AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1 Skrevet 18. oktober 2019 Hva sier de når noen reiser over hele jorda? Jordomreiseing? (i stedet for jordomseiling) Noen forslag? Anonymkode: 59411...4d6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #2 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg tror ikke flat-earthere er så bereiste. Det er som oftest fattigfolk uten utdanning fra de nokså inngifte strøkene i verden. Steder der seksualundervisning er ugreit og 13-årige jenter får ungene til bestefaren sin. Men om de hadde reist «jorda rundt» så ville de vel ha trodd at de reiste rundt på et flatt firkanta eller rundt ark. Som å marsjere en plastfigur rundt på en atlas. Det er for øvrig mulig at en flate møter seg selv - fysikk er ganske finurlige saker. Så dersom mennesket kunne overlevd i en verden som hadde andre dimensjoner enn vår så ville vi muligens kunne reist rundt den flate kloden og kommet tilbake der vi var. Det er bare den lille biten med «ville ikke overlevd» som er litt teoretisk i veien. Anonymkode: e5258...63c 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #4 Skrevet 19. oktober 2019 2 timer siden, Absol skrev: De går vel langs kanten da? Da er jo den eneste måten å komme seg rundt på å starte på kanten Når jorda er rund som en kule kan man starte på et hvilket som helst punkt, følge én bestemt himmelretning og til slutt komme tilbake til dette punktet Om jorda var flat som en firkant måtte man endre himmelretning 3 ganger Om jorda var flat som en rund skive, måtte man gå i en perfekt bue hele tiden, altså ikke følge noen av himmelretningene TS Anonymkode: 59411...4d6
Djungelvrål Skrevet 19. oktober 2019 #5 Skrevet 19. oktober 2019 Pass på at du ikke ramler av jorda, det er jo alltid en risiko ved reise tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #6 Skrevet 19. oktober 2019 Nå skal de ut på en reise i 2020 som de mener kommer til å bevise at de har rett. Usikker på hva de kaller det men det må ha noe med å kræsje inn i en iskant å gjøre. Alternativt tippe av verden og havne i fritt fall kanskje? Eller seile opp ned under jorden. Hvem vet? https://www.livescience.com/65053-flat-earther-cruise-antarctica-ice-wall.html Anonymkode: fa047...13a 1
Sykkelkopp Skrevet 19. oktober 2019 #7 Skrevet 19. oktober 2019 De gjør jo det. De bare mener flyselskapene lyver til dem om rutene. Mange som bruker dagek sin på å studere flykart
Sannhet-i-Jesus Skrevet 19. oktober 2019 #8 Skrevet 19. oktober 2019 Dere har blitt lurt trill rundt alle som en... Vi farer ikke av gårde i verdensrommet på ei kule i bane rundt sola uten mål og mening. Den heliosentriske modell er en løgn skapt av Djevelen for å lokke menn og kvinner vekk fra sannheten som er å finne i Bibelen. I Bibelen står det at jorden står i ro og at vi bor under en himmelhvelving. Over oss, bokstavelig talt, er himmelen og Guds trone. Hvis dere av et oppriktig hjerte søker Gud, vil Den Hellige Ånd fjerne sløret for øynene deres og vise dere sannheten om denne verden, som er langt fra det dere lærer på skolen og får innprentet flere ganger daglig gjennom nyheter og sosiale medier. Jeg vet hva jeg tror, og dere har fri vilje til å tro på nøyaktig det dere vil. Imidlertid stoler jeg fullt ut på Bibelen, og at Gud vet nøyaktig hvordan den verden Han har skapt ser ut. "Gud er sannferdig, men hvert menneske er en løgner", Romerne 3:4. Vedlagt følger noen smakebiter fra "verdensrommet".. Ser det ekte ut? Herren Jesus Kristus er Sannheten, ingen andre...
MortenMinstelønn Skrevet 19. oktober 2019 #9 Skrevet 19. oktober 2019 (endret) På 18.10.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev: Hva sier de når noen reiser over hele jorda? Jordomreiseing? (i stedet for jordomseiling) Noen forslag? De kan reise rundt jorden og allikevel oppleve at de tror den er flat. Folk flest er ganske dumme. Det har netttilgang lært oss. Folk flest er mer opptatt av pene pupper enn at en milliard, inkludert barn, lever uten rent vann. Det var et tåpelig eksempel. Men sant. Jeg sier det jeg alltid har sagt: Skal vi virkelig lete etter intelligent liv andre steder, bør vi først lete her. Endret 21. oktober 2019 av MortenMinstelønn
Gjest Sirkelen Skrevet 21. oktober 2019 #10 Skrevet 21. oktober 2019 De kan vel reise jorda langs? Siden den er flat blir enhver henvisning til «rund» og lignende kurvede flater veldig feil.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #11 Skrevet 21. oktober 2019 Norge - Japan - Australia - Afrika - USA - Norge Ser ikke problemet med den reisen? Anonymkode: c6d19...c78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå