f8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #16 Skrevet 20. oktober 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: søsteren min lar ikke datteren min heller ta noe med seg hjem fra henne. Desto større grunn til å skjerpe inn på tilgangen til ettåringens leker, spør du meg. At femåringen liksom er for liten til å forstå faller også på sin egen urimelighet. For ettåringen er jo mye mindre og forstår enda mindre. Da blir det feil at hun må gi fra seg lekene fordi moren til femåringen ikke gidder å lære guttungen forskjell på ditt og mitt.(Jeg er helt for å lære å dele i tidlig alder, men her er det en som tar seg godt til rette på bekostning av andre. Det blir en helt annen sak.) Anonymkode: a4117...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #17 Skrevet 20. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Desto større grunn til å skjerpe inn på tilgangen til ettåringens leker, spør du meg. At femåringen liksom er for liten til å forstå faller også på sin egen urimelighet. For ettåringen er jo mye mindre og forstår enda mindre. Da blir det feil at hun må gi fra seg lekene fordi moren til femåringen ikke gidder å lære guttungen forskjell på ditt og mitt.(Jeg er helt for å lære å dele i tidlig alder, men her er det en som tar seg godt til rette på bekostning av andre. Det blir en helt annen sak.) Anonymkode: a4117...9bf eller så får jeg svaret at han ikke er så gira til og gi dem tilbake.. Anonymkode: d9996...4f8
Kragebein Skrevet 20. oktober 2019 #18 Skrevet 20. oktober 2019 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Kragebein, adm
Anbefalte innlegg